Gå til innhold

Hvordan setter jeg opp Winbound på Abit NF7-S?

Bromle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I hvilke minneslots må jeg sette mine P3200 TwinMOSer i får å få de i Dual channel/winbound sak...

Dimm3 og Dimm2 tror jeg. Står vel uansett i manualen...

Skrevet

Det bør stå i bruksanvisningen til hovedkortet (hvis du har en)

Det er to rekker med to ram-slot'er. Går ut i fra at du skal ha en i hver rekke. (vet ikke om at det er likegyldig, men begge bør kanskje være i den slotten som er lengst innover på kortet (i hver si rekke selvfølgelig)

Skrevet

Jeg har 3slots. DIMM 1 2 og 3. Nr 1 står alene, 2 og 3 ved siden av hverandre. Eller noe sånn.

*fram med manualen*

Skrevet

Du skal sette dem slik (hvis du ikke har forstått det enda):

DIMM1 eller DIMM2 og DIMM3.

En ting til: Hvorfor ikke bare se etter 128bit Memory accsess i hovedkortboka?

Skrevet
Jeg har 3slots. DIMM 1 2 og 3. Nr 1 står alene, 2 og 3 ved siden av hverandre. Eller noe sånn.

*fram med manualen*

set den ene i 1 og den andre i 2 eller 3. men winbond er ikke noe du aktiverer, det er bare merket på ramchippene som står på ramen

Skrevet

Mywar: Det er på side 3-6 og 3-7 i manualen du ser eller? Eneste jeg ser her er at det står at man skal bygge fra DIMM3 mot DIMM1. Hvis man bruker 2 PC3200 brikker anbefaler de å bruke DIMM3 og DIMM2 står det.

Jeg ville tro at man må bruke 3 og 2, men det kan godt være en annen kombinasjon for alt jeg vet. Tør ikke å påstå noe.

Jeg har ikke noen CPU å putte i ennå, så jeg får ikke prøvd.. venter i spenning.

LK

Skrevet

Jeg har Abit NF7-S v2.0 og 2x512MB PC3200 TwinMOS m/ Winbond

Du skal sette ram brikkene i slot 2 og 3. Det har jeg gjort, og med den siste BIOS'en står det da DDR DUAL aktivert under oppstart.

Tror egentlig du vil få samme resultat om du har dem i 1 og 3, for det er vel så at slot 1 og 2 deler minnekontroller...

Uansett; 2 og 3 vet jeg i hvert fall funker!

Jon

Skrevet
Slike avatarer kan kjøpes for 1 stk. flamepoeng på hardware.no-forumet, selv synes jeg ikke at den er spesiellt tøff.

Hva er du ikke liker med den da? Fin påskegul farge og greier ;)

Skrevet

Jeg prøvde i natt.. etter å ha min post lenger opp her.. og da prøvde jeg 3 og 2 og fikk dual greiene igang. Så nå er vi mange vitner på dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...