Gå til innhold

Forza Motorsport(Xbox360) vs. Gran Turismo(PS3)


_tHokA_

Anbefalte innlegg

Hadde først en xbox 360 med forza 3. Digger det spillet. Så tenkte jeg å kjøpe meg en PS3, siden jeg trengte en bluray spiller og hadde vært gøy med en PS3. Så sammen med maskinen kjøpte jeg meg Gran Turismo 5 som alle mener er det ultimate car simulator spillet.

 

Min mening:

Forza 3 har bedre grafikk, bedre å kjøre. Mer utvalg på tuning siden.

GT5 rar trekant skygge/flimmer på bilene. Elendig grafikk på tilskuere og annet utafor banen. Helt umulig å kjøre. Kommer jo rundt banen, men men.

 

Så hva synes dere? Flere som har prøvd begge spillene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forza 3 har jo assist på konstant(nei ikke den du kan skru av) så er ikke rart du synes det er umulig å kjøre på GT5. Kjøper man bilspill på grunn av kjørefølelsen så kjøper man GT5. Det er de fleste anmeldere enige i. Kjøper du det for å dekorere bilene dine med hallo kitty logoer eller for å kunne kjøre rundt banen nesten uten å gjøre noe så kjøper du Forza 3.

 

Slik, nå er tonen satt slik trådstarter ønsker det :p

 

 

Lenke til kommentar

Spør du meg er Forza mye bedre. Mest pga fysikken, på grafikk syns jeg GT5 er bedre, men da snakker vi om premium bilene da, ikke standard bilene. Det er også mye innhold i GT5 og det er fett å spille det, men det er alt for mange irritasjonsmomenter:

 

-Oppgradere bremser på bilen? Det går ikke.

-Spole frem eller tilbake i en replay? Glem det.

-Har man gassen i bånn på startstrek, mister man grep og står å spinner da? Nei. (realisme anyone?)

-Har du en standard bil du vil se innenifra? Går ikke på andre enn premium bilene

-Kjøpe nye fete felger til standard bilen din da hvertfall? Nope

-Full G25/G27 støtte? Jeg vil låse rattet til 180 og 360 grader istedet for de originale 900 gradene, det får jeg ikke lov til pga manglende støtte.

-Trege menyer, det skulle vært raskere. Selv om man installerer på disk.

-Mangel på skade. Vi får vel se på den biten etter oppdateringen det er snakk om kommer.

-Bytte ut drivverk, fra FR til AWD? FF til FR? Eller motorbytte for den saks skyld? Nope det går ikke.

 

Garantert flere momenter jeg ikke kommer på i farta

 

Forza all the way, og det kommer fra en som kjøpte i hovedsak xbox for forza og ps3 for GT5

Lenke til kommentar

har du en 600hk bil med awd til drifting? Har du andre gir og ligger sidelengs og gir flatt jern kan den finne på å dø ut som om den ikke hadde nok kraft til å dra igang og spinne deg bortover, det syns jeg er for dårlig

 

Syns det generelt er bedre i forza, selv om det ikke er lett å gi en fasit på hva som er mest realistisk av gt5 og forza, men min mening er at den er bedre i forza. Et annet eksempel er top gear challenge hvor du kjører en lotus, som seiler bortover banen hvis du svinger bilen litt i 60km/t. Det virker som man kjører glattisen med nedburna sommerdekk. Andre ganger synes jeg også det er for lite grep enn hva jeg ville ment skulle vært realistisk. Men det er ikke alltid da

Lenke til kommentar

Forza 3 har jo assist på konstant(nei ikke den du kan skru av) så er ikke rart du synes det er umulig å kjøre på GT5. Kjøper man bilspill på grunn av kjørefølelsen så kjøper man GT5. Det er de fleste anmeldere enige i. Kjøper du det for å dekorere bilene dine med hallo kitty logoer eller for å kunne kjøre rundt banen nesten uten å gjøre noe så kjøper du Forza 3.

 

Slik, nå er tonen satt slik trådstarter ønsker det :p

 

Hvilke assist er det du ikke kan slå av i Forza? Vil gjerne se noen kilder på det.

Lenke til kommentar

GT5 er stort sett mye større generellt, det gir deg noe nytt hele tiden, og vil vare lenger før du slutter å få nye opplevelser, da det har ett mye større utvalg av features du kommer til å oppleve.

GT5 er penere grafisk, har høyere oppløsning og antialiasing dobbelt så mange biler, osv. osv. men har også noen ting som ikke er perfekt om du handler bruktbiler.

 

Forza er litt mere 'tilgjengelig'.. Du kommer mye raskere i gang med de beste bilene, og ang. drive-assist i Forza som blir værende på selv om det er avslått i options, så postet jeg en youtube-video for ett par uker siden som viste dette, som jeg ikke gidder å finne frem igjen.

Forza har også forandret litt på vei-bredden iforhold til virklighetens baner, slik at det skal være enklere å passere biler.

Ellers er det ganske bra.

 

Angående Metacritic.

Spillanmeldere skal igjennom spillet på færrest mulig dager, og det er rett og slett ikke mulig på fullverdige GT-titler.

Ett spill som scorer 90% på PS3 er desusuten sannsynligvis også mye bedre spill enn ett spill som scorer 90% på 360, eller 90% på Wii.

Hvis ikke så hadde spill som MGS4, Uncharted 2 og GoW3, måttet gå langt over 100% på metacritic-skalaen. :p

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Har prøvd og eid begge spillene. Forza var et bra spill, men kansje litt for lite etter min mening. Også et lite minus at det ikke vises hp eller vekt (bare en ratio). Spillet var absolutt en 5-6er ettersom de ikke brukte så lang tid på det så var det kjempebra.

 

GT5 er absolutt et bra spill, men skuffensen var enorm fordi de brukte så langt tid på det og skrøyt så mye av det. Først så sa de at spillet skulle innholder over 10000 biler, men det er hittil bare en tiendel. Grafikken på selve banen er bra, men hadde trua på bedre. B spec ligner ikke på t racing team i det hele tatt! Du kan bare velge hvor aggresivt føreren skal kjøre, ikke noe annet. Du kan også bestemme hvilken fører som skal kjøre, dekk og hvor mye bensin du skal fylle, det er alt.

 

Syns Toca serien var det spillet med mest føelse, men vi får se hva forza 4 og patchene som kommer til gt5 gjør.

Lenke til kommentar

Den er ikke på gt5, annet enn at du kan skade bilen innventid. skader du driverket på høyre hjul så skjener den til høyre. Skader du motoren så får du dårligere akselerasjon. Dette går over etter 10-15 sek, eller i værstfall en liten tur i piten. Utenpå er det så si ingen forandringer fortsettfra en og annen bøyd fanger, det har ikke noen effekt.

Har greit å bøye spoileren bak på mb sauber c9en min, da drar den til høyre -.-! 500.000 raske for å få fikset den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...