Gå til innhold

HTC Desire ble årets mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Man burde i grunn overse usakligheter på lavt nivå, men nei Scruffy. Det er ikke alle som opplever antenneproblemer og sponsingen fra Apple ble gjort for de som enten opplevde problemet eller ville ha en gratis bumper. Begge grupper fikk.

 

Jeg vet ikke hvordan du bruker dine mobiltelefoner siden du er redd for at de kan utveksle AIDS.

du er ikke den skarpeste gaffeln i skuffen? :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man burde i grunn overse usakligheter på lavt nivå, men nei Scruffy. Det er ikke alle som opplever antenneproblemer og sponsingen fra Apple ble gjort for de som enten opplevde problemet eller ville ha en gratis bumper. Begge grupper fikk.

 

Jeg vet ikke hvordan du bruker dine mobiltelefoner siden du er redd for at de kan utveksle AIDS.

du er ikke den skarpeste gaffeln i skuffen? :S

 

Det er ingen av oss. Derfor vi krangler så jævlig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg mener Nokia N8 hadde fortjent prisen for årets telefon, hvorfor?

Jeg er enig i at N8 fortjener minst en pris, for kameraet. Men noen av poengene dine ser jeg ikke helt.

 

 

Joda, grunnen er enkel: Den er den mest innovative mobilen i år, den implementerer funksjoner som tidligere aldri har vært i en mobiltelefon (i Norge).
For meg er det viktigere at telefonen virker best mulig enn at den nødvendigvis er veldig innovativ. Derfor kan den godt vinne prisen for den mest innovative men det holder ikke til "årets mobiltelefon".

 

- Fullstendig unik til multimediabruk- mulighet for ekstern lagring og HDMI er intet mindre en en genistrek.
Lenge ventet vi på at USB skulle bli en standard på mobiltelefoner så flere standard porter er ingen ulempe og gjør livet enklere. Pris for å følge standarder?

 

- Med enorm margin det beste mobilkameraet noen sinne. Dette er jo intet mindre en imponerende http://www.gsmarena.com/nokia_n8_vs_samsung_pixon12_vs_sony_dsc_hx5v-review-519.php
Her er det eneste vinnerpunktet med N8 i mine øyne.

 

- Markedets overlegent beste gratis navigasjonsløsning (som ikke er lastet ned fra 3. part, muligens den beste av alle sammen- også betalvariantene)
*host og atter hark*. Ingen av nokias såkalte "gratis" løsninger har vært særlig gode navigasjonsløsnigner og som sagt heller ikke gratis selv om det er påstått.

 

Her må du nok fylle ut med hva som gjør navigasjonen bra og informasjonslenke om at det faktisk er fullstendig gratis i bruk som vi har hørt før uten at det stemmer.

 

- Prismessig overlegen sine konkurrenter (Lite unntak for desire, som kun er et par 100-lapper dyrere)
Det generelle inntrykket jeg sitter igjen med fra tester er at telefonen er full av feil bærer et større preg av å være et betaprodukt enn andre, derfor bør heller ikke prisen være for stiv og det kan kanskje være derfor den ikke er det.

 

- I tillegg til dette er de tingene man bør forvente i en toppmodell etter dagens standarder på plass
Som?

 

- Unik byggekvalitet og strålende design (og jada, iPhone (med flere, feks LG GD880) er en estetisk penere telefon. MEN: det handler ikke kun om estetikken, ergonomisk og funksjonelt design er minst like viktig. iPhone er jo regelrett feildesignet på antennesiden, har dårlig ergonomi og knuses lettere en noen annen telefon...)
Det er jo litt komisk å se noen snakke varmt om flott design og bare fordi en annen telefon er mer tiltalende så er ikke estetikken like viktig. Det der slår aldri feil hehe. Men joda funksjon er viktigere enn estetikk og jeg synes faktisk iPhone legger til rette for bedre funksjon og ergonomi med sitt praktiske design enn de fleste andre som forsøker å være for mye i designet. Dvs. jeg foretrekker heller et enkelt design jeg lett kan forbedre og tilpasse forskjellige situasjoner fremfor et design som forsøker å være alt dette på egenhånd.

