Gå til innhold

Amentio + Datakjeden = Svindel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den finnes heldigvis en mellomting mellom Komplett og Amentio.

 

Selvfølgelig er noen fornøyd med Amentio, hvis ikke hadde de ikke eksistert.

 

Hvis du er sånn høvelig opplyst bør du ha fått med deg at andre nettbutikker også får negativ omtale på dette forumet.

 

Amentio har mye større sjangs til å få negativ omtale kontra Komplett nettopp fordi de er webmerc.

 

Amentio bruker ikke WebMercs lengre såvidt jeg vet. Har selv både gode og dårlige erfaringer med Amentio, men litt av problemet som folk har her er jo at de tror leverandørlager betyr lager. Det gjør det jo ikke. Det Komplett driver med her i Norge er jo noe ut av en annen verden, da de DELER lager med leverandøren sin, Norek. Som igjen er eier av Komplett og MPX. Leveringstidene til Komplett er jo veldig bra hvis man vil betale litt mer. Men de er jo også prisgitt lagerinformasjon fra sin leverandør slik som alle andre. Ventet for ikke så lenge siden på en LG-plasma som ble flyttet leveringstid på i 2 måneder, men det kan jeg jo ikke laste Komplett for ?

 

Det er også som andre påpeker fåfengt å kun lese dette forumet for så å bestemme seg for å handle/ikke handle, da dette er blitt til et klageforum.

Lenke til kommentar

Det er veldig merkelig at varer står på lager eller fjernlager, men likevel tar det flere uker å få dem utlevert i butikk...

Amentio synder veldig på dette, men samme kan du oppleve med f.eks norek/komplett også som mange tilber.

Det kan jeg aldri huske å ha opplevd en eneste gang hos Komplett, og der har jeg handlet veldig mye.

Venter for øyeblikket på en hel palle med varer fra komplett/norek som var på lager når bestilt for en måned siden, enda ikke levert :(

Desverre ikke førstegangen heller

Lenke til kommentar

Den finnes heldigvis en mellomting mellom Komplett og Amentio.

 

Selvfølgelig er noen fornøyd med Amentio, hvis ikke hadde de ikke eksistert.

 

Hvis du er sånn høvelig opplyst bør du ha fått med deg at andre nettbutikker også får negativ omtale på dette forumet.

 

Amentio har mye større sjangs til å få negativ omtale kontra Komplett nettopp fordi de er webmerc.

 

Amentio bruker ikke WebMercs lengre såvidt jeg vet. Har selv både gode og dårlige erfaringer med Amentio, men litt av problemet som folk har her er jo at de tror leverandørlager betyr lager. Det gjør det jo ikke. Det Komplett driver med her i Norge er jo noe ut av en annen verden, da de DELER lager med leverandøren sin, Norek. Som igjen er eier av Komplett og MPX. Leveringstidene til Komplett er jo veldig bra hvis man vil betale litt mer. Men de er jo også prisgitt lagerinformasjon fra sin leverandør slik som alle andre. Ventet for ikke så lenge siden på en LG-plasma som ble flyttet leveringstid på i 2 måneder, men det kan jeg jo ikke laste Komplett for ?

 

Det er også som andre påpeker fåfengt å kun lese dette forumet for så å bestemme seg for å handle/ikke handle, da dette er blitt til et klageforum.

 

Hvis du vet de ikke er WebMercs må du gjerne forklare hva de er og hvordan det fungerer i praksis. Ut ifra denne tråden, andre tråder og andre erfaringer jeg har hørt fra bekjente virker det som de er WebMerc enda. Hvis de ikke er WebMerc fungerer det i alle fall ikke bedre enn WebMerc skal man tro det folk sier den dag idag.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte varer som var "på lager" den 31. oktober. I dag kom endelig pakken, men Amentio har endret ordren uten å informere meg. Jeg bestilte blant annet to stk kabinettvifter, men fikk bare en. Den står ikke oppført som rest heller.

 

Dette er første gang jeg handler fra Amentio, og det blir nok den siste også...

Lenke til kommentar

Den finnes heldigvis en mellomting mellom Komplett og Amentio.

 

Selvfølgelig er noen fornøyd med Amentio, hvis ikke hadde de ikke eksistert.

