Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Folk sitter på - Bensinpenger?


mattiee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker meg at den tråden er postet av kjæresten til trådstarter. Smålig er det absolutt, greit nok at det hadde vært hyggelig at vennene fylte opp tanken en gang i måneden som takk, men når det er snakk om å regne ut og ta betalt for forsikring, slitasje etc blir det bare latterlig. Og såvidt jeg forstår vil han ta betalt for å kjøre kjæresten også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Det er lite som er verre enn å kreve inn penger blandt venner, hvordan skal man verdsette tjenester og gjentjenester?? Hvis man ikke klarer å plukke de opp uten å regne på det, eller ikke vil føle seg utnyttet(eller føle at kjæresten blir utnyttet) så foreslår jeg at dere driter i å plukke de opp. Det enkleste er ofte det beste.

Lenke til kommentar

Det er lite som er verre enn å kreve inn penger blandt venner, hvordan skal man verdsette tjenester og gjentjenester?? Hvis man ikke klarer å plukke de opp uten å regne på det, eller ikke vil føle seg utnyttet(eller føle at kjæresten blir utnyttet) så foreslår jeg at dere driter i å plukke de opp. Det enkleste er ofte det beste.

 

Hør hør!

 

Irriterenes å kjøre venner rundt overalt da, og den ene gangen du trenger noe tilbake så er de gniene som faen på penga sine

 

Det er ikke snakk om å "kjøre venner rundt overalt". Det er snakk om en "liten omvei" på en allerede eksisterende kjøretur.

Lenke til kommentar

Greia er vel at summen det måtte være riktig å kreve her uansett er symbolsk, uten reell betydning for privatøkonomien til den det gjelder. Skal man ha betalt er det en fare for å bli oppfattet som gniten, samtidig som man ikke har den samme anledningen til å si nei lenger. Det står vel egentlig mellom å plukke dem opp og å la være. De som blir plukket opp kan heller kjøpe en fin julepresang til sjåføren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Irriterenes å kjøre venner rundt overalt da, og den ene gangen du trenger noe tilbake så er de gniene som faen på penga sine

 

Hvordan vet du at de ikke stiller opp tilbake i dette tilfellet? Har jeg mistet ett innlegg fra trådstarter som spesifiserer dette?

 

OT: Det aller verste jeg har opplevd er folk som drar opp kalkulatoren på PEPPES, for å finne ut hvor mye de skal betale. Skal vi se, jeg drakk bare vann, og så spiste jeg 3 små stykker av totalt 16. Regneregneregne, det blei visst 57,38. Jeg runder det ned til 55 kroner jeg.

GRRRRR..

Lenke til kommentar

Ja, men hvis dette skjer hver dag, så er det bare rett og rimelig at de er med på å betale en del av kostnaden.

En gang i blandt er greit nok, men ikke hver dag.

 

Pga. at trådstarter er lat og har en dumsnill kjæreste skjer bilturen uansett, husk det. Trådstarter har ikke klart å komme med hvor mye lenger turen blir pga. passasjerene men har jo gitt uttrykk for at det ikke er snakk om lange avstanden.

 

Nettopp på grunn av dette er det smålig å kreve betalt. Greit nok at man kan bli påspandert en øl på byen av vennene en gang eller to som takk for hjelpen, men det er helt latterlig å skulle sette opp en fastpris per tur / månedsbeløp på grunn av dette. Møkkavenn vil jeg kalle folk som gjør dette.

Lenke til kommentar

Si til vennene dine at kjæresten din ikke ønsker å kjøre denne omveien hver dag, da han taper både tid og penger på det. De er vel ikke så tjukke i hue at de ikke skjønner det.

 

Kompis av meg kjørte kun folk når han fikk mye betalt, tilba folk han å kjøre pirat for 100-200 kr, var det ikke snakk om, fordi bensin + slitasjen tar seg mer betalt enn det. Tilby dem at de kan betale en sum lik månedskort for buss, for at han skal fortsette. Det er helt fairt.

 

Hadde aldri giddi å kjøre folk jeg ikke kjente til et sted hver dag. Latterlige innlegg blant mange her.

