Gå til innhold

Sesjon del 2 - Hva skjer?


Natrich

Anbefalte innlegg

 

jeg ble slått ut av "konkkuransen" hvordan da jeg bli slått ut av konkkoransen av personer med allergi osv som de sier klart at de ikke vil ha..

 

Ring 03003 og mas. Sier de nei ringer du en time senere og maser mer (du får sikkert snakke med en annen). Har hørt om mange som har måttet spørre to ganger, og det har gått helt fint!

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

jeg ble slått ut av "konkkuransen" hvordan da jeg bli slått ut av konkkoransen av personer med allergi osv som de sier klart at de ikke vil ha..

 

Ring 03003 og mas. Sier de nei ringer du en time senere og maser mer (du får sikkert snakke med en annen). Har hørt om mange som har måttet spørre to ganger, og det har gått helt fint!

 

Har de mulighet til og godkjenne meg videre til sesjon del 2 da?

Lenke til kommentar

 

 

 

jeg ble slått ut av "konkkuransen" hvordan da jeg bli slått ut av konkkoransen av personer med allergi osv som de sier klart at de ikke vil ha..

 

Ring 03003 og mas. Sier de nei ringer du en time senere og maser mer (du får sikkert snakke med en annen). Har hørt om mange som har måttet spørre to ganger, og det har gått helt fint!

 

Har de mulighet til og godkjenne meg videre til sesjon del 2 da?

 

 

Jeg skulle da tro det :hmm: Som sagt kjenner jeg folk som har ringt og spurt og som har blitt kalt inn. Men jeg vet ikke hvordan det fungerer, men saken din høres jo ganske grei ut! Du kan jo og kontakte dem på skjemaet her

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har jeg ikke satt meg veldig mye inn i akkurat dette, men går det ikke an å fryse plassen?(vist det er i norge studiet befinner seg ivertfall)

 

Og jeg vet ikke om det er forskjell fra sted til sted, men i hedmark får du vite med en gang hvor du havner vist du går inn i hæren, mens man må ta rekrutten eller noe, før man får vite hvor man kommer inn i luft og sjø.

Lenke til kommentar

Det går ann å fryse en studieplass i påvente av førstegangstjeneste ja.

 

Da jeg tok sesjon, så kunne vi bare søke oss til sted xxx og yyy, og så var det bare å vente på at en endelig innkallelse kom i posten.... Dette er riktignok blitt... Uff, 6 år siden nå, så ting kan godt ha endret seg der. Men av erfaring med Forsvaret, så vile jeg ikke stolt 100% på noe, før jeg stod med en offisiell innkallelse til tjenested xxx i hånda.

Lenke til kommentar

Hei! Håper det er noen her inne som kan hjelpe meg litt.

 

For tre år siden svarte jeg på sesjon del 1. På den tiden var jeg plaget med mye sykdom, som gjorde det ganske umulig for meg å tenke på noen som helst form for førstegangstjeneste. Var i tillegg til dette også plaget med senebetennelse i armene, som jeg også skrev på del 1.

 

Situasjonen den dag i dag er at jeg har utrolig lyst på en utdanning i forsvaret. Jeg er ikke plaget med sykdom, som for tre år siden, og senebetennelsen merker jeg ikke noe til.

 

Jeg vil gjerne være lærling fra høsten 2014, og intervjuene er nå i mars og april. Jeg sendte en mail til forsvaret og lurte på om det var mulig å komme på sesjon del 2, og i dag fikk jeg brev i posten om at jeg ikke blir inkalt til sesjon på grunn av helsetilstanden min for tre år siden!

 

Jeg synes jo dette er veldig trist og litt dumt at alt skal baseres på informasjon som er såpass gammel, og som ikke gjelder den dag i dag.

