Gå til innhold

hvordan lære og kode?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spøk til side: Nei, hvet ikke, vi hater deg for å ikke kunne norsk.

Å løpe.

Gå og løpe.

 

Litt ironisk at du klager på norsken hans.

 

For tekstbaserte mafiaspill er det vel PHP og mySQL som benyttes. Google er hjelpsom her. Ta et søk etter PHP tutorials, eventuelt låne en bok fra biblioteket.

Lenke til kommentar

Lære og kode? Multitasking er vel en kunst som de fleste kan, dog, hvet ikke om noen lærebøker om multitasking. Vil anbefaler å spille litt stressende RTS for å læer deg multitasking :p

Spøk til side: Nei, hvet ikke, vi hater deg for å ikke kunne norsk.

Å løpe.

Gå og løpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, vet uttales jo "hvet", så den kan vi la passere.

Den neste burde jeg ha sett selv :(

Den etter der burde stavekontrollen ha tatt.

Jeg bare finner vise typer skrivefeil å være uakseptabelt, å forvirre "og" med "å" er en av dem.

 

 

Edit: For mafiaspill i nettleseren blir det vel javascript og php?

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Så alle or såm skrivess på en aenn måte enn di utales ær helt græit? Jæi vill si att de ær mye enklere å blanne "å" å "og" enn de ær å skrive "vet" fæil, i å me att både "å" å "og" faktisk ær or. I tillegg skall mann i noen sittvasjoner skrive "og" forran invinnitivsfårmen av værb, å da blir det ennda mer forrvirrene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mokko: Alle jeg prater med sier "vet" som i "hvete" uten den siste "e"en. Enda bedre: Jeg sitter ikke i nærheten av noen dialekter med sær uttale, så det er omtrent ingenting bortsett fra sære ord i ny og ne.

Den store forskjellen er vel at "å" og "og" burde vært banket så hardt inn via skoleverket, at det burde sitte :p

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Den store forskjellen er vel at "å" og "og" burde vært banket så hardt inn via skoleverket, at det burde sitte :p

 

Kan vel sies om hv-lyden og v-lyden også. "Å-OG" er vel en av de feilene som gjentas flest ganger.

 

"Å-OG" uttales veldig likt, iallefall her nord, så vi kan vel droppe hele saken og heller skrive dialekt? :)

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir litt forbanna når jeg ser at en tråd sporer av som den gjør nå. Folkeskikk gjelder på nettfora også!

 

Til topic; Den beste måten å lære seg å kode på er rett og slett å ha tålmodighet, prøve og feile og lese mye på språket du skal lære deg.

 

Siden du vil starte et tekstbasert spill som i et mafiaspill anbefaler jeg deg å ta en titt på PHP og MySQL. Det verste i begynnelsen er vel å forstå hvordan strukturen til kodespråk er, og det å få seg en logisk forståelse av koden.

 

http://www.w3schools.com/php/

 

Ellers om du har tenkt å investere i bøker, vil jeg anbefale boken: "PHP and MySQL for dynamic websites", av Larry Ullman hvor han tar for seg PHP 5.x og MySQL 4.1.

 

Det kan også være lurt å ha noen kunnskaper innenfor HTML og CSS.

 

Lykke til! :)

Endret av Zeriz
Lenke til kommentar

Du kan også ta en titt på Game Maker. Den finnes i en Lite versjon og Pro versjon. Lite er gratis, Pro koster litt. Det er ikke ren tekst, men på den annen side er det lett å få grafikk i stedet. Akkurat nå holder jeg på med et Pac-Man lignende spill, og jeg har de første brettene til et plattformspill klart. Begge vil nok bli ferdige i løpet av neste år etter planen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...