Gå til innhold

Screenshot av Linux-desktop (Modem Warning)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg bytta ut Arch Linux med Ubuntu 9.04 på hoved-pcen også (nederlag?). Litt overgang å gå fra Xmonad tiling wm til Gnome med Compiz, men dette skremmer ikke bort kamerater på samme måte i hvert fall :p . Ja, 5-6 terminaler oppe med tiling wm virker skremmende på mange... Uansett, her er mitt veldig kjedelige skrivebord (klarer ikke finne noe nyttig å fylle det med :p ):

 

post-45232-1246297447_thumb.png

Lenke til kommentar
Da har jeg bytta ut Arch Linux med Ubuntu 9.04 på hoved-pcen også (nederlag?). Litt overgang å gå fra Xmonad tiling wm til Gnome med Compiz, men dette skremmer ikke bort kamerater på samme måte i hvert fall :p . Ja, 5-6 terminaler oppe med tiling wm virker skremmende på mange... Uansett, her er mitt veldig kjedelige skrivebord (klarer ikke finne noe nyttig å fylle det med :p ):

 

post-45232-1246297447_thumb.png

 

Dersom du vil imponere folk med desktop-bling er jo KDE veien å gå. Ellers er jo conky og ymse desklets klassiske pimp-my-desktop-dingser.

Lenke til kommentar

OK, skal vi se - Jeg kan jo like gjerne ramse opp alt jeg har gjort:

 

- GTK: Wasp-Hard (Ikke at man ser hvilken GTK jeg bruker på screenshotene. Fra Gnome-Look)

 

- System ikoner: All White (Deviantart)

 

- Desktop Ikoner: DTI2 (DeviantArt)

 

- Conky: ASN (DeviantArt)

 

- Font: UnDotum

 

- Emerald: ASN (DeviantArt)

 

- Kalender: Rainlender Lite 2.5 (www.rainlendar.net)

- Kalender Skin: Lucid 2 (DeviantArt)

 

- AWN-theme ("baren"): DarkGradient (Deviantart)

- **AWN-ikoner: BASIC5 TEXTUAL (DeviantArt)

 

- Wallpaper 1: NV3 (Den røde og svarte. Fra DeviantArt)

- Wallpaper 2: Minimalism (Av brukeren Groggle fra DeviantArt)

- Wallpaper 3: Push (Mann bak glass - Av brukeren Sanfranguy fra DeviantArt)

 

**AWN-ikonene er ikke et ikon-tema til AWN, men kun PNG-ikoner. Så disse må sittes til manuelt ved å velge et ikon for hvert program. Dette tar tid hvis man har mange programmer i docken. AWN-Applets som Terminal og slikt må man konvertere PNG-filene til SVG grunnet man må dra dem ned på appleten siden disse ikke har sitt eget "Change icon"-valg. Det fungerer tydligvis ikke med PNG, men kun med SVG. Den enkleste måten å gjøre dette er å installere "InkScape".

 

apt-get install inkscape

 

Hvordan konvertere PNG til SVG i InkScape:

 

- Åpne et PNG-ikon i InkScape

- Trykk på "Effects"menyen.

- Velg "Images"

- Velg "Embed All Images"

- Trykk "Apply" og "Close".

- Velg nå "Save As"

- Velg "Plain SVG"

- Slett filendelsen "svg" på filnavnet

- Trykk "Save"

 

:)

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar
Dersom du vil imponere folk med desktop-bling er jo KDE veien å gå. Ellers er jo conky og ymse desklets klassiske pimp-my-desktop-dingser.

 

Jeg liker ikke KDE, og conky er sjeldent veldig nyttig. Hmm, tror jeg skal holde det "minimalistisk", i den grad Gnome med Compiz kan kalles minimalistisk :p

Lenke til kommentar

Jepp, er fullt klar over dette, men metoden i InkScape fungerer i det minste. Resultatet er som du sier, så som så.

 

Men det er vanskelig å se forskjell på PNG og SVG-ikoner som er 256x256. Og spesielt når de blir skalert ned til ca. 50x50 og slikt når de brukes med AWN. :)

 

Edit: Selvfølgelig ser man forskjell på PNG og SVG, men jeg mente at man ikke ser særlig forkjell på en PNG-fil som blir konvertert til SVG. Logisk nok.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...