 

- Symbian er, på tross av sitt noe frynsete rykte, et svært godt system. Og nå som Nokia endelig har fått fingeren ut og tilpasset den til dagens forventede standard er det på sin måte like godt (på enkelte områder bedre) en det iOS og Android er. Før noen prøver å korsfeste meg; JA det er noen småbugs og irritasjonsmomenter her og der- men bortsett fra en svak nettleser er det ingenting som er merkbart i daglig bruk. Les: http://www.mobili.no/nyheter/android_-symbian_3-eller-ios4/?page=4
Ja, det har en lang vei å gå, men det forventet vi.

 

 

EDIT: For ordens skyld kan det nevnes at jeg ikke eier en Nokia N8 (jeg har dog brukt den i 4 uker), og å henge meg ut som Nokia fanboy vil være skivebom (jeg har faktisk aldri eid en eneste Nokia)
navnekallingen kan vi overlate til de argumentløse.

 

 

Joda, grunnen er enkel: Den er den mest innovative mobilen i år, den implementerer funksjoner som tidligere aldri har vært i en mobiltelefon (i Norge).
For meg er det viktigere at telefonen virker best mulig enn at den nødvendigvis er veldig innovativ. Derfor kan den godt vinne prisen for den mest innovative men det holder ikke til "årets mobiltelefon".

Hvorfor telefonen er en god telefon er grundig utdypet i resten av innlegget, så om du slutter å dra enkeltsetninger ut av sammenheng og heller ser på innlegget som helhet går det tydelig frem hvorfor den er en god telefon.

 

- Fullstendig unik til multimediabruk- mulighet for ekstern lagring og HDMI er intet mindre en en genistrek.
Lenge ventet vi på at USB skulle bli en standard på mobiltelefoner så flere standard porter er ingen ulempe og gjør livet enklere. Pris for å følge standarder?

Der sluttet jeg å ta deg seriøst, siden du viser svært liten innsikt i mobilmarkedet med dette utsagnet.

Ja, micro-usb er en standard som etterhvert følges av stort sett alle produsentene som er aktuelle på det Norske markedet. Muligheten for å koble til annet usb-utstyr, som feks en minnepenn eller en ekstern harddisk er derimot helt unik.

At HDMI er en universell standard er fullstendig irrelevant. Faktum er at N8 er den eneste mobilen som enkelt kan kobles på en flatskjerm og vise innhold i HD.

En annen sak er at du kan koble trådløst tastatur/mus via bluetooth hvilket gjør den til en unik multimeiemobil, og til et strålende mediesenter.

 

- Markedets overlegent beste gratis navigasjonsløsning (som ikke er lastet ned fra 3. part, muligens den beste av alle sammen- også betalvariantene)
*host og atter hark*. Ingen av nokias såkalte "gratis" løsninger har vært særlig gode navigasjonsløsnigner og som sagt heller ikke gratis selv om det er påstått.

 

Her må du nok fylle ut med hva som gjør navigasjonen bra og informasjonslenke om at det faktisk er fullstendig gratis i bruk som vi har hørt før uten at det stemmer.

 

Når jeg skriver et innlegg på et forum som omhandler mobiler forutsetter jeg en viss grunnkunnskap hos de som leser, og det er bred enighet i hele mobilverden om at Nokia har den beste gratisløsningen. Derfor ser jeg det som totalt unødvendig å bruke masse tid på å lete frem kilder til kunnskap som bør være allmennkunnskap for alle som kaster seg inn i denne diskusjonen....

 

 

- Prismessig overlegen sine konkurrenter (Lite unntak for desire, som kun er et par 100-lapper dyrere)
Det generelle inntrykket jeg sitter igjen med fra tester er at telefonen er full av feil bærer et større preg av å være et betaprodukt enn andre, derfor bør heller ikke prisen være for stiv og det kan kanskje være derfor den ikke er det.

 

Igjen: Om du slutter å dra enkeltsetninger ut av sammenheng og heller ser på innlegget som helhet blir det mye lettere for deg :)

 

 

- I tillegg til dette er de tingene man bør forvente i en toppmodell etter dagens standarder på plass
Som?

 

Svarer med et direkte sitat fra tidligere i dette innlegget: "Når jeg skriver et innlegg på et forum som omhandler mobiler forutsetter jeg en viss grunnkunnskap hos de som leser."

Hadde du hatt det hadde jeg ikke måtte bruke tid på å besvare dette...

