Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-yzDjfSSl

Det er jo av desktopen, og det er jo det tråden handler om. Har ikke paneler, og Gnome-Do står på autohide. Har ikke funnet meg et tema jeg liker enda, men kommer nytt bilde da ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ubuntu 9.04. Bruker normalt AWN, men siden Intel f***** opp driverne sine for tiden får jeg klare meg uten kule effekter.

 

Rimelig plain.

 

post-67347-1244761014_thumb.png

 

Hvilken dock har du nederst da?

 

EDIT: Det er vel bare vanlige GNOME/Nautilus-launchers?

Endret av oj88
Lenke til kommentar

AlecTBM: Överst til venstre aapner ikke hovedmenyen, er bare et ikon fra gnome-globalmenu. Eller forklarer du hvor selve menylinja er? :p

Filthpig: Bruker Gnome-Do (Docky) til aa aapne alt. Kan evt trykke Alt-F1 for at hovedmenyet aapnes ved musepekeren (men bruker dette aldri)

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
AlecTBM: Överst til venstre aapner ikke hovedmenyen, er bare et ikon fra gnome-globalmenu. Eller forklarer du hvor selve menylinja er? :p

Filthpig: Bruker Gnome-Do til aa aapne alt. Kan evt trykke Alt-F1 for at hovedmenyet aapnes ved musepekeren (men bruker dette aldri)

 

ah, ok. ja, det høres jo forsåvidt fornuftig ut, det :)

 

Selv har jeg begynt å knote med arch (vel, det var egentlig ganske lett) på #2-pcen, og har satt opp fluxbox med en rekke tastatursnarveier til programmer og funksjoner. Etter to dager syntes jeg plutselig at det var knotete å lete i menyer etter alt mulig :p Har seff lagt inn "huskeliste" over snarveier i conky, sånn at jeg med en kjapp super + D får full oversikt over snarveiene mine, men de fleste ligger plassert etter ergonomi og bruksfrekvens, altså de programmene jeg bruker mest ligger mest "naturlig til" for fingrene mine. Kommer garantert til å fase meg over på fluxbox og tastatursnarveier på primærmaskina også.

Lenke til kommentar

AlecTBM: Hm, jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skrev det jeg skrev. Du svarte riktig, men jeg skrev feil spm :p heh. jeg tror jeg skulle skrive "i det oppsettet der", sånn egentlig. Jaja, spørsmålet (både det gale og det riktige) er besvart :)

 

khaffner: Ser ikke slik ut, faktisk. Men nå er vel Gnome Do primært en søkefunksjon, ikke en dock, så det er vel ikke så rart.

Lenke til kommentar
Mekka ikke selv. Lasta ned sånn ting som gjorde at det ble sånn.

Hvilket ikontema bruker du? Morsomt med en live-cd/live-usb der utseende er som Windows, men alt annet er annerledes. Om man setter det i en pc til noen andre så skjønner de ingenting. Når de restarter er det der enda (må da endre på usplash og kanskje splash).

Endret av -TuX-
Lenke til kommentar
Mandriva med gnome.Gnome-panel er konfigurert til å kun bruke en linje. Har skifta font til segoe-ui, og fargen til hvit på selve panelet (obviously). Syns linja der oppe begynner å bli bra, men fortsatt litt rotete, noen tips?

IMHO er Segoe UI best med ClearType (som vel desverre er en Windows patent) men det ser ut som om du ikke kjører med Smoothing i det heletatt?

 

Segoe UI er vel den peneste fonten for UI jeg har sett hittil. Sett bort ifra Palm Pre fonten.

 

-C-

Lenke til kommentar
Mandriva med gnome.Gnome-panel er konfigurert til å kun bruke en linje. Har skifta font til segoe-ui, og fargen til hvit på selve panelet (obviously). Syns linja der oppe begynner å bli bra, men fortsatt litt rotete, noen tips?

IMHO er Segoe UI best med ClearType (som vel desverre er en Windows patent) men det ser ut som om du ikke kjører med Smoothing i det heletatt?

 

Segoe UI er vel den peneste fonten for UI jeg har sett hittil. Sett bort ifra Palm Pre fonten.

 

-C-

Kjører AA på den, husker ikke om jeg hadde skrudd på AA når screenshot ble tatt, men det skal altså være det. Det er en pen font ja, syns den som er standard er forferdelig (dog har den blitt bedre, husker blandt annet den klumpete standardfonten i fc6 *grøss*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...