Gå til innhold

Test: Nvidia Geforce GTX 570


Anbefalte innlegg

Støtter AMD/ATI's kort også 3d på single kort, eller er det bare nvidia?

Bare 6000-serien har støtte for 3D så vidt jeg vet. Dette skal virke på et kort, men det vil være begrenset ytelse du får ut av et kort i 3D. 3D på 6000-serien går gjennom programvare og ikke maskinvare som på nVIDIA sine kort, og det er tredjepartsprogramvare AMD bruker tror jeg. Hvor mange spilltitler som støttes og hvor vidt dette er i forhold til nVIDIA sin løsning er jeg usikker på.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venter heller til 13. desember .... ;)

Tja, kanskje...

 

Edit: 15. desember er det jeg har hørt....

 

AnandTech hadde en god kommentar på det:

 

And finally, that brings us to AMD. AMD’s schedule calls for the Radeon HD 6900 series to be launched by the end of the year, and the year is quickly running out. There’s still too much uncertainty to advise holding off on any GTX 500 series purchases (particularly if you expect to have a card for Christmas), but if you’re not in a rush for a card it could be worth waiting a couple more weeks to see what AMD has up their sleeves.

http://www.anandtech.com/show/4051/nvidias-geforce-gtx-570-filling-in-the-gaps/16

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Kan det dra tre skjermer samtidig?

Nei, det krever to kort i SLI.

Nei det gjør det ikke.

 

Kan jeg få svar fra noen som har peiling?

Filmzes, den holdningen du har der gjør at du havner i en sur tone med dine medbrukere i hver eneste diskusjon jeg har sett deg i. Jeg må rett og slett stille spørsmålet om du gjør dette bevisst? Er litt kjipt å se at kvaliteten på tråden faller pga spydigheter og kontrerede personalangrep.

 

 

On topic synes jeg at skjermkortet er i det dyreste laget i forhold til GTX 460 768MB. Det hadde vært best om ytelse skalerte så og si perfekt med pris, selv om det er urealistisk i hvert fall hvis du ser på hele sjiktet opp til entusiastmarkedet. Likevel, i følge TechPowerUp gir GTX 460 768MB hele 28% mer ytelse per dollar. Det synes jeg er i overkant mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan det dra tre skjermer samtidig?

Nei, det krever to kort i SLI.

Nei det gjør det ikke.

 

Kan jeg få svar fra noen som har peiling?

Filmzes, den holdningen du har der gjør at du havner i en sur tone med dine medbrukere i hver eneste diskusjon jeg har sett deg i. Jeg må rett og slett stille spørsmålet om du gjør dette bevisst? Er litt kjipt å se at kvaliteten på tråden faller pga spydigheter og kontrerede personalangrep.

Ta slikt på pm neste gang.

Når jeg stiller et spørsmål så vil jeg gjerne ha svar fra de som vet, og finner det sterkt uintresant med feilaktige svar, og synsinger.

 

Vet du svaret - svar.

Vet du ikke - så ikke svar.

 

Må vel være lov til å stille såpass enkle krav.

 

Jeg har ikke den tonen i alle innlegg, men i en del av dem, når jeg får dårlige eller feilaktige svar. Du må gjerne peke til andre innlegg, men ta det videre på pm i så fall.

Lenke til kommentar

Alle vi andre skjønte hva han mente. Det eneste som var feil med det svaret var at han skrev SLI. Hvis du er så forbanna nøye, så kan du google litt selv, istedet for å påpeke at folk ikke har peiling, når det eneste de prøver, er å hjelpe. :thumbup:

 

 

Det er ikke så veldig langt ned på denne siden du må gå for å finne ut svaret: http://www.google.no/search?hl=no&biw=2112&bih=1152&q=nvidia+570+three+monitors&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Når jeg stiller et spørsmål så vil jeg gjerne ha svar fra de som vet, og finner det sterkt uintresant med feilaktige svar, og synsinger.

 

Vet du svaret - svar.

Vet du ikke - så ikke svar.

 

Må vel være lov til å stille såpass enkle krav.

Det er fortsatt ingen grunn til å ha en spydig tone. Vennligst ha en vennlig tone i forumet. Jeg viste hva jeg snakket om, synset ikke. Skal dog sies at jeg formulerte meg på en måte som kunne misforstås, dette kunne du ha påpekt isteden for å respondere spydig. Jeg viste svaret og jeg svarte. Din respons til det var at jeg ikke hadde peiling, noe du på ingen måte hadde nok grunnlag på å påstå. Du kan heller ikke forvente at alle skal svare 100% rett på alt, vi er tross alt ikke roboter... ;)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kom med to påstander, halvparten av dem var feil, andre halvparten visste jeg ikke. Men hadde nok en i overkant dårlig tone der. Men til neste gang - enkelt spørsmål trenger bare et enkelt svar. Ville jeg ha sli, surround-gaming og lignende hadde jeg sagt det. Vil bare bli kvitt de forferdelige ati driverne og lurte på om det i så fall vil trenges et eller to kort når jeg har tre skjermer.

Lenke til kommentar

Du kom med to påstander, halvparten av dem var feil, andre halvparten visste jeg ikke. Men hadde nok en i overkant dårlig tone der. Men til neste gang - enkelt spørsmål trenger bare et enkelt svar. Ville jeg ha sli, surround-gaming og lignende hadde jeg sagt det. Vil bare bli kvitt de forferdelige ati driverne og lurte på om det i så fall vil trenges et eller to kort når jeg har tre skjermer.

