Gå til innhold

norge burde slutte å gi bort så mye penger


fozza

  

25 stemmer

  1. 1. burde norge bruke mere penger på gamlehjem og andre ting?



Anbefalte innlegg

hei.

jeg synes at norge burde slutte å gi bort så mye penger.

greit det er fattigdom i andre land og problemer der, men her i norge har vi også problemer.

 

men her i norge er det også mennesker som er fattige eller har problemer, og folk på gamlehjem må sove på gangen!

jeg synes det er bull at de som har jobba og betalt skatt i så jævlig mange år ikke engang får bo fint de siste åra i livet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har innforjævlig mye penger. Vi kan lett støtte begge deler, problemet med å bruke for mye penger her i Norge er: Det ville foråsaket inflasjon med for mye bruk.

 

vi kan lett støtte begge deler?, men gjør det ikke, våre eldre dør i ensomhet, dvs, de som har sørget for at DU og JEG har vår frihet!, litt og tenke på ikke sant!. de burde faktisk vært bært inn i sin alderdom på gullstol og slikket oppover ryggen til den dagen de dør av vår generasjon bare i takknemlighet faktisk!!, så mye har de gjort for meg og deg!. likevel sender vi penger ut av landet til folk som ja trenger dem. så har vi problemstillingen, et barn her i norge vil dø om det lille barnet ikke får den vaksinen/pengestøtten det trenger av den norske stat, men vår stat sier da NEI fordi det er flere i f.eks afrika som trenger samme vaksine og da sender de heller den vaksinen til afrika for at de skal overleve, er det rett og gjøre det?, tja sier du kanskje..helt til det skjer ditt barn!,og ditt barn dør, mens de i foreksempelvis i afrika som fikk vaksinen, overlever bare for og bli skutt ned en annen dag...uproduktivt og lite gjennomtenkt, alle har rett til og leve,og de som ikke støtter stoltenberg blir ikke skutt osv osv, men det er fan ikke noen som står med geværet mot hodet til noen i et vilkårlig land i afrika og tvinger dem til og bo der heller, noe muslimer faktisk har innsett! og invaderer nå europa!..so long suckers, glad de ikke trives nord for polarsirkelen!..

 

man kan jo alltids agrumentere med at det er flere i uland som trenger vaksiner/penger for og overleve enn i norge og at vi har det så godt etc etc, men da baserer man seg på gammel tankegang med feilet logikk om at menneskeheten må overleve, vi er faktisk blitt så mange at om ikke lenge kjemper vi mot hverandre om ressurser bare for og leve fra dag til dagdessuten er ikke det daglige livet i norge så godt som folk tror, vi har mange mange mange som lever under samme vilkår som de i uland..i tvil?, bare kom på besøk du ;)

Endret av Hudrin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å holde NOK-en sterk når man ikke kan ta nytte av det selv?

Uansett, ble ganske provosert da jeg leste dette i dag:

http://www.vg.no/nyh...?artid=10019215

For å forhindre at norsk konkurranseutsatt sektor ikke skal bli utradert. Vi kan ikke alle leve av å klippe håret til hverandre.

Artikkelen du henviser til var ikke bestemt av Norge alene, men av internasjonalt samarbeid.

Uten inngående kjennskap til Kongolesisk off. økonomi, så var er det dog ikke uttenkelig at pengene var "tapt" uansett da landet mye sannsynlig ikke evner å tilbakebetale kravet.

Videre så var pengene også utlånt til tidligere totalitær ledelse, som man jo kan stille spørsmål om var legitimt av Norge å opptre som kreditor.

 

vi kan lett støtte begge deler?, men gjør det ikke, våre eldre dør i ensomhet, dvs, de som har sørget for at DU og JEG har vår frihet!, litt og tenke på ikke sant!. de burde faktisk vært bært inn i sin alderdom på gullstol og slikket oppover ryggen til den dagen de dør av vår generasjon bare i takknemlighet faktisk!!,

Besøker du ensomme eldre?

 

så mye har de gjort for meg og deg!. likevel sender vi penger ut av landet til folk som ja trenger dem. så har vi problemstillingen, et barn her i norge vil dø om det lille barnet ikke får den vaksinen/pengestøtten det trenger av den norske stat, men vår stat sier da NEI fordi det er flere i f.eks afrika som trenger samme vaksine og da sender de heller den vaksinen til afrika for at de skal overleve, er det rett og gjøre det?, tja sier du kanskje..helt til det skjer ditt barn!,og ditt barn dør, mens de i foreksempelvis i afrika som fikk vaksinen, overlever bare for og bli skutt ned en annen dag...uproduktivt og lite gjennomtenkt, alle har rett til og leve,og de som ikke støtter stoltenberg blir ikke skutt osv osv, men det er fan ikke noen som står med geværet mot hodet til noen i et vilkårlig land i afrika og tvinger dem til og bo der heller, noe muslimer faktisk har innsett! og invaderer nå europa!..so long suckers, glad de ikke trives nord for polarsirkelen!..

