Gå til innhold

Skolen har sperra facebook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje en grunn til at FB er sperret på skolen, er ikke akkurat skolerelatert!

Åja... Det som mange sier: Ansvar for egen læring... Hvorfor kan vi ikke bruke facebook da? Jeg følger jo med i timene om det er noe jeg ikke kan.

 

Vel..! Nå Har skolen sperra facebook, og elevene vil ha det opp igjen. Noen som veit om hvordan vi kan få brukt det? Noen bra proxy servere? Please!

 

Gå inn på facebook via f.eks. en proxy side.

 

Eks: www.hidemyass.com

Har prøvd 20+ proxy servere. Ingen har funka foreløpig. Hidemyass var den første jeg prøvde---

 

Eller surf via hjemmemaskina ved hjelp av LogMeIn eller VPN eller noe.

Hjelper ikke ta med privatpc på skolen. Det er nettet vi er på som sperrer face.

Lenke til kommentar

Eller surf via hjemmemaskina ved hjelp av LogMeIn eller VPN eller noe.

Hjelper ikke ta med privatpc på skolen. Det er nettet vi er på som sperrer face.

Du misfortstår. La en maskin stå skrudd på hjemme. På den installerer du LogMeIn (som finnes gratis på www.LogMeIn.com). Når du er på skolen så går du bare inn på www.logmein.com og logger deg inn. Der kan du fjernstyre maskina som står hjemme. Sett i fra browseren du sitter i så vil det se ut som du sitter på maskina di hjemme. Omtrent som Remote Desktop. På den måten så surfer du hjemmefra selv om du sitter på skolen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er facebook skiten så viktig at dere må ty til høyteknologiske løsninger for å gå rundt skolens blokade på facebook?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Hvis det var for å lure systemet, så greit. Men for å henge på facebook i mens du er på skolen ser jeg ikke poenget med. Liten kommentar til "Jeg følger jo med i timene om det er noe jeg ikke kan. Det meste virker kjent og lett mens læreren viser og forteller, men forsvinner fort når du sitter alene..

Lenke til kommentar

Jaa..? Som sagt i den tråden, så har vi ikke lov til å bruke pc i timene hennes. Så hvor vil du hen egentlig? :)

 

Eller surf via hjemmemaskina ved hjelp av LogMeIn eller VPN eller noe.

Hjelper ikke ta med privatpc på skolen. Det er nettet vi er på som sperrer face.

Du misfortstår. La en maskin stå skrudd på hjemme. På den installerer du LogMeIn (som finnes gratis på www.LogMeIn.com). Når du er på skolen så går du bare inn på www.logmein.com og logger deg inn. Der kan du fjernstyre maskina som står hjemme. Sett i fra browseren du sitter i så vil det se ut som du sitter på maskina di hjemme. Omtrent som Remote Desktop. På den måten så surfer du hjemmefra selv om du sitter på skolen.

Åja! Men får jegbare bilde, eller får jeg lyd og? :) Hadde vært greit med lyd, sånn at jeg får brukt spotify og! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...