Ja, den første påstanden var rett. Den andre påstanden var jeg litt kjapp med, og burde ha omformulert meg slik at det ble helt korrekt. Jeg var også for rask til å anta at du mente 1 eller 2 GTX 570 kort. Men tror begge har forstått hverandre, så er ingen grunn til å fortsette diskusjonen. :)
Lenke til kommentar

Da legger vi den diskusjonen død. Og må bare kommentere at gtx 570 i kombinasjon med gtx 460 gjør at nvidia i mine øyne virkelig begynner å komme seg tilbake i flere deler av markedet. Kan ikke påstå at ati er like overlegne til prisen som HD4-serien var over gtx2-serien.

 

Er det noen release-datoer tilgjengelig på et evt gtx 560 kort?

Lenke til kommentar

Er det noen release-datoer tilgjengelig på et evt gtx 560 kort?

Har ikke sett noen komme med en eksakt dato. Det eneste jeg har sett er tidlig i første kvartal i 2011, altså januar-februar. Man kan ikke gjøre mer enn å synse til man har eksakt info om dette. Endret av StianAarskaug (S10QaN)
Lenke til kommentar

Som jeg alltid har sagt , Nvidia har hatt en langsiktig plan med den nye arketekturen på den nye chipen.Blaffet fra AMD er nå tatt igjen og Nvidia er på toppen igjen.Innen amd har kommet med noe bedre, har Nvidia-produsenter nok klart å presse produksjonskosnader mer ned.Nå høster Nvidia fruktene,,,,

:!: AMD har fremdeles det raskeste KORTET og har hatt det i over ett år nå :D
Lenke til kommentar

Som jeg alltid har sagt , Nvidia har hatt en langsiktig plan med den nye arketekturen på den nye chipen.Blaffet fra AMD er nå tatt igjen og Nvidia er på toppen igjen.Innen amd har kommet med noe bedre, har Nvidia-produsenter nok klart å presse produksjonskosnader mer ned.Nå høster Nvidia fruktene,,,,

Spoken like a true fanboy :yes:

 

Bare så du vet det, så lanserer AMD nytt kort om en uke, og kommer med en helt ny arkitektur til neste år. GTX 570/80 er veldig gode kort, men det er ikke vits å gjøre noen konklusjoner nå. Hadde det vært en måned eller to hadde det vært noe annet, men når AMD kommer med nye kort om en uke velger jeg å holde meg nøytral til vi har sett dem.

Lenke til kommentar

Han må ikke nødvendigvis være fanboy selv om han skriver det. Han har litt rett, ettersom GTX 460 nå har vært bedre enn konkurenten. Det han sier har vi sett før, og er jo egentlig logisk. Hvor vidt nVIDIA er på toppen kan diskuteres, men de har uten tvil gjort en bra jobb med de nye kortene. En ting jeg er veldig positiv overrasket over er den gode kjøleren, som både er veldig stillegående og kjøler bra. Håper også AMD prioriterer dette (spesielt støy) nå som nVIDIA er klart best på dette området. Som alltid går det litt opp og ned med begge parter og det har alltid vært god konkuranse mellom selskapene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg alltid har sagt , Nvidia har hatt en langsiktig plan med den nye arketekturen på den nye chipen.Blaffet fra AMD er nå tatt igjen og Nvidia er på toppen igjen.Innen amd har kommet med noe bedre, har Nvidia-produsenter nok klart å presse produksjonskosnader mer ned.Nå høster Nvidia fruktene,,,,

laugh.gif AMD har fremdeles det raskeste KORTET og har hatt det i over ett år nå :D

 

Jaha ? AMD-fans bruker ikke pris som sitt våpen lengre ? :D

Lenke til kommentar

Han må ikke nødvendigvis være fanboy selv om han skriver det. Han har litt rett, ettersom GTX 460 nå har vært bedre enn konkurenten. Det han sier har vi sett før, og er jo egentlig logisk. Hvor vidt nVIDIA er på toppen kan diskuteres, men de har uten tvil gjort en bra jobb med de nye kortene. En ting jeg er veldig positiv overrasket over er den gode kjøleren, som både er veldig stillegående og kjøler bra. Håper også AMD prioriterer dette (spesielt støy) nå som nVIDIA er klart best på dette området. Som alltid går det litt opp og ned med begge parter og det har alltid vært god konkuranse mellom selskapene.

 

Dagens situasjon er jo perfekt for oss forbrukere, både når det gjelder pris og ytelse ;) Konkurranse som du skriver , er helt optimalt.

Lenke til kommentar

Dagens situasjon er jo perfekt for oss forbrukere, både når det gjelder pris og ytelse ;) Konkurranse som du skriver , er helt optimalt.

Ja. :wee: Håper også at det blir mer fokus på kjøleren og støyen den gir fra seg. Her virker det som nVIDIA har tatt til seg kritikken/responsen fra testere og forbrukere. Støynivået er mye bedre og faktisk det beste på lenge i det øverste sjiktet (referanse kjølerne tatt i betraktning).
Lenke til kommentar

Hvorfor greier ikke folk å holde en slik diskusjon seriøs, de som ikke greier å holde diskusjonen saklig kan gå tilbake til barnehagen sin, dette gjelder begge leire.

 

Som enkeltstående kort er HD 5970 det kraftigste kortet på markedet, og det noen ligger prosent fremfor GTX 580, spesielt ved høyere oppløsninger. Ved 1680x1050 er det snakk om 5% mer ytelse enn GTX 580, folk vurdere individuelt basert på hvilke spill de skal spille siden utnyttingen av crossfire er veldig variabel. Men strengt tatt så må skjermkort med to GPUer sammenlignes med to skjermkort i SLI/CrossFire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...