 

Hvis du er sånn høvelig opplyst bør du ha fått med deg at andre nettbutikker også får negativ omtale på dette forumet.

 

Amentio har mye større sjangs til å få negativ omtale kontra Komplett nettopp fordi de er webmerc.

 

Amentio bruker ikke WebMercs lengre såvidt jeg vet. Har selv både gode og dårlige erfaringer med Amentio, men litt av problemet som folk har her er jo at de tror leverandørlager betyr lager. Det gjør det jo ikke. Det Komplett driver med her i Norge er jo noe ut av en annen verden, da de DELER lager med leverandøren sin, Norek. Som igjen er eier av Komplett og MPX. Leveringstidene til Komplett er jo veldig bra hvis man vil betale litt mer. Men de er jo også prisgitt lagerinformasjon fra sin leverandør slik som alle andre. Ventet for ikke så lenge siden på en LG-plasma som ble flyttet leveringstid på i 2 måneder, men det kan jeg jo ikke laste Komplett for ?

 

Det er også som andre påpeker fåfengt å kun lese dette forumet for så å bestemme seg for å handle/ikke handle, da dette er blitt til et klageforum.

 

Hvis du vet de ikke er WebMercs må du gjerne forklare hva de er og hvordan det fungerer i praksis. Ut ifra denne tråden, andre tråder og andre erfaringer jeg har hørt fra bekjente virker det som de er WebMerc enda. Hvis de ikke er WebMerc fungerer det i alle fall ikke bedre enn WebMerc skal man tro det folk sier den dag idag.

 

De bruker MultiCase. Beklager at jeg ikke kan fortelle deg nøyaktig hvordan systemet virker, jeg har ikke prøvd det selv. Såvidt jeg vet har iallefall Amentio mulighet til å ta inn flere varer på lager nå enn før, men om de gjør det vet jeg ikke.

 

Forventer egentlig ikke at noen andre webshopper skal klare å konkurrere med Komplett sånn som ståa er nå. De har jo heller ikke eget lager, men shipper alt rett fra Norek. Når de andre webshoppene ofte er avhengige av varer fra Norek, ja da går det som det går. Norek/Komplett gjør som de vil. Komplett er jo en bra butikk med fantastiske leveringsmuligheter, så for oss forbrukere er det ikke så ille så lenge de holder prisene noenlunde lavt :)

Lenke til kommentar
Den finnes heldigvis en mellomting mellom Komplett og Amentio.

 

Selvfølgelig er noen fornøyd med Amentio, hvis ikke hadde de ikke eksistert.

 

Hvis du er sånn høvelig opplyst bør du ha fått med deg at andre nettbutikker også får negativ omtale på dette forumet.

 

Amentio har mye større sjangs til å få negativ omtale kontra Komplett nettopp fordi de er webmerc.

Amentio bruker ikke WebMercs lengre såvidt jeg vet. Har selv både gode og dårlige erfaringer med Amentio, men litt av problemet som folk har her er jo at de tror leverandørlager betyr lager. Det gjør det jo ikke. Det Komplett driver med her i Norge er jo noe ut av en annen verden, da de DELER lager med leverandøren sin, Norek. Som igjen er eier av Komplett og MPX. Leveringstidene til Komplett er jo veldig bra hvis man vil betale litt mer. Men de er jo også prisgitt lagerinformasjon fra sin leverandør slik som alle andre. Ventet for ikke så lenge siden på en LG-plasma som ble flyttet leveringstid på i 2 måneder, men det kan jeg jo ikke laste Komplett for ?

 

Det er også som andre påpeker fåfengt å kun lese dette forumet for så å bestemme seg for å handle/ikke handle, da dette er blitt til et klageforum.

Folk her trenger ikke å tro noe som helst om hva "leverandørlager" betyr. Det står klart og tydelig at når en vare ligger på leverandørlager sendes den innen X dager. Dette ser altså ut til å være direkte feil, og det kan ta flere uker. Hvis lagerstatus som oppgis er feil eller villedende, må Amentio informere kundene.

 

Skjønner ikke hvorfor du nevner Komplett. Det er da totalt irrelevant for kunden hvordan Komplett klarer å overholde leveringstidene.

