Gå til innhold

Uidentifisert flyvende objekt filmet av modellfly.. Noen som vet hva det er?


Anbefalte innlegg

Kom over disse videoene av personer som flyr modellfly med kamera på.

Er det noen som har noen logisk forklaring på hva de hvite dottene som kommer imot kameraet er?

Dere må se veldig godt etter! Første film vises det i veldig sakte film. Og i andre film filmet av en annen fyr så ser dere flere tilfeller av "fenomenet".

 

Pr. dags dato såvidt jeg vet er dette et uidentifisert flyvende objekt (UFO) ;)

 

http://www.vimeo.com/14813026

http://www.vimeo.com/15373308

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som lysbrytning i linsen: "lens flare"

 

Nei, det er et objekt, det kommer ikke fra sola eller linsa. Det ser ut som et lite hvitt objekt av noe slag som kommer rett opp forbi kamera, men er umulig å si hva det er basert på videoen. Det kan også eventuelt være fake og at de har lagt det til i ettertid bare for å skape litt mysterie.

 

Edit: faktisk så tror jeg det er BB gun ja.. Noen prøvde skyte ned flyet..

Endret av coax
Lenke til kommentar

På den øverste videoen så er objektet synlig i ca 7-8 frames, og det ser ut til å være en video med maks 25FPS (frames per second).

 

Går jeg ut fra at det er snakk om 25 FPS og 8 frames så tilsier det en hastighet på 8/25 sekunder.

 

Aka. synlig i 0,32 sekunder.

 

 

 

 

Distansen er ikke lett å beregne, men la oss si objektet går ca 180 meter fra den blir synlig til den forsvinner.

 

Det betyr 180m/0,32s = 562 m/s.

 

En luftgeværkule går med litt under 400 m/s, noe tregere enn jeg har beregnet her, men alikevel... innenfor de relativt store feilmarginene.

Det kan jo ha vært en geværkule, som ligger på alt mellom 180 og 1200 m/s.

 

Edit: Etter litt beregninger så kan jeg bare se bort fra soft-gun kule ja. :)

 

Selv om jeg selvsagt burde sett bort fra det med en gang. :p

 

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

På den øverste videoen så er objektet synlig i ca 7-8 frames, og det ser ut til å være en video med maks 25FPS (frames per second).

 

Går jeg ut fra at det er snakk om 25 FPS og 8 frames så tilsier det en hastighet på 8/25 sekunder.

 

Aka. synlig i 0,32 sekunder.

 

 

 

 

Distansen er ikke lett å beregne, men la oss si objektet går ca 180 meter fra den blir synlig til den forsvinner.

 

Det betyr 180m/0,32s = 562 m/s.

 

En luftgeværkule går med litt under 400 m/s, noe tregere enn jeg har beregnet her, men alikevel... innenfor de relativt store feilmarginene.

Det kan jo ha vært en geværkule, som ligger på alt mellom 180 og 1200 m/s.

 

Edit: Etter litt beregninger så kan jeg bare se bort fra soft-gun kule ja. :)

 

Selv om jeg selvsagt burde sett bort fra det med en gang. :p

 

 

 

 

Svette jævel :tease:

 

 

Kunne kanskje vært det hvis geværet er kraftig nok (HPA/CO2 drevet) og de bruker en tung kule, slik at den ikke blir tatt av vinden. Men folk som har slike rifler, har gjerne brukt en del $$ på dem, og vet bedre enn at man ikke skal skyte etter R/C fly. Værste jeg har sett er en rifle som, etter ryktet, gikk med 1000fps (ca 305m/s).

 

Men på den øverste ser det jo ut som at kula kommer rett mot flyet, kan nok utelukke softgun ja.

Sikkert en isklump på bærtur..

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

På den øverste videoen så er objektet synlig i ca 7-8 frames, og det ser ut til å være en video med maks 25FPS (frames per second).

 

Går jeg ut fra at det er snakk om 25 FPS og 8 frames så tilsier det en hastighet på 8/25 sekunder.

 

Aka. synlig i 0,32 sekunder.

 

 

 

 

Distansen er ikke lett å beregne, men la oss si objektet går ca 180 meter fra den blir synlig til den forsvinner.

 

Det betyr 180m/0,32s = 562 m/s.

 

En luftgeværkule går med litt under 400 m/s, noe tregere enn jeg har beregnet her, men alikevel... innenfor de relativt store feilmarginene.

Det kan jo ha vært en geværkule, som ligger på alt mellom 180 og 1200 m/s.

 

Edit: Etter litt beregninger så kan jeg bare se bort fra soft-gun kule ja. :)

 

Selv om jeg selvsagt burde sett bort fra det med en gang. :p

 

Videoen er faktisk 29.9 FPS, og kula vises i 7 frames, så da blir det 0.23 sekunder.. Hvis man tar 180 meter så går kula i 782 meter/sek, men jeg syntes kula er altfor hvit og synlig fra den avstanden, det virker på meg som den er stor

Lenke til kommentar

På den øverste videoen så er objektet synlig i ca 7-8 frames, og det ser ut til å være en video med maks 25FPS (frames per second).

 

Går jeg ut fra at det er snakk om 25 FPS og 8 frames så tilsier det en hastighet på 8/25 sekunder.

 

Aka. synlig i 0,32 sekunder.

