Gå til innhold

Dps i Cataclysm; mest/minst - enklest/vanskeligst


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg har vært inne å lest litt på wow-forum rundt omkring (wowhead, worldofwarcraft osv.), og det ser ut som det er mange meninger rundt hvilken klasse om vil gjøre mest dps i cataclysm, men også hvilke klasser som er lette og vanskelige å spille i forhold til nye rotasjoner osv.

 

Her inne er det vel mange som har prøvd beta og som generelt har mye erfaring med wow. Hva tenker dere om dette; hvilken klasse vil gjøre mest/minst dps, og hvilke klasser vil være enkle/vanskelig å spille rent rotasjonsmessig etter endringene? Hvis man går ut fra at gear er på samme nivå og at spilleren er god og kan klassen sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På andre forum ble det sagt at hunter var blitt en god del dårligere, og at mage og warlock skulle være bra. Men det var mange meninger; særlig rundt rotasjon og vanskelighetsgrad. Mage skapte en stor diskusjon om hvorvidt det var totalt faceroll å spille arcane mage. Mange mente det var enkelt, mens andre påsto at det skulle mye til å maksimere dps.

Lenke til kommentar

Enklest: Arcane Mage - nei, det kreves ikke en dritt for å maksimere DPS. Bruke CDs, spamme Arcane Blast 60% av manaen for så å fylle den opp igjen og starte på nytt. Vanskelig!

 

Vanskeligst: Feral Druid vil jeg tro

 

Best DPS: Fury Warrior? Warlock og Mage er også konkurransedyktige

 

Dårligst DPS: Etter mine erfaringer, av det jeg har prøvd - Hunter. Men jeg gjorde sikkert noe feil.

Lenke til kommentar

Huntere har ikke så mye dps nå. Men på 85 kommer de seg igjen. Nå sliter huntere med at de er justert til tall og spells på 85, men vi er ikke 85 enda. Agility vil doble seg til vata (5 lelvler). De klassene som krever flere str,agi,int osv vil ikke få den samme boosten. huntere får nå høyere dps basert kun på agi og eventuelt mastery. Mens de fleste andre klasser må fortsatt spece flere ting for å klare seg. tenker mest på spirit og int osv. Mens huntere kan drite i alt å fokusere på agi. Sånn ca vil huntere få en 25% dmg boost i forhold i spell castere pr nå vertfall.

Endret av outern
Lenke til kommentar

Det blir jo helt feil å si, da castere også mer eller mindre baserer alt rundt kun int. Det er jo ikke som om at hunters får gear med kun agi på, stats blir jo fordelt på samme måte som de blir for casters. Hunters får dobbelt så mye agi som på 80, casters får dobbelt så mye int som de på level 80.

 

Om huntere skalerer litt bedre på 85 enn de gjør nå er godt mulig, men sånn som du sier det blir bare direkte feil.

 

Og når vi snakker om arcane mage: http://www.worldoflogs.com/reports/qxbzegswn3s8l0g3/sum/damageDone/?s=1929&e=2031

 

Musover Destructiv. Vanskelig ja.

Lenke til kommentar

Vel, såvidt jeg har skjønt så er det casterne sin tidsalder. Jeg for min del tror Spriest vil få ganske bra dps om det blir gemma og enchanta riktig. Selvom rotation til spriest er ganske kjedelig nå i 80 (og da mener jeg kjedelig), så vil mindspike piffe den opp litt. Men jeg tror også at warlock vil gjøre det ufattelig bra. Jeg håper nesten at de setter ned mage litt, for de har vært såpass OP gjennom hele wotlk, at de har såvidt hatt konkurranse.

Endret av Bysno
Lenke til kommentar

Det blir jo helt feil å si, da castere også mer eller mindre baserer alt rundt kun int. Det er jo ikke som om at hunters får gear med kun agi på, stats blir jo fordelt på samme måte som de blir for casters. Hunters får dobbelt så mye agi som på 80, casters får dobbelt så mye int som de på level 80.

 

Om huntere skalerer litt bedre på 85 enn de gjør nå er godt mulig, men sånn som du sier det blir bare direkte feil.

 

Og når vi snakker om arcane mage: http://www.worldoflogs.com/reports/qxbzegswn3s8l0g3/sum/damageDone/?s=1929&e=2031

 

Musover Destructiv. Vanskelig ja.

Kan ikke spille som den Magen med mindre noen forer deg med innervates hele fighten da.
Lenke til kommentar

Kan ikke spille som den Magen med mindre noen forer deg med innervates hele fighten da.

 

Der fikk han 2 innervates, og de hadde vel en 4-5 druids så fort ble han jo absolutt ikke. En uke han ikke fikk innervates i det hele tatt hadde han 97% Ab -_-

Men ja, mages kommer til å bli annerledes på 85, ihvertfall i starten, da mana management kommer til å spille en større rolle for arcane så vidt jeg vet.

 

Selvom rotation til spriest er ganske kjedelig nå i 80 (og da mener jeg kjedelig), så vil mindspike piffe den opp litt

 

Mind spike skal ikke være i en normal "rotasjon". Og hva er så kjedlig med spriest raiding? Er jo en av de klassene du hvertfall har litt å følge med på, om ikke så veldig mye.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...