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Jeg nevner Komplett fordi mange i denne tråden nevner Komplett som et eksempel på hvordan det gjøres, og etter min erfaring er de DESIDERT best i klassen på leveringstider. Jeg har handlet der veldig, veldig mange ganger. Hvorfor nevner DU Komplett "snartenkt"? Det er jo totalt irrelevant? Jeg er jo enig med dere, det å handle leverandørlagervarer hos Amentio er risikosport.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Komplett er grei butikk prismessig når de kjører tilbud, normalprisene er noe høye.

 

 

Har hatt 9 rma med komplett, samtlige av de gjorde de en elendig jobb type sende tilbake defekte varer med påstå de var testet ok eller bytte helt feil komponent selvom hvilken som er defekt var spesifisert i feilmeldingen.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Da har jeg gjort min aller siste bestilling på Amentio....

Bestilte en router tidlig i forrige uke. Passet på at den sto som lagervare, denne skulle hentes på Datakjeden, Tiller. På ordrebekreftelsen så sto det bekreftet levering 2 dager senere....

Fredagen så snakket jeg med kundeservice, som fortalte at de hadde bestilt i fra leverandørlager. Siden det skulle gå fortere, enn at de plukker ut varen i en butikk for så å sende den til Datakjeden Tiller. Hva med de som står "på lager" hos dere?, sa jeg til han på kundeservice. Da fikk jeg fortalt at lagerstatus viste også de varene som står ut i butikkene.

Da må jeg si at jeg ble ufin i telefonen. For når de skriver:

På lager:5

Leverandørlager: 20+

Lagerstatus i butikk

 

så ser det jo ut som at "På lager" er Amentios eget lager, iallefall når Lagerstatus i butikk ikke er det samme antallet som "På lager".

 

På forhånd så ante det meg at det kom til å bli slik, har mange erfaringer med tidligere bestillinger hos Amentio som jeg har ventet mange uker på. Den eneste grunnen til at jeg bestilte denne varen hos Amentio, var at de "hadde" den på lager.

Lenke til kommentar

Jeg nevner Komplett fordi mange i denne tråden nevner Komplett som et eksempel på hvordan det gjøres, og etter min erfaring er de DESIDERT best i klassen på leveringstider. Jeg har handlet der veldig, veldig mange ganger. Hvorfor nevner DU Komplett "snartenkt"? Det er jo totalt irrelevant? Jeg er jo enig med dere, det å handle leverandørlagervarer hos Amentio er risikosport.

Jeg nevner Komplett fordi noen mente at slikt tydeligvis skjedde ganske ofte hos Komplett også. Det gjør det altså ikke, etter det jeg har erfart. Komplett har, såvidt jeg kan huske, alltid sendt ting som er på lager så jeg har hatt det i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar

Jeg nevner Komplett fordi mange i denne tråden nevner Komplett som et eksempel på hvordan det gjøres, og etter min erfaring er de DESIDERT best i klassen på leveringstider. Jeg har handlet der veldig, veldig mange ganger. Hvorfor nevner DU Komplett "snartenkt"? Det er jo totalt irrelevant? Jeg er jo enig med dere, det å handle leverandørlagervarer hos Amentio er risikosport.

Jeg nevner Komplett fordi noen mente at slikt tydeligvis skjedde ganske ofte hos Komplett også. Det gjør det altså ikke, etter det jeg har erfart. Komplett har, såvidt jeg kan huske, alltid sendt ting som er på lager så jeg har hatt det i løpet av kort tid.

 

På samme måte som jeg nevner Komplett fordi de har blitt tatt opp i denne tråden. Skjønner du ikke det?

Lenke til kommentar

Denne historien ender godt til slutt.:thumbup:

 

Jeg bestillte den 02.11.2010 4 GB RAM og 2 stk. eSATA -> SATA kabler og betalte med Visa, alt var på lager i følge Amentios online logistikk. Rett etterpå fikk jeg ordrebekreftelse som bekreftet levering 05.11.2010. Fem minutter senere fikk jeg en likelydende ordrebekreftelse og jeg tenkte at dette gikk da strålende tiltross for alle klagene jeg har lest om Amentio. Jeg hadde bestilt varene for avhenting i deres butikk i Tromsø.

