Gjest Slettet+3165 Skrevet 8. desember 2010 Skrevet 8. desember 2010 Ah du var forsatt på User reliability du, jeg ser på warranty direct rating ;-)
Gekonody Skrevet 9. desember 2010 Forfatter Skrevet 9. desember 2010 Warranty direct rating - har ikke det noe med garanti å gjøre? Ikke 100% sikker på akkurat hva, men regner ikke med noen gjenstående garanti på bilen uansett.
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Warranty direct rating - har ikke det noe med garanti å gjøre? Ikke 100% sikker på akkurat hva, men regner ikke med noen gjenstående garanti på bilen uansett. Det er jo forsåvidt feil som har vært innenfor garantien. Det gir jo en grei indikasjon på hvor mange feil enn bil har selv om det var innenfor garantitiden, en ting er sikkert den får jo ikke mindre feil nå som den nærmer seg 10 år.
Prusk Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Startet med en Carina II 86 modell til 5000. Hadde den i 3 år, og solgte den for 3500. Med omregistrering betalte jeg da rundt 2000 for bilen totalt. Utgifter i form av nye vinterdekk (4000! Greit med gode vinterdekk til en bil uten alt av tekniske hjelpemidler), spylerveske, vindusskrape og bensin. Fikk også opparbeidet en grei bonus hos forsikringsselskapet. Ville jeg tatt sjansen på en gammal haug igjen? Ja, uten tvil. Kjører nå en polo fra slutten av 90-tallet, og kjørekomforten var faktisk bedre i Carinaen...
bisken123 Skrevet 9. desember 2010 Skrevet 9. desember 2010 Det kommer vel litt an på hva du skal bruke bilen til. Det er jo greit å ha en bil til 10000 kr. hvis man skal bare kjøre litt rundt og har jobb i en bensinstasjon,men jobber man som flyver etc. ( en litt mer seriøs jobb) er det jo dumt å få motorstopp hele tiden på vei til jobb. Men det er bare min menin.
Thewiz Skrevet 10. desember 2010 Skrevet 10. desember 2010 Kjøp deg noe solid og sikkert i starten, for helt ærlig, man kan virkelig ikke å kjøre bil når man er 18. Jeg hadde ikke kjøpt en bil uten abs og airbag i dag, kjøp deg en Opel eller en Toyota/Nissan. Veldig solide biler som er lett og billig å reparere. Hvis bilen du kjøper koster under 100 000 ikke gidd å sett fullkasko på bilen, bare bortkastet. Nissan Primera er en fin førstegangsbil. Bra biler som er holdbare og koster ikke noe å reparere om det mot formodning skulle gå galt.
bisken123 Skrevet 11. desember 2010 Skrevet 11. desember 2010 Skal man ha en gammel bil bør man kunne skru selv, for det er jo dumt å måtte sende bilen på verksted når man f.eks. må bytte regreima, det koster jo ca.8000kr, det er mye penger å bruke på en bil som kun koster 10000kr
Gekonody Skrevet 19. desember 2010 Forfatter Skrevet 19. desember 2010 Finn.no Her er den jeg har sett på. Er det noen som ser noen åpenbare feil/mangler ved den?
BMWCoupeFtw Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Finn.no Her er den jeg har sett på. Er det noen som ser noen åpenbare feil/mangler ved den? Er vist mye trøbbel med Audi fra den tiden. Spesielt A4 b5. Men jeg personelig ville holdt meg unna pga felgene. Store felger pleier som regel og tyde på at det er en liten råkjører, evt dårlig behandlet bil etter min mening.
Gjest Slettet+3165 Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Finn.no Her er den jeg har sett på. Er det noen som ser noen åpenbare feil/mangler ved den? Er vist mye trøbbel med Audi fra den tiden. Spesielt A4 b5. Men jeg personelig ville holdt meg unna pga felgene. Store felger pleier som regel og tyde på at det er en liten råkjører, evt dårlig behandlet bil etter min mening. Henger meg på denne, er en grunn til at A6ene var den tiden er billigere. Tilsvarende fra MB og BMW koster fort 20-30000 mer.
rublings Skrevet 19. desember 2010 Skrevet 19. desember 2010 Pass deg for A6 med 1.8T og 2.5tdi fra tidlig 2000-tallet. Vi har eid en 2003 A6 1.8T i litt over 4år, og det er har vært en real hodepine. Ting som er gjengangere er: - Luftmassemåler - Turbo - Multitronic girkassen - Oljepumpe - Alt av stag og kuler i forstilling - Bensinpumpe - Startsperre ...osv osv.. Sier ikke at du ikke skal kjøpe, for det er en fantastisk bil å kjøre, spesielt på langtur, men vær veldig forsiktig og kjøp en som er veldig godt vedlikeholdt. Da slipper du nok billigst unna i lengden.
Dr. JD Skrevet 20. desember 2010 Skrevet 20. desember 2010 Hei Jeg kjøpte meg en saab 900 S for 10 000 kr for ca. 1 år siden. Har kjørt den relativt hardt og likevell ikke hatt noe problemer med den. Betaler i underkant av 2 000 kr i forsikring hos Hyllandinvest.no. Ligger et par av dem ute til ca. samme pris på finn.no vet jeg
Windoge Skrevet 21. desember 2010 Skrevet 21. desember 2010 Min første bil var en BMW 318i som jeg ga 30000 kr for. Bilen hadde gått 240.000 km, og den var et helvette. Like etter kjøpet røk startmotoren, demperne, takluken, clutchen osv. Min andre bil var en billig Renault Megan 1,6 fra 1996. Den hadde gått 70000 km, EU-godkjent uten feil, perfekt servicehefte, det var nesten som å kjøre ny bil. Denne ga jeg 22000 kr for, noe som sier meg at man ikke må veldig høyt opp i prisklasse for å få en pålitelig bil, selv om det kanskje ikke er BMW eller Audi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå