Gå til innhold

Star Wars The Old Republic - Tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Umulig å fortelle deg hva DU syns er fett med et spill. Det er som musikk, smaken er individuell.

Jeg kan ikke sitte og fortelle hvorfor DU skal digge Iron Maiden selv om jeg gjør det.

 

Sant det, men kan ihvertfall si hva som er bra og ikke bra med spillet? F.eks om det er stor verden, hva man kan gjøre, etc

Lenke til kommentar

Umulig å fortelle deg hva DU syns er fett med et spill. Det er som musikk, smaken er individuell.

Jeg kan ikke sitte og fortelle hvorfor DU skal digge Iron Maiden selv om jeg gjør det.

 

Sant det, men kan ihvertfall si hva som er bra og ikke bra med spillet? F.eks om det er stor verden, hva man kan gjøre, etc

 

Lese en anmeldelse kan jo gi en liten indikasjon? http://www.pressfire.no/anmeldelser/PC/4497/star-wars-the-old-republic

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg kort hva som er fett med dette spillet? MMO har aldri helt falt i smak oss meg før, går fort lei. Tror dere det er verdt å prøve dette spillet?

 

Det jeg personlig digger med Old Republic:

 

- Stor, åpen verden til tross for at man reiser fra planet til planet. Mulig jeg har raskere linje enn de fleste, men hos meg går jeg inn i skipet, trykker space for å hoppe over den filmen med skipet som flyr og er tilbake på skipet i løpet av to, tre sekunder. Deretter er det bare å gå ut på den neste planeten. Det er ikke verre enn å gå inn en dør i de fleste single-player spill. Hver planet er også brukbar stor, og de blir større etterhvert. Jeg ville ikke sett på startområdene og klagd over at alle planetene var små.

 

- Slossingen er i sanntid. Ikke noe av det tullet med å stå i ro og trykke en tast, og så vente på at karakteren gjør noe. Det føles mer som et actionspill enn et MMORPG, men på en bra måte.

 

- Historien er satt suverent i fokus, men også dette er gjort på en bra måte. Når du går fra en åpen verden til en solo-.instance foregår det også i sanntid. Alt du ser er et grønt "vindu" foran døren. Bare å gjennom det, så er du i instancen uten noe loading som helst. Meget bra. ;) (gruppeinstancer har som regel litt loading, men ikke mye.)

 

- Fire klasser på hver side, som igjen er del opp i to klasser hver. Disse ny klassene er så forskjellige fra hverandre at det i praksis er hele seksten klasser. Det gir mye variasjon. Samtidig er de ti første levelene før du får disse klassene en kombinasjon av begge de avanserte klassene, så du får testet begge og ser hva du vil fokusere mest på.

 

- Rustninger og våpen kan oppgraderes (noen, i alle fall.) Det gjør at du får beholde ting du liker veldig lenge, i stedet for å måtte skifte en gang i timen som i andre spill. Dessuten hjelper det til å la folk se forskjellige ut og gir mer variasjon.

 

- Companions har personlighet og er lette å elske eller hate. Jeg dro på dans med min, og det er ikke å se bort ifra at det kan være en romanse på gang der. :p

 

 

Ting jeg liker mindre:

 

- De fire klassene på hver side er alt for like hverandre.

 

- Alt for få flashpoints.

 

- For komplisert å komme seg til skipet. Vi har jo en companion ombord (han følger med skipet), så hvorfor kan ikke han fly det og hente deg? Bruker man quick travel står det jo at en romferge har hentet oss, så hvorfor kan ikke skipet vårt hente oss?

 

- Romkamp er gørrkjedelig, og vi får alt for lite informasjon om oppdraget før vi setter i gang. Jeg har tre missions som er lvl 20, men det står ingenting i Galaxy Map hvilke romkamp som har hvilket level og så videre. Kan være derfor jeg døde begge gangene jeg prøvde, men å nevnte vanskelighetsgraden før vi starter er jo en smule viktig.

 

- Folk på laget ditt har samme farge i navnet som alle andre, så det er til tider vanskelig å se hvem som er på laget ditt om det er mange folk samlet ett sted. F.eks rundt et flashpoint.

 

Det er mye som er bra og en del ting som er mindre bra, men jeg storkoser meg med spillet og kommer til å spille det lenge. Kjøpte et gamecard da jeg fikk spillet, så har 70+ dager igjen før jeg trenger å abonnere. Men det kommer jeg garantert til å gjøre. Spiller for øvrig kun PvE.

Lenke til kommentar

- Fire klasser på hver side, som igjen er del opp i to klasser hver. Disse ny klassene er så forskjellige fra hverandre at det i praksis er hele seksten klasser. Det gir mye variasjon. Samtidig er de ti første levelene før du får disse klassene en kombinasjon av begge de avanserte klassene, så du får testet begge og ser hva du vil fokusere mest på.

vs

- De fire klassene på hver side er alt for like hverandre.

*kremt* :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg kort hva som er fett med dette spillet? MMO har aldri helt falt i smak oss meg før, går fort lei. Tror dere det er verdt å prøve dette spillet?

 

Det jeg personlig digger med Old Republic:

 

- Stor, åpen verden til tross for at man reiser fra planet til planet. Mulig jeg har raskere linje enn de fleste, men hos meg går jeg inn i skipet, trykker space for å hoppe over den filmen med skipet som flyr og er tilbake på skipet i løpet av to, tre sekunder. Deretter er det bare å gå ut på den neste planeten. Det er ikke verre enn å gå inn en dør i de fleste single-player spill. Hver planet er også brukbar stor, og de blir større etterhvert. Jeg ville ikke sett på startområdene og klagd over at alle planetene var små.

 

- Slossingen er i sanntid. Ikke noe av det tullet med å stå i ro og trykke en tast, og så vente på at karakteren gjør noe. Det føles mer som et actionspill enn et MMORPG, men på en bra måte.

 

- Historien er satt suverent i fokus, men også dette er gjort på en bra måte. Når du går fra en åpen verden til en solo-.instance foregår det også i sanntid. Alt du ser er et grønt "vindu" foran døren. Bare å gjennom det, så er du i instancen uten noe loading som helst. Meget bra. ;) (gruppeinstancer har som regel litt loading, men ikke mye.)

 

- Fire klasser på hver side, som igjen er del opp i to klasser hver. Disse ny klassene er så forskjellige fra hverandre at det i praksis er hele seksten klasser. Det gir mye variasjon. Samtidig er de ti første levelene før du får disse klassene en kombinasjon av begge de avanserte klassene, så du får testet begge og ser hva du vil fokusere mest på.

 

- Rustninger og våpen kan oppgraderes (noen, i alle fall.) Det gjør at du får beholde ting du liker veldig lenge, i stedet for å måtte skifte en gang i timen som i andre spill. Dessuten hjelper det til å la folk se forskjellige ut og gir mer variasjon.

 

- Companions har personlighet og er lette å elske eller hate. Jeg dro på dans med min, og det er ikke å se bort ifra at det kan være en romanse på gang der. :p

 

 

Ting jeg liker mindre:

 

- De fire klassene på hver side er alt for like hverandre.

 

- Alt for få flashpoints.

 

- For komplisert å komme seg til skipet. Vi har jo en companion ombord (han følger med skipet), så hvorfor kan ikke han fly det og hente deg? Bruker man quick travel står det jo at en romferge har hentet oss, så hvorfor kan ikke skipet vårt hente oss?

 

- Romkamp er gørrkjedelig, og vi får alt for lite informasjon om oppdraget før vi setter i gang. Jeg har tre missions som er lvl 20, men det står ingenting i Galaxy Map hvilke romkamp som har hvilket level og så videre. Kan være derfor jeg døde begge gangene jeg prøvde, men å nevnte vanskelighetsgraden før vi starter er jo en smule viktig.

 

- Folk på laget ditt har samme farge i navnet som alle andre, så det er til tider vanskelig å se hvem som er på laget ditt om det er mange folk samlet ett sted. F.eks rundt et flashpoint.

 

Det er mye som er bra og en del ting som er mindre bra, men jeg storkoser meg med spillet og kommer til å spille det lenge. Kjøpte et gamecard da jeg fikk spillet, så har 70+ dager igjen før jeg trenger å abonnere. Men det kommer jeg garantert til å gjøre. Spiller for øvrig kun PvE.

 

Takk takk, dette høres nogenlunde bra ut, og det går mer og mer i retning av et kjøp :)

Lenke til kommentar

Ditto, har aldri opplevd slike problemer. Jeg sitter virkelig og klør meg i hodebunnen over hva dere klarer å få i stand med installasjonene deres.

 

Standard internet regel dette. Hvis mange har et problem, kommer det alltid en kar som ikke har nevnte problem, og dermed eksisterer det ikke.

 

For min del kan de kutte alt annet enn class quests.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Standard internet regel dette. Hvis mange har et problem, kommer det alltid en kar som ikke har nevnte problem, og dermed eksisterer det ikke.

Er slik på jobb også. Noen brukere ute på arbeidsplassene klarer å lage så sinnsykt rare feilmeldinger og bugs at man sitter virkelig og lurer på om det faktisk er uhell, eller om det er bevisst...

Lenke til kommentar

Denne tweeten summerer egentlig opp det meste jeg føler også:

 

Richard Cobbett (13 minutes ago)

The more I play SW:TOR, the more I want a Director's Cut where I can just do the nifty class quests and skip the bland stuff between them.

 

(runs across the completely deserted even on a FULL server emptiness of Nar Shaddupayaface for the millionth time)

 

Han er skribent for bl.a. PC Gamer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...