Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 570


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det dra tre skjermer samtidig?

Nei, det krever to kort i SLI.

 

Allerede her fikk du svar av noen som vet hva dem prater om. Hvorfor du ikke godtok svaret den gangen, men takket en annen som kom med samme svar senere vet jeg ikke.

 

Men du fikk faktisk svar allerede her.

 

Kortene trenger riktignok ikke stå med SLi aktivert for å få flere skjermer, men du trenger fortsatt 2 eller flere kort.

Lenke til kommentar

Nvidia selger ikke kortene sine selv, men selger dem gjennom diverse partnere slik som Asus, Evga, Gainward osv. Derfor kommer Nvidia aldri til å gi ut et GTX 570-kort; det er det partnerne som gjør. Nvidia (og AMD) lager derimot et knippe kort som ikke bærer noe merke (obrtsett fra Nvdias), og sender dem til diverse anmeldere.

nVIDIA har dog begynt å selge noen kort med sitt eget merke på, men disse er i likhet med testkortene ikke lagd av nVIDIA. De har ikke egne fabrikker, så det er Foxconn som står for kortene. "nVIDIA" kortene selges kun hos Best Buy (sist jeg skjekket), men jeg er usikker på hvor stort sortement de har, eller om de fortsatt selger det. Kortene fra partnere er stort sett akuratt det samme kortet, men finnes også med diverse modifikasjoner.

 

Utgivelsesdato: desember 2013? :roll:

Utgivelsesdato: I dag.

 

Forresten, her finner du flere GTX 570 kort i salg.

Lenke til kommentar

Fra testen:

Du kan enkelt frigjøre både minnekjøleren og selve viftehuset. Men, det å få av selve kjernekjøleren er en vrien nøtt. Denne sitter såpass godt at vi ikke har tatt den av i frykt for å ødelegge kortet.

 

Hvordan et dette festet? Skruer, push-pin eller limt på?

 

Ville vel sagt at å ikke få av kjøleløsningen var en ulempe.

Lenke til kommentar

Ah, jeg ser meg om etter et nytt skjermkort, men skjønte av poenget med testen når jeg så utgivelsesdatoen.

 

Når kommer et tilsvarende kort fra nVidia da?

Nvidia selger ikke kortene sine selv, men selger dem gjennom diverse partnere slik som Asus, Evga, Gainward osv. Derfor kommer Nvidia aldri til å gi ut et GTX 570-kort; det er det partnerne som gjør. Nvidia (og AMD) lager derimot et knippe kort som ikke bærer noe merke (obrtsett fra Nvdias), og sender dem til diverse anmeldere. Det er et slikt kort som er testet her. Den eneste forskjellen på dette kortet og andre kort med referansekjøler (de fleste har det) er hvilke klistremerker det er på kortet og hva som følger med i eska.

 

Kortet som vises til høyre i margen er egentlig bare en plassholder. Jeg skjønner godt at det kan virke forvirrende at det står kansellert, men det betyr bare at du ikke får kjøpt kortet uten at noen andre skal sette klistremerker på det først.

 

Det er uansett nVidia som gir ut kortene. Dette er flisespikkeri, og jeg fatter egentlig ikke at jeg gidder... :)

 

Selv om Gainward, Asus, Gigabyte, MSI m.fl. er dem som til syvende og sist selger produktet, så er det nVidia som lanserer kortene... Har søkt opp at papirrelease er i dag, og at man da må vente produktene skal ramle inn hos butikkene.

 

Edit:

Jeg er en av dem som skummer konklusjonen når jeg har dårlig tid. Ser det står på første siden at det er release i dag i artikkelen, som sikkert er grundig skrevet. =)

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar

Dette lover bra. Dog synd det er såpass dyrt. Kanskje jeg bytter ut mitt 8800 GT med 560 GTX når det kommer :)

Nja, ville ikke sagt det var direkte dyrt. Det er mye penger, det skal jeg være enig i, men det vil ikke si at det er dyrt i fohold til hva du får. Du får mye for pengene, og det er et godt kort. ;) Vet ikke helt om det var det du mente dog. Men GTx 560 har jeg virkelig troen på! Ser for meg at det blir veldig billig og at du får mye mer for pengene! Gleder meg! :love:
Lenke til kommentar

Ah, jeg ser meg om etter et nytt skjermkort, men skjønte av poenget med testen når jeg så utgivelsesdatoen.

 

Når kommer et tilsvarende kort fra nVidia da?

Nvidia selger ikke kortene sine selv, men selger dem gjennom diverse partnere slik som Asus, Evga, Gainward osv. Derfor kommer Nvidia aldri til å gi ut et GTX 570-kort; det er det partnerne som gjør. Nvidia (og AMD) lager derimot et knippe kort som ikke bærer noe merke (obrtsett fra Nvdias), og sender dem til diverse anmeldere. Det er et slikt kort som er testet her. Den eneste forskjellen på dette kortet og andre kort med referansekjøler (de fleste har det) er hvilke klistremerker det er på kortet og hva som følger med i eska.

 

Kortet som vises til høyre i margen er egentlig bare en plassholder. Jeg skjønner godt at det kan virke forvirrende at det står kansellert, men det betyr bare at du ikke får kjøpt kortet uten at noen andre skal sette klistremerker på det først.

 

Det er uansett nVidia som gir ut kortene. Dette er flisespikkeri, og jeg fatter egentlig ikke at jeg gidder... :)

 

Selv om Gainward, Asus, Gigabyte, MSI m.fl. er dem som til syvende og sist selger produktet, så er det nVidia som lanserer kortene... Har søkt opp at papirrelease er i dag, og at man da må vente produktene skal ramle inn hos butikkene.

 

Edit:

Jeg er en av dem som skummer konklusjonen når jeg har dårlig tid. Ser det står på første siden at det er release i dag i artikkelen, som sikkert er grundig skrevet. =)

Du har helt rett i at det er Nvidia som gir ut kortene. Det var jeg som ikke ordla meg så godt. Poenget er at det aldri vil komme et "Nvidia GTX 570" i salg, da det det vil bære den aktuelle partnerens navn.

Lenke til kommentar

Selv om Gainward, Asus, Gigabyte, MSI m.fl. er dem som til syvende og sist selger produktet, så er det nVidia som lanserer kortene... Har søkt opp at papirrelease er i dag, og at man da må vente produktene skal ramle inn hos butikkene.

 

Nei, komplett har kortene på lager i dette sekund.

I tillegg til MPX.no. Forøvrig har Multicom.no, Abbo.no, Deal.no og Elprise.no. Skjekket for et par dager siden, da hadde det blitt lagt ut pris på Abbo.no og Deal.no. Prisene var dog litt høye der.

For hele listen, se her. Jeg pleier alltid å bruke Prisguide v1 fordi man finner som regel ingenting på Prisguide v2 i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...