 

 

 

- Unik byggekvalitet og strålende design (og jada, iPhone (med flere, feks LG GD880) er en estetisk penere telefon. MEN: det handler ikke kun om estetikken, ergonomisk og funksjonelt design er minst like viktig. iPhone er jo regelrett feildesignet på antennesiden, har dårlig ergonomi og knuses lettere en noen annen telefon...)
Det er jo litt komisk å se noen snakke varmt om flott design og bare fordi en annen telefon er mer tiltalende så er ikke estetikken like viktig. Det der slår aldri feil hehe. Men joda funksjon er viktigere enn estetikk og jeg synes faktisk iPhone legger til rette for bedre funksjon og ergonomi med sitt praktiske design enn de fleste andre som forsøker å være for mye i designet. Dvs. jeg foretrekker heller et enkelt design jeg lett kan forbedre og tilpasse forskjellige situasjoner fremfor et design som forsøker å være alt dette på egenhånd.

 

Her feiltolker du meg litt. Når jeg sier strålende design mener jeg stålende design i ordets rette forstand:

Definisjon fra wikipedia: "Design er et internasjonalt begrep som både betegner skaperprosessen av en gjenstand eller et produkt med tanke på formgiving og funksjon, og selve resultatet av denne prosessen."

 

Her snakker jeg altså ikke bare om det estetiske, men det prakiske.

Nå vil selvølgelig ergonomien alltid være indivituellt, men i allefall etter min mening er N8 bedre å håndtere en de fleste andre...

 

For å besvare dine påstander om at iPhone 4 er godt designet:

Den har et par fatale designfeil

 

- Antennen er direkte feildesignet, ref: http://www.mobili.no/blog/vgs-iphone-test-og-problemene-med-den/

 

- Den går lettere istykker en andre telefoner, faktisk går nesten 1/10 i stykker: http://www.amobil.no/artikler/iphone_4_har_minst_feil/79399. For å sette det litt på spissen, tror du iPhone hadde overlevd dette: http://www.mobili.no/blog/slik-torturerer-nokia-telefonene-sine/

 

- Som en konsekvens av forrige punkt føler eierne av iPhone 4 seg nødt til å pakke den ellers svært estetisk tiltalende telefonen inn i beskyttelsesdeksel. Og da ryker jo hele poenget med en estetisk pen telefon!

 

 

 

- Symbian er, på tross av sitt noe frynsete rykte, et svært godt system. Og nå som Nokia endelig har fått fingeren ut og tilpasset den til dagens forventede standard er det på sin måte like godt (på enkelte områder bedre) en det iOS og Android er. Før noen prøver å korsfeste meg; JA det er noen småbugs og irritasjonsmomenter her og der- men bortsett fra en svak nettleser er det ingenting som er merkbart i daglig bruk. Les: http://www.mobili.no/nyheter/android_-symbian_3-eller-ios4/?page=4
Ja, det har en lang vei å gå, men det forventet vi.

 

Det gjorde vi, men den er betraktelig kortere en det mange forventet. Og i daglig bruk er den uproblematisk. Nokia har forøvrig annonsert ny nettleser.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

"I kategorien Årets businessmobil falt valget på Apples Iphone 4. Dette begrunnes med at telefonen ikke har et minnekort som kan komme på avveie og har et gjennomført kontrollert miljø der faren for virus eller datatyveri er liten."

 

Okei. Og hva har disse kriteriene med business å gjøre? Tåpelig. :whistle:

 

Veel, det i tillegg til at den kan gjøre alt det feks HTC Desire kan, så er det jo ikke å forakte :)

Det stemmer jo ikke.

 

Hva kan Desire gjøre som iPhone ikke kan? Widgets er ikke godt nok..

Med tanke på business er f.eks. WiFi hotspot og stemmeoversettelse (og stemmestyring generelt) svært nyttige funksjoner. Hvordan ligger det forresten an med å overføre dokumenter via bluetooth? Trenger du fortsatt jailbreak?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"I kategorien Årets businessmobil falt valget på Apples Iphone 4. Dette begrunnes med at telefonen ikke har et minnekort som kan komme på avveie og har et gjennomført kontrollert miljø der faren for virus eller datatyveri er liten."