Hvilke sykdommer forhindrer Norge med sitt bistandsarbeid i u-land, som Norske barn dør av?

 

Hvor stor mulighet har faktisk befolkningen i uland til å flytte på seg? De har ikke penger til mat til seg og sine, men flyttepenger til et helt annet kontinent skal dem ha.....

Da du tydeligvis opplever Norge som ganske uholdbart, hvorfor flytter ikke du da? Du har nok bedre forutsetninger du, enn afrikanerene du refererer til, for å være mobil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

......dessuten er ikke det daglige livet i norge så godt som folk tror, vi har mange mange mange som lever under samme vilkår som de i uland..i tvil?, bare kom på besøk du ;)

 

Da du tydeligvis har stor innsikt i nordmenns levevilkår så finner nok du såre enkelt flere tilsvarende eksempler på magre norske barn!

 

02-famine1.jpg?w=300&h=228

Endret av Fin Skjorte
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har innforjævlig mye penger. Vi kan lett støtte begge deler, problemet med å bruke for mye penger her i Norge er: Det ville foråsaket inflasjon med for mye bruk.

 

vi kan lett støtte begge deler?, men gjør det ikke, våre eldre dør i ensomhet, dvs, de som har sørget for at DU og JEG har vår frihet!, litt og tenke på ikke sant!. de burde faktisk vært bært inn i sin alderdom på gullstol og slikket oppover ryggen til den dagen de dør av vår generasjon bare i takknemlighet faktisk!!, så mye har de gjort for meg og deg!

 

 

Yeye, same old bullshit. Les mitt 2. innlegg i denne tråden så skjønner du hvorfor det er slik det der. Du snakker dessuten tull, gamle folk blir behandlet jævlig bra her i Norge. :thumbdown:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har innforjævlig mye penger. Vi kan lett støtte begge deler, problemet med å bruke for mye penger her i Norge er: Det ville foråsaket inflasjon med for mye bruk.

 

vi kan lett støtte begge deler?, men gjør det ikke, våre eldre dør i ensomhet, dvs, de som har sørget for at DU og JEG har vår frihet!, litt og tenke på ikke sant!. de burde faktisk vært bært inn i sin alderdom på gullstol og slikket oppover ryggen til den dagen de dør av vår generasjon bare i takknemlighet faktisk!!, så mye har de gjort for meg og deg!

 

 

Yeye, same old bullshit. Les mitt 2. innlegg i denne tråden så skjønner du hvorfor det er slik det der. Du snakker dessuten tull, gamle folk blir behandlet jævlig bra her i Norge. :thumbdown:

 

Mange blir behandlet bra, men jeg synes ikke det er bra at folk som har betalt skatt og jobbet hardt hele livet må sove på gangen på et gamlehjem.

sist gang jeg var på gamlehjemet her jeg bor var det to som sov på gangen.

 

den siste tiden av livet dems burde være som en dans på roser : D

Lenke til kommentar

Mange blir behandlet bra, men jeg synes ikke det er bra at folk som har betalt skatt og jobbet hardt hele livet må sove på gangen på et gamlehjem.

sist gang jeg var på gamlehjemet her jeg bor var det to som sov på gangen.

 

den siste tiden av livet dems burde være som en dans på roser : D

 

I et historisk perspektiv så er alderdom noe ganske annet enn for bare tiår siden. Å sove på gangen er betydelig fremskritt.

Hadde vært kjempeflott om alle kunne fått suite på Grand, samtidig som det stod ekspertise tilgjengelig 247, men det hadde alltids vært noe mer å forbedre.

Lenke til kommentar

Mange blir behandlet bra, men jeg synes ikke det er bra at folk som har betalt skatt og jobbet hardt hele livet må sove på gangen på et gamlehjem.

sist gang jeg var på gamlehjemet her jeg bor var det to som sov på gangen.

 

den siste tiden av livet dems burde være som en dans på roser : D

 

For det første, jeg må tydligvis gjenta dette:

 

Bruke for mye penger innen Norge ville ført til inflasjon. NOK ville blitt verdiløst og vi hadde ikke kunne opprettholdt en velferdsstat som i dag.

 

For det andre så er det sjeldent gamle folk må sove i en korridor, men av og til gjør de det, og da er det kun midlertidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...