Gå til innhold

Asus A7V8X vs. Asus A7N8X, hva er best, VIA eller nforce 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er ganske like, men A7N8X er mer for gamere.. pluss at den er litt bedre pga Dual channel ram.. :D

Jeg har A7N8X Deluxe med den nye bios'n og den er helt konge :woot:

Skrevet

Ingen av kortene er gode til overklokking, men VIA kortet er best av dem. På A7N8X så kan man ikke kjøre mer enn 1.85vcore, mens A7V8X kan kjøre over 2.0v.

Skal du derimot ha et kort som er stabilt, og meget overklokkings venlig så kjøper du et Abit NF7 v2.0 eller Epox 8rda3.

Skrevet

Har hatt begge kortene. Det første kortet var veldig stabilt, var godt fornøyd med det. Har også hatt a7n8x, et veldig godt å stabilt kort med nasse snacks på(s-ata, dual lan, soundstorm). Er ikke enig med han som sier at det ikke er bra til overklokking, da jeg kjørte det stabilt med en fsb på 195 mhz(brukte en xp2200+). Men som han også sa så er Abit nf-s 2.0 bedre til overklokking.

Skrevet

Takker for svar folkens! Ser ut til aa vaere gode kort begge to, er svak for Asus, har veldig god erfaring med de kortene. Har ogsaa hatt Epox, men det er en stund siden, det var et bra kort, Men er nok blitt Asus mann, Abit liker jeg overhode ikke, diverse problemer der.

Tror jeg gaar for nForce2 kortet, virker som mye for pengene der.

Skrevet
Takker for svar folkens! Ser ut til aa vaere gode kort begge to, er svak for Asus, har veldig god erfaring med de kortene. Har ogsaa hatt Epox, men det er en stund siden, det var et bra kort, Men er nok blitt Asus mann, Abit liker jeg overhode ikke, diverse problemer der.

Tror jeg gaar for nForce2 kortet, virker som mye for pengene der.

Abit har hatt problemer som alle andre.. men mye skyldes Chipsettet.. jeg tipper du hadde et abit kort med Via KT chipset, så det blir helt feil å se det på den måten. NF7 er basert på nForce2, og har overgått alle forventninger. (selv nVidia sine)

Mange sier de er fornøyd, og det er greit nok, men de sier det forde de ikke vet bedre. (ikke vondt ment) De har ikke prøvd noe bedre rett og slett. Hadde en av dere Asus gutter prøvd NF7 i noen dager så tenker jeg pipen hadde fått en annen lyd :D

Skrevet

LOL! Helt korrekt, hadde Abit med via kt chipset, og den lille vifta paa hovedkortet stoppet stadig vekk, samt at jeg hadde en Athlon 1,3 GHz, saa varmen var jo et problem. Ser at abit faar bra omtaler og gode anmeldelser, skal vurdere Abit igjen, selv om det er litt vanskelig aa vende ryggen til Asus :D

Skrevet
LOL! Helt korrekt, hadde Abit med via kt chipset, og den lille vifta paa hovedkortet stoppet stadig vekk, samt at jeg hadde en Athlon 1,3 GHz, saa varmen var jo et problem. Ser at abit faar bra omtaler og gode anmeldelser, skal vurdere Abit igjen, selv om det er litt vanskelig aa vende ryggen til Asus :D

Siden du hadde en T-bird.. du hadde ikke tilfeldigvis KT133 eller KT133a også da? For om så er tillfellet så skjønner jeg deg GODT.. hehe. Maken til bedritent chipset finnes ikke på denne siden middelalderen. :)

Skrevet
Ingen av kortene er gode til overklokking, men VIA kortet er best av dem. På A7N8X så kan man ikke kjøre mer enn 1.85vcore, mens A7V8X kan kjøre over 2.0v.

Og hvor ofte har det ærlig talt hjulpet med mer enn 1,85vcore og vanlig kjøling?? Det er ikke vits å grille prosessoren ergo så trenger man ikke mer. Unntaket er selvsagt for de som driver med vannkjøling, peltiers, vapochill osv. Men med vanlig konvensjonell luftkjøling så er det ikke mye å hente på mer vcore enn 1,85v. Jeg har aldri fått en Athlon (T-bird og XP, hadde ikke Athlon før det) til å gå fortere enn det jeg oppnår med 1,85v eller lavere.

Skrevet

Og hvor ofte har det ærlig talt hjulpet med mer enn 1,85vcore og vanlig kjøling?? Det er ikke vits å grille prosessoren ergo så trenger man ikke mer. Unntaket er selvsagt for de som driver med vannkjøling, peltiers, vapochill osv. Men med vanlig konvensjonell luftkjøling så er det ikke mye å hente på mer vcore enn 1,85v. Jeg har aldri fått en Athlon (T-bird og XP, hadde ikke Athlon før det) til å gå fortere enn det jeg oppnår med 1,85v eller lavere.

Hvor mange prosessorer har du prøvd å klokke, og hvor hardt har du prøvd?

Alle mine cpu´er klarer mer med høyere vcore.

Feks den jeg kjører nå:

1.65v - 2200Mhz

1.80v - 2315Mhz

1.95v - 2400Mhz

2.10v - 2521Mhz

2.20v - ???

Jeg har helt vanlig luftkjøling i form av en TT Volcano 7+.

Jeg synes dine påstander er temmelig teite for å si det pent... og det kan jeg garentere at de fleste overklokkere er er enig i.

Skrevet

Enig med formann jeg !

Klokker med vanlig IGLOO 2500 til 180,- kr. opp til 2v

XP2500, 12*200 og ca. 50C IDLE/56-8 load nå i sommeren.

Ingen fare så lenge tempen er under 70-75C

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...