 

Okei. Og hva har disse kriteriene med business å gjøre? Tåpelig. :whistle:

 

Veel, det i tillegg til at den kan gjøre alt det feks HTC Desire kan, så er det jo ikke å forakte :)

Det stemmer jo ikke.

 

Hva kan Desire gjøre som iPhone ikke kan? Widgets er ikke godt nok..

Med tanke på business er f.eks. WiFi hotspot og stemmeoversettelse (og stemmestyring generelt) svært nyttige funksjoner. Hvordan ligger det forresten an med å overføre dokumenter via bluetooth? Trenger du fortsatt jailbreak?

....en liten ting javel, men du kan ikke ha en "egen" lyd for SMS på iPhone 4....og ikke er det vel fm-radio heller?

Endret av osmano
Lenke til kommentar

"I kategorien Årets businessmobil falt valget på Apples Iphone 4. Dette begrunnes med at telefonen ikke har et minnekort som kan komme på avveie og har et gjennomført kontrollert miljø der faren for virus eller datatyveri er liten."

 

Okei. Og hva har disse kriteriene med business å gjøre? Tåpelig. :whistle:

 

Veel, det i tillegg til at den kan gjøre alt det feks HTC Desire kan, så er det jo ikke å forakte :)

Det stemmer jo ikke.

 

Hva kan Desire gjøre som iPhone ikke kan? Widgets er ikke godt nok..

Med tanke på business er f.eks. WiFi hotspot og stemmeoversettelse (og stemmestyring generelt) svært nyttige funksjoner. Hvordan ligger det forresten an med å overføre dokumenter via bluetooth? Trenger du fortsatt jailbreak?

....en liten ting javel, men du kan ikke ha en "egen" lyd for SMS på iPhone 4....og ikke er det vel fm-radio heller?

 

FM-sender er det vell heller ikke ? ;)

Lenke til kommentar

Her kommer jo det subjektive inn, du handler jo telefon ut fra eget behov.

For min del så bryr det meg fint lite om telefonen har FM-mottaker eller sender, dette er funksjonalitet som jeg ikke bryr meg om i det hele tatt.

 

Ei heller bryr jeg meg om WiFi hotspot og stemmeoversettelse.. Det jeg dog bryr meg om er at jeg har et bredt spektrum av applikasjoner tilgjengelig, det at iOS er det eneste mobiloperativsystemet som støtter TV2 Sport / TV2 Sumo så jeg får med meg Molde-kampene de dagene jeg ikke er hjemme for meg gull verdt. For andre er dette helt irrelevant, er jo nettopp derfor valget av mobiloperativsystem og telefoner generelt blir subjektivt, noen vil ha fantastisk kamera andre ønsker de kunne fjernet hele kameraet fordi det aldri brukes osv..

 

 

Kan argumentere seg gule og blå om hvilke operativsystem og hvilken mobil som er best, faktum er at ingen har alt, ingen er perfekte og du må velge det som passer best FOR DEG og blåse langt pokker i hva alle andre måtte mene om temaet.

 

 

Men at iPhone4 med iOS er den beste business telefonen er litt tvilsom, spesielt ettersom jeg trodde QWERTY tastatur var et minstekrav på Pro / Business telefoner?

Lenke til kommentar

Det jeg dog bryr meg om er at jeg har et bredt spektrum av applikasjoner tilgjengelig, det at iOS er det eneste mobiloperativsystemet som støtter TV2 Sport / TV2 Sumo så jeg får med meg Molde-kampene de dagene jeg ikke er hjemme for meg gull verdt. 

 

Jeg tror du undervurderer Android og applikasjoner nå. Det er da ikke noe problem å installere TV2 Sport og streame fotballkamper direkte med Android heller. Har gjort dette noen ganger selv, så det er ikke noe jeg finner på  ;)

Lenke til kommentar

Det jeg dog bryr meg om er at jeg har et bredt spektrum av applikasjoner tilgjengelig, det at iOS er det eneste mobiloperativsystemet som støtter TV2 Sport / TV2 Sumo så jeg får med meg Molde-kampene de dagene jeg ikke er hjemme for meg gull verdt.

 

Jeg tror du undervurderer Android og applikasjoner nå. Det er da ikke noe problem å installere TV2 Sport og streame fotballkamper direkte med Android heller. Har gjort dette noen ganger selv, så det er ikke noe jeg finner på ;)

 

