Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 570


Anbefalte innlegg

Men strengt tatt så må skjermkort med to GPUer sammenlignes med to skjermkort i SLI/CrossFire.

 

Jeg synes ikke det :tease:

Siden det tar kun to slots som alle andre single gpu kort. De fleste har kun plass til å 2 kort avhengig av kabinett og hk, om de har begrenset med plass, så sammenligner vi ikke hvor mange gpu'r vi har plass til. Men hvor mye ytelse vi kan stappe inn i riggen. Og kan vi stappe 4 gpu'r fremfor 2 gpu, så må det kunne telles for noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men strengt tatt så må skjermkort med to GPUer sammenlignes med to skjermkort i SLI/CrossFire.

 

Jeg synes ikke det :tease:

Siden det tar kun to slots som alle andre single gpu kort. De fleste har kun plass til å 2 kort avhengig av kabinett og hk, om de har begrenset med plass, så sammenligner vi ikke hvor mange gpu'r vi har plass til. Men hvor mye ytelse vi kan stappe inn i riggen. Og kan vi stappe 4 gpu'r fremfor 2 gpu, så må det kunne telles for noe.

Det er flere som har plass til to mindre kort enn et veldig langt, dessuten så er to kort med gode kjølere mer effektivt, samt at et digert kort sperrer luftstrømmen.
Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1291745282' post='16595361']
Venter heller til 13. desember .... ;)
Tja, kanskje...

 

Edit: 15. desember er det jeg har hørt....

 

AnandTech hadde en god kommentar på det:

 

And finally, that brings us to AMD. AMD’s schedule calls for the Radeon HD 6900 series to be launched by the end of the year, and the year is quickly running out. There’s still too much uncertainty to advise holding off on any GTX 500 series purchases (particularly if you expect to have a card for Christmas), but if you’re not in a rush for a card it could be worth waiting a couple more weeks to see what AMD has up their sleeves.

http://www.anandtech.com/show/4051/nvidias-geforce-gtx-570-filling-in-the-gaps/16

Skal man ha kortet innen julaften er man pent nødt til å få ut fingeren, men hvis man kan risikere å få det i romjula så bør man absolutt vente for å se hva som kommer fra AMD. Det er bare 7 dager igjen til AMDs lansering. Har man absolutt null tålmodighet og MÅ impulskjøpe så er det selvsagt bare å kjøpe i vei. Impulskjøp ender dessverre ofte med en skuffet kjøper. Her kan skuffelsen være reell allerede den dagen kortet kommer i posten. (I Norge har vi angrerett så det er jo mulig å ombestemme seg)

 

Jeg vil si det tryggeste er å vente til førstkommende onsdag med bestillingen.

 

Jaha ? AMD-fans bruker ikke pris som sitt våpen lengre ? :D

Er det ikke brøken ytelse/pris som er AMD-fansens vanligste argument? (Ikke at det er noe dårlig argument)

Lenke til kommentar

Fudzilla har noen interessante påstander som angivelig skal være fra AMD angående HD 6970. Spesielt interessant er påstanden om at HD 6970 skal yte 20% bedre enn GTX 480 i OpenGL-spill, dog er dette snakk om OpenGL 2.x-spill. AMD har fra før av tragisk dårlig OpenGL-ytelse, spesielt i OpenGL 3.x og 4.x, så det vil virkelig være en enorm forandring om AMD gjør helomvending og går forbi nVidia på det feltet. Ellers ser det ut til at HD 6970 skal ha generelt 15% ytelse over GTX 480, dvs. veldig tett på GTX 580, så dette kan bli spennende. Nå skal det sies at hele artikkelen kan være tull, samt at vi vet ingenting om oppsettene som angivelig ble brukt til testene, samt driverversjoner.

Lenke til kommentar

Jeg vil si tilgjengelighet og tilgang på gode kjølere er viktig. Hvis det er <5% i ytelseforskjell og den ene har gode kort på lager mens den andre ikke har noe på lang tid så ser jeg liten grunn til å vente. (om det ikke er andre faktorer som gjør det uaktuelt, f.eks. EyeFinity, PhysX osv.)

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Når det er en uke igjen til vi får svar på ytelse og pris på toppkortene vil jeg si det er rimelig dumt og ikke vente noen få dager da det kan medføre priskrig og man kan kjøpe det kortet man ønsker til en meget fin pris.Ang. fuds så vil jeg aldri bruke dem som referanse til noe som helst,og vi vet ingenting om ytelsen til feks. 6970 enda.