 

Dagen etter får jeg mail om at minnet kan avhentes i butikken i Tromsø, men kablene ville komme senere. Jeg kjørte inn til byen (ca. 20 km. tur / retur) og viste fram ordrebekreftelsen på minnet som skulle ligge klart til avhenting. Betjeningen var hyggelig nok, men kunne ikke finne varen og jeg returnerte uten. Jeg sendte en mail til Amentio og viste til hva som hadde skjedd, men fikk svar som om jeg hadde spurt om noe helt annet.

 

Den 09.11.2010 får jeg en ny ordrebekreftelse på leveranse den 12.11.2010. Jeg er ganske tålmodig av meg så jeg tenkte ok, det kan jeg leve med. Senere samme dag får jeg en ny mail hvor det står flg:

 

Minnet ligger klar å kan bli hentet, kablene der i mot har vi ikke greid å skaffe. Problemet der skyldes at vi kun hadde 1 hos leverandør.

Jeg har nå endret kabelen, den vil da bli sendt fra leverandør i dag.

 

Ha en fin dag !

 

Jeg tok på nytt turen til butikken, men med samme resultat som sist. Også denne gangen var betjeningen svært hyggelig samtidig som jeg ennå var svært tålmodig. Jeg returnerte som sist uten varen. Jeg sendte også denne gangen en mail til Amentio om hendelsen, og fikk som sist svar som om jeg spurte om noe annet. Dvs. de svarer ikke på problemstillingen jeg skriver om.

 

Den 16.11.2010 får jeg en ny mail som sier dette:

 

Hei

Vi sliter dessverre å skaffe varen til Tromsø butikken, vi ønsker derfor å sende dette til deg kostfritt. Kan vi gjøre det slik ?

 

Ha en fin dag !

 

Jeg svarer ok, fremdeles veldig tålmodig.

 

Dagen etter, den 17.11.2010 får jeg en ny ordrebekreftelse med bekreftet leveranse den 20.11.2010. Flott tenkte jeg! Senere samme dag får jeg ny ordrebekreftelse med leveringsendring som forteller at kun en av kablene kan leveres.

 

Så går det flere dager uten at jeg verken får noe tilsendt eller hører noe, og jeg sender en mail hvor jeg lister opp hendelsesforløpet med alle ordrebekreftelser og turer til butikk for å hente noe som aldri var der.

 

Endelig den 25.11.2010 får jeg en ny mail med overskriften "Avbestilling/Endring" Hvor det står flg.

 

Hei

 

Corsair 4gb kit er lagerført klar for henting. Av de 2 seriel ata kablene, har vi kun 1 stk liggende klar. Problemet der er at akkurat den typen seriel ata kabel greier vi ikke å skaffe lenger dessverre.

 

Jeg endrer derfor på ordren slik at du bare har 1 stk av Seriel ATA kabelen. Dette blir sendt idag. Beklager den veldig lange leveringstiden.

 

Ha en fin dag !

 

Jeg får samme dag Faktura og leveringsbekreftelse datert 25.11.2010, men har nå bestemt meg for å se hva som skjer videre uten å klage eller gjøre noe.

 

Det går det noen dager, og den 30.11.2010, 28 dager etter bestilling av varer som i utgangspunktet var på lager kan jeg hente pakken hos min lokale Post i Butikk. Jeg slapp å betale frakten, det skal de ha for.

 

Er jeg fornøyd? Tja, vel litt, men egentlig ikke akkurat med denne handelen! Det ble for mye rot, men Amentio skal ha for at de på en måte aldri ga helt opp. Jeg fikk pakken til slutt, riktignok med en kabel mindre enn bestilt. Jeg tror nok det vil ta noe tid før de er kvitt innkjøringsproblemene etter sammenslåingen med Datakjeden.

 

Om jeg vil handle mer hos Amentio? Ja, det har jeg allerede gjort. Jeg trengte faktisk 4GB til av samme minne, jeg bestilte dem 01.12.2010 og hentet i butikk samme dag, så av og til virker systemet deres slik det skal.

 

Samlet sett er jeg svært godt fornøyd med Amentio og spesielt med at varer som bestilles kan hentes fraktfritt noen timer senere hvis de finnes på lager lokalt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...