 

Det første jeg skal gjøre i morgen er å dra til legen å få legeerklæringer på at jeg er frisk som en fisk og kan fungere utmerket i førstegangtjenesten og som lærling. Må også skrive en skriftlig klage, og jeg lurer på om noen her inne har noe erfaring med dette? Det er ikke sikkert klagen kommer igjennom, men jeg synes at jeg fortjener en sjanse, på lik linje med alle andre. Jeg er jente, og blir 21 i år, om det skulle hatt noe å si.

:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, skal på sesjon i morgen og har ikke trent noe spesielt før dette. Tror styrke øvelsene med ben og arm styrke skal gå greit. Det jeg derimot er veldig usikker på er kondisjons testen, med løping på tredemølle. Er dette noen spesiell grunn til bekymring eller pleie denne testen som regel å gå fint? Har et ønske om å minimum klare 10 min.

Lenke til kommentar

Prøvde nettopp på en tredemølle fra 7 til 10km/t og merker at når jeg nærmer meg 10km/t så begynner det å bli tungt. Men da har jeg ikke tatt med "oppvarmingen" som man får ved gåing frem til 7km/t. Kan dette ha noe å si, at man får varmet opp først og presterer bedre deretter?

Lenke til kommentar

Absolutt. Problemet med denne testen er ikke farten, men stigningsprosenten. Man begynner på 5%, noe som allerede er relativt bratt, for så å dra over til 10%. Det er her det blir tungt, for de aller fleste drar på seg melkesyre.

Derfor er den oppvarmingen du får i starten gull verdt :)

Lenke til kommentar

Absolutt. Problemet med denne testen er ikke farten, men stigningsprosenten. Man begynner på 5%, noe som allerede er relativt bratt, for så å dra over til 10%. Det er her det blir tungt, for de aller fleste drar på seg melkesyre.

Derfor er den oppvarmingen du får i starten gull verdt :)

Alle tiders. Ja merket det du nevner der. Begynte rett å løpe på 7km/t med 10% stigning og den sa greit ifra til leggene den :) Satser på at oppvarmingen med gåing opp til 5-6km/t hjelper på det.

Lenke til kommentar

Skal på sesjon del 2 på tirsdag og vet at det er litt matte på teorien. Har ikke hatt matte siden VG1 (4 år siden) så jeg er litt rusten, vet noen om det holder å friske opp på kun gange og deling, eller er det mer avansert enn som så?

Jeg var der på Fredag forrige uke, på sesjon del 2. Var en del matte men er ikke noe å bekymre seg for, du har også to andre teoretiske prøver som teller inn. For meg ble det dårlig på matten (av samme grunn som deg, lenge siden matte på VG1) men greit på de to andre. Så det tok å dekket over resultatene fra matte testen. Tipper alle vil klare minst halvparten av spørsmålene på matte delen, resten blir litt verre og mer avansert. Les GODT på tekstoppgavene! :) Du klarer deg helt sikkert kjempe bra! Og lykke til :)

Lenke til kommentar

Skal på sesjon del 2 på tirsdag og vet at det er litt matte på teorien. Har ikke hatt matte siden VG1 (4 år siden) så jeg er litt rusten, vet noen om det holder å friske opp på kun gange og deling, eller er det mer avansert enn som så?

 

Det kommer nok til å gå greit, som sagt over så er det en tredelt teoritest, så om det går litt dårlig på en kan de to andre fortsatt rette opp. De to andre er henholdsvis språktest/norsk hvor du får oppgaver som "Sokk, finn det ordet som betyr det samme"" strømpe, båt, hus, sko" da er det jo sokk og strømpe som er det samme. Den "iq" testen eller logistikktesten eller hva nå man skal kalle den går ut på å finne mønstre. Matten kommer til å starte med "per har ni bananer, hva har han igjen om han spiser to" type oppgaver og slutte med "Her er en kaffekopp den har en diameter på 9cm, hva er omkretsen til Saturens andre måne" men det er ikke "meninga" at alle skal klare alle og du kommer til å få beskjed om at om du ikke klarer en oppgave, gjett på den, det er ingen minuspoeng for å svare feil, bare pluss for å svare riktig.

Lykke til! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...