Skal vist være god tilgjengelighet på 6970 ved lansering men ikke 6950 men atter en gang så er det bare løse rykter

Lenke til kommentar
og vi vet ingenting om ytelsen til feks. 6970 enda.

Spesifikasjonene som står på og de som er fjernet fra Wikipedia er rimelig sikre. Det gjør det lett å sette opp noen regnestykker for å sammenligne med blant annet 6870. Det gir oss noen ganske gode indikasjoner på ytelsen. Jeg vil gjette på at 6970 blir ca 60% raskere enn 6870 og at 6950 havner ganske midt i mellom de to.

Lenke til kommentar
og vi vet ingenting om ytelsen til feks. 6970 enda.

Spesifikasjonene som står på og de som er fjernet fra Wikipedia er rimelig sikre. Det gjør det lett å sette opp noen regnestykker for å sammenligne med blant annet 6870. Det gir oss noen ganske gode indikasjoner på ytelsen. Jeg vil gjette på at 6970 blir ca 60% raskere enn 6870 og at 6950 havner ganske midt i mellom de to.

Da skal det bli raskere enn 580 :)
Lenke til kommentar
og vi vet ingenting om ytelsen til feks. 6970 enda.

Spesifikasjonene som står på og de som er fjernet fra Wikipedia er rimelig sikre. Det gjør det lett å sette opp noen regnestykker for å sammenligne med blant annet 6870. Det gir oss noen ganske gode indikasjoner på ytelsen. Jeg vil gjette på at 6970 blir ca 60% raskere enn 6870 og at 6950 havner ganske midt i mellom de to.

Teoretisk ytelse dog...

Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket tester av 570 så har jeg faktisk droppet planene om 6950/6970, da det yter veldig bra i de spillene jeg spiller, samt hadde en akseptabel pris - og jeg får det før jul! (wohoo!).

 

Uansett spennende å se hva som skjer fremover, kan hende vi får en ganske fin krig i toppsjiktet over nyttår.

Lenke til kommentar

Jepp, dette kan bli bra. Både nVidia og AMD kommer med sine dobbel-GPU-kort i Q1 2011, samt at nVidia også kommer med GTX 560.

 

Tilgangen på GTX 570 er akseptabel, de har hele tiden vært tilgjengelig siden lanseringen, og nå er i overkant av 80 kort å oppdrive etter en rask sjekk.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nvidia er virkelig i slaget for tiden, denne nylanseringen gjør det godt.

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_570/79782" title="Test: Nvidia Geforce GTX 570">Les mer</a>

Har du 480GTX, kjøp et 480GTX til.

 

Hvis du har noe utdatert, kjøp enten 480 eller 580. 480 Editions ligger fortsatt på kanske samme pris som 580.

 

460/560/470/570 er kort du kjøper to av, der du får to kort til kanskje prisen av et 4/580.

 

Men 4/580 er stoooor forskjell fra -70 kortene. ET 580/480 GTX overclocket litt (konge kort, trenger bare å legge til litt voltage) - Er raskere enn f.eks 2x 460/560 i SLI.

 

Uansett hva ATI/AMD kommer med, vi får se. Intel og nVidia slo seg sammen her i starten av Januar. Blir tøff konkuranse. Når det gjelder AMD CPU's har jeg hatt fine stunder. ATI kort derimot har vært total pain. 3x RMA, hotfixes som som ødelegger andre spill.. f.eks hotfixen til Splinter Cell: Conviction. Har ikke hatt ATI på over et år nå, men til brukere håper de nye driverene er mer stabile.

 

*Note, alle nVidia brukere med 480/580; de nye Forceware 266.58 driverene er helt konge.

Gogo: http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm (utviklet med Staff fra http://guru3d.com/ "Easy as can be."

 

For å si noe om reviewet.. uhh.. Støy er et minus, ja det vet vi siden Fermi 4xx, og ATI 58xx+; vi lever i 2011. Oss entusiaster takler litt støy, under lydkort + EAX + Headset + Full lyd + Hardcore gaming.

 

Du kan jo så klart vente litt, å kjøpe når KFA, eller MSI/EVGA kommer med custom kort, men de er jo da dyrere enn det du betalte først, og factory-OC'ed. Nei takk :/

 

Og drit i å kjøp 460/560, du kan flashe kortene til 470/570 uansett.... Zzzzzzzz.

 

Noen som husker Mai? 480 GTX OC'ed faktisk slo 5970 når oppløsningen steg. 1920x;XX; 2 chipper slått ut av en chip. G_G ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...