Gå til innhold

Dps i Cataclysm; mest/minst - enklest/vanskeligst


Anbefalte innlegg

Etter at dere har testa ut dps i cata; the real thing, har det blitt som dere trodde når det gjelder dps; mest/minst og enklest/vanskeligst? :)

 

For et spørsmål :)

 

Er ganske fornøyd med tanke på pve (alle klasser kan gjøre en respektabel jobb) men pvp balance er kastet ut av vinduet. Ta det som du vil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driver å leveler opp demolocken min nå, og det er i hvertfall helt bak mål. Er kun 82 med helt OK gear. Stort sett instance drops og noe tailoring saker. Klarer å burste meg opp i 11-12k. Ser for meg at det kan bli artig på 85, selv om den har en lang vei før den slår magen min som lett bikker 20-25k.

Men igjen så er mage kjedelig å spille i forhold til lock.

 

Syntes forresten det var artig at noen nevnte i en eldre post i tråden at cat druid var vanskeligst. Vil da nesten påstå at den er blant de enklere å spille, etter retri pala seff som kun følger first come first served rotation. Bare å kjøre i gang en addon ala bad kitty det til man får inn rotation. Ez.

Lenke til kommentar

Driver å leveler opp demolocken min nå, og det er i hvertfall helt bak mål. Er kun 82 med helt OK gear. Stort sett instance drops og noe tailoring saker. Klarer å burste meg opp i 11-12k. Ser for meg at det kan bli artig på 85, selv om den har en lang vei før den slår magen min som lett bikker 20-25k.

Men igjen så er mage kjedelig å spille i forhold til lock.

 

Syntes forresten det var artig at noen nevnte i en eldre post i tråden at cat druid var vanskeligst. Vil da nesten påstå at den er blant de enklere å spille, etter retri pala seff som kun følger first come first served rotation. Bare å kjøre i gang en addon ala bad kitty det til man får inn rotation. Ez.

 

Du vil påstå at det er noken av dei enklare å spele, når du må ha en addon ala bad kitty for å faktisk spele den?

 

Og joda, kitty var verre å spele før. No er det vel hakket enklare. Men langt fra den enklaste. Det er arcane mage.

Lenke til kommentar

Nei du må for all del ikke. Men for en som er helt ny til kitty, så er det en fin indikasjon i startfasen på hva man må passe på å ha oppe på target.

Jeg vil nesten tørre å påstå at arcane mage er det enkleste jeg også. :) Spamme arcane blast er fryktelig hardt arbeid. :p

Lenke til kommentar

Er virkelig arcane mage så enkelt som å spamme Arcane Blast?? Det kan vel ikke stemme... :dontgetit:

 

En som skrev app til guilden skrev at hans rotasjon var noe som:

Spamme arcane blast til du er tom for mana, bruke evocation, stacke 4-5 arcane blasts til man fyrer av arcane missiles og bruker evocation når den ikke er på CD, rinse and repeat.

 

Høres ganske enkelt ut. :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette viser iallefall at rogue suger balle. Tror de hadde planer om å nerfe dem til PVP bruk, istedefor ruinerte de hele klassen så det alltid er ett "Å nei" når du ser du har fått en rogue som dps i gruppa. Hvis han ikke er smekkfull av epics.

 

De klassene jeg har best DPS med er faktisk Enhancement Shamanen og Frost DK'en, som jeg iallefall syntes gjør en bedre jobb som dps enn min mage og hunter. Har riktignok selvfølgelig mye med gear å gjøre. Men fokuset til spillern har jo utrolig mye å si. Vi har 2 huntere i guildet med ca. det samme gearet, en på 26k dps mens den andre ligger å slumrer på 19k. Så bruk hjernen og finn en god rotasjon så er de fleste dps klassene helt flotte til sitt bruk :)

Lenke til kommentar

Man kan kanskje si at det som skiller klassene er at de med en mer komplisert rotasjon; hvor timing og mange spells trengs for å gjøre max dps; trenger en mer dedikert spiller enn de andre klassene. Men at alt i alt skal alle klassene ha mulighet for å toppe dps-meteret/ligge jevnt dersom alle veit å bruke klassen sin på den ultimate måten....?

Lenke til kommentar

Jeg er relativt ny med wow, og jeg syns det er så rart å se dps på State of dps. De seks øverste plassene tilhører ranged dps, noe som stemmer så forferdelig dårlig med det jeg erfarer i dungeons når jeg levler opp. Der er stort sett ranged dps nederst på recount; uavhengig om det er jeg som spiller det eller andre. Men jeg går ut i fra at det er stor forskjell på klassene mens man levler, og når man spiller på lvl 85...Men rart å se! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ranged DPS har mindre behov for å flytte seg rundt vs meleedps på bossfights, og får derfor høyere dps(skal ikke si noe om de tallene har tatt høyde for det).

 

Omnitron - Plassert i midten så er det minimal forflytning som skal til.

Nefarian - RDPS trenger bare å flytte seg slightly i P1, kan fortsatt skyte neffy i P2.

 

De to første jeg kom på. Dog, når jeg tenker på det nå, så er det andre ting som veier opp for det igjen. Mye er også avhengig av tactic(mange som ikke rører neffy i P2 f.eks.).

 

Og ja, stor forskjell fra lvling og 85. Gear, skills, talents etc.

Lenke til kommentar

Enklest dps tror jeg er veldig forskjellig fra person til person. Leste bare de første postene og vil bare kommentere "Vanskeligst: Feral Druid".

 

FFFFFFFFFRTP!

 

Holde oppe bleeds, Mangle og Shred Spam. Finishing moves er også ganske obvious.

 

Har aldri forstått DKs selv. Gidd ikke sette meg inn i det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...