 

Kent Touch This, jeg skal fra Gjøvik til Oslo fredag, henter du meg? Selvfølgelig betaler jeg ikke noe, men jeg kjenner deg jo ikke, og du er så glad i å gjøre folk tjenester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville heller kalle det møkkavenner som ikke tilbyr seg å betale sin del av utgiftene for noe som ser ut som det blir en fast ting.

 

Jeg hadde med den største selvfølgelighet gjort det trådstarter gjør _uten_ å kreve noe som helst for det og heller ikke ofret det en tanke at jeg kanskje bruker 100 kroner mer på drivstoff i måneden. Uten tvil.

 

Kent Touch This, jeg skal fra Gjøvik til Oslo fredag, henter du meg? Selvfølgelig betaler jeg ikke noe, men jeg kjenner deg jo ikke, og du er så glad i å gjøre folk tjenester.

 

Hvordan får du "vennene mine sitter på til skolen, vi må kjøre en liten omvei for å ta de med på veien" til å bli det samme som en biltur på mange mil med en totalt ukjent person? Er du helt blåst i pappen eller tror du virkelig de to scenarioene der kan sammenlignes?

Lenke til kommentar

Irriterenes å kjøre venner rundt overalt da, og den ene gangen du trenger noe tilbake så er de gniene som faen på penga sine

 

Hvordan vet du at de ikke stiller opp tilbake i dette tilfellet? Har jeg mistet ett innlegg fra trådstarter som spesifiserer dette?

 

OT: Det aller verste jeg har opplevd er folk som drar opp kalkulatoren på PEPPES, for å finne ut hvor mye de skal betale. Skal vi se, jeg drakk bare vann, og så spiste jeg 3 små stykker av totalt 16. Regneregneregne, det blei visst 57,38. Jeg runder det ned til 55 kroner jeg.

GRRRRR..

Jeg snakket ikke på vegne av trådstarter, men altså jeg er enig i at det egentlig ikke skal være nødvendig å ta betalt for slike småting, men folk ser på det med kjøring som en selvfølge, og de tenker ikke over at sjåføren ikke bare gjør en tjeneste, men også betaler ganske mye penger for å kjøre. I dette tilfelle er det for det første ikke sjåførens venner, og for det andre så hadde ikke han trengt å stå opp i utgangspunktet. Av og til er greit men når det blir hver dag synes jeg det er greit at man deler på det, ihvertfall hvis det ikke er gode venner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Jeg ville heller kalle det møkkavenner som ikke tilbyr seg å betale sin del av utgiftene for noe som ser ut som det blir en fast ting.

 

Jeg hadde med den største selvfølgelighet gjort det trådstarter gjør _uten_ å kreve noe som helst for det og heller ikke ofret det en tanke at jeg kanskje bruker 100 kroner mer på drivstoff i måneden. Uten tvil.

 

Kent Touch This, jeg skal fra Gjøvik til Oslo fredag, henter du meg? Selvfølgelig betaler jeg ikke noe, men jeg kjenner deg jo ikke, og du er så glad i å gjøre folk tjenester.

 

Hvordan får du "vennene mine sitter på til skolen, vi må kjøre en liten omvei for å ta de med på veien" til å bli det samme som en biltur på mange mil med en totalt ukjent person? Er du helt blåst i pappen eller tror du virkelig de to scenarioene der kan sammenlignes?

 

Det er nok heller ett (dårlig) forsøk på å få sitt synspunkt til å virke "bedre" enn ditt. :S

Lenke til kommentar

Jeez. Selvfølgelig skal de ikke ha en luksustur hver dag uten å betale for det. Hvis jeg satt på med noen skulle jeg døtta penger ned i halsen på dem enden de spurte eller ikke, ettersom jeg ikke er en gjerrig snylter.

 

Ja huff, snakk om å bli sydd puter under armene på - noen minutters lang omvei for å ta med noen venner på en allerede påbegynt kjøretur. Må jo kun være oljesjeiker som har sånn luksus.

 

Heldigvis kommer ofte slike ting og biter deg i ræva igjen, noe jeg håper trådstarter erfarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...