 

 

 

 

Distansen er ikke lett å beregne, men la oss si objektet går ca 180 meter fra den blir synlig til den forsvinner.

 

Det betyr 180m/0,32s = 562 m/s.

 

En luftgeværkule går med litt under 400 m/s, noe tregere enn jeg har beregnet her, men alikevel... innenfor de relativt store feilmarginene.

Det kan jo ha vært en geværkule, som ligger på alt mellom 180 og 1200 m/s.

 

Edit: Etter litt beregninger så kan jeg bare se bort fra soft-gun kule ja. :)

 

Selv om jeg selvsagt burde sett bort fra det med en gang. :p

 

Videoen er faktisk 29.9 FPS, og kula vises i 7 frames, så da blir det 0.23 sekunder.. Hvis man tar 180 meter så går kula i 782 meter/sek, men jeg syntes kula er altfor hvit og synlig fra den avstanden, det virker på meg som den er stor

 

Unnskyld meg, men.. Dere kan ikke anta slike beregninger uten å ta hensyn til at flyet/kameraet også er i bevegelse MOT objektet. Dvs.. Deres beregninger vil da gi for høy fart på objektet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo umulig være noen som skyter på flyet hadde vel ikke sett et geværskudd på det dårlige kamera der. Syntes det ser ud som en golfball jeg, men tviler på du finner noen som slår en golfball så fort :p I den andre videoen er det jo flere tilfeller av dette. f.eks på ca 1.22, 1.31, 1.50 disse er i 50% sakte film så hastigheten er jo helt sinnsyk!!!

 

Interresant.

Noen som vet hvor dette er ?

 

Den første filmen er filmet i nordnorge, og den andre har en kamerat av meg filmet i rogaland distriktet.

 

 

Unnskyld meg, men.. Dere kan ikke anta slike beregninger uten å ta hensyn til at flyet/kameraet også er i bevegelse MOT objektet. Dvs.. Deres beregninger vil da gi for høy fart på objektet.

 

Så sant så sant, men flyet flyger ikke mer en ca 50km/t så blir vel ikke de store forandringene på beregningene.

Endret av kenzky
Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men.. Dere kan ikke anta slike beregninger uten å ta hensyn til at flyet/kameraet også er i bevegelse MOT objektet. Dvs.. Deres beregninger vil da gi for høy fart på objektet.

 

Nei, da beklager jeg/vi. :p

 

 

Grunnen til at jeg ikke tok det med er:

 

1. Neglisjebar forskjell

 

2. glemte det.

 

 

 

Så la oss nå ta hensyn til flyet som flyr mot objektet....

 

Det virker ikke som den største hastigheten på flyet, (RC-fly av den raske typen når opp i 300 km/t, men jeg tipper dette er mer rundt kanskje 100 km/t) ?

 

100 km/t = 28 m/s

 

Videoen er faktisk 29.9 FPS, og kula vises i 7 frames, så da blir det 0.23 sekunder.. Hvis man tar 180 meter så går kula i 782 meter/sek, men jeg syntes kula er altfor hvit og synlig fra den avstanden, det virker på meg som den er stor

 

Hvordan vet vi at det er snakk om 30 FPS på originalvideoen?

 

Men 7 frames er faktisk feil det også. Så en gang til, og var ca 10 frames (+/- 1). Du kan ikke se på de veldig saktefilm sekvenser, der han har klippet til et punkt der vi allerede ser den. Se på videoen der det er "halveis saktefilm", og tell hvor mange frames det er fra den røde pila kommer opp til objektet forsvinner. Det er minst 10.

 

Det gir da: 540 m/s... (minus hastigheten som flyet har mot objektet på 28 m/s)

 

Totalt: 512 m/s

 

men jeg syntes kula er altfor hvit og synlig fra den avstanden, det virker på meg som den er stor

 

I agree. Hva med en kule med lys (sporingsskudd) Det får jo sånnt hvitt lys... Altså, for alt vi vet så er videoen fake og "staget".

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Ser ut som lysbrytning i linsen: "lens flare"

 

Nei, det er et objekt, det kommer ikke fra sola eller linsa. Det ser ut som et lite hvitt objekt av noe slag som kommer rett opp forbi kamera, men er umulig å si hva det er basert på videoen. Det kan også eventuelt være fake og at de har lagt det til i ettertid bare for å skape litt mysterie.

 

Edit: faktisk så tror jeg det er BB gun ja.. Noen prøvde skyte ned flyet..

 

Dette er ikke fake. Jeg ble overasket selv da jeg så videon da jeg kom hjem fra flyturen!

Så visste jeg jeg hadde sett en lignende film på vimeo og la til en link..

Den ene er filmet i rogaland og den andre i nordnorge tror jeg.

Det ser helt klart ut som et objekt ja.

Flyturen på film nr 2 er filmet over et område på ca 5km2. Farten på flyet er i gjennomsnitt 35kmt oh høyden rundt 100m.

Og disse objektene viser seg med jevne mellomrom gjennom hele flyturen som varte ca 1 time. Så det er utelukket at noen står en plass og sikter på flyet fra en posisjon på bakken. Det som også er litt rart er at objektene kommer alltid mot flyet. Så er de i forskjellig størrelse og har forskjellig fart.

Endret av roaL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...