Gå til innhold

Gran Turismo 5 -Foto og video-


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

8feef791fc16f180ec217b6aae7fdbba.jpg

e299e30485e9688394458e0a2ef71eed.jpg

 

Eksempel på "bra" og "dårlig" grafikk i GT5. Evoraen med bulken er en premium bil, den ved siden av er standard. Skygge-modellen er litt uvanlig - du kan se at panelene på bilen gir en skygge avhengig av formen de har til enhver tid, og at lyset blir reflektert til en viss grad på innsiden av karosseri-delene. Samme på innsiden av kupeen i premium-modellen der sola skinner gjennom frontruta og ned på dashboardet. Du ser hvordan gjennskinnet i bilen fungerer på bildene her, med Castrol-reklamen. Refleksjonene i speilene er en fin detalj, men dette er - ulikt resten - ikke generert i forhold til vinkelen du ser på objektet.

 

Vinkelen på skyggene derimot er bestemt av hvor lyskilden befinner seg - vanligvis lages det statiske modeller for å få det til å gå kjapt nok. Slik at skyggene enten er ufullstendige, eller at lyskildene kun står i en spesiell vinkel hele spillet.

 

Bakdelen er at skyggene som kastes ikke er ekstremt jevne - det som kaster skygge på banen fra litt høyere oppe i bildet blir lite detaljert selv i foto-modus. Og utstikkerne og omrisset i real-time er ikke jevnet ut fullt så mye som det er i foto-modus. :)

 

Er ikke så verst, egentlig :D

Endret av nipsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trur eg har funnet ein enklere måte å dele bilder på.

 

http://eu.gran-turismo.com/no/ logg inn med din psn id, og dei bilda du setter til favoritter blir vist der.

 

Prøver på å hotlinke bilda... du får ein url som ser slik ut: http://us.gran-turismo.com/gt5/photo/image/U9vq5w8Hp7V4mFxN1q_0.jpg

 

Kor lenge det går veit eg ikkje, men det er jo enkelt å laste ned bilda fra web'n og over på forumet eller andre plasser på nettet.

Slepper USB pinnen.

 

Kvaliteten... tjah... er vel ikkje den største oppløysinga, men funker, sjå under.

 

gTMUm3b4Xa20PVCNv_0.jpg

 

 

uFLr39B1yb1xWe3CB_0.jpg

 

 

VE9JD2L9WEO8fbIn_0.jpg

 

U9vq5w8Hp7V4mFxN1q_0.jpg

Endret av rvenes
Lenke til kommentar

En skam og veldig synd at denne ikke er premium. Ett beist av en bil i sin tid som satte standarden for gateregistrerte superbiler. 0-100 på 3.7 sekunder i 1987 sier sitt. Morro å kjøre på GT5 ihvertfall :love:

 

 

post-142351-0-89991400-1294696690_thumb.jpg

Jeg blodtrimma den, såklart, og er nå en av de vanskeligste bilene å kjøre (uten juksehjelpemidler). Må være ganske konsentrert hele tiden, eller så snurer den. Men gøy er det!

 

post-174005-0-68067500-1294749756_thumb.jpg

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har laget en liten video av de top 25 bilene i garasjen min :)

Se også resten av channelen, der er det mer gt5 og call of duty snacks :D

Hvis dere komenterer, rater og/eller subscriber så blir jeg glad!

 

 

Hadde vært ganske bra visst du ikke hadde ødelagt hvert eneste bilde med å slenge på teksten midt på. Neste gang anbafaler jeg å plassere tallet oppe i et hjørne og navnet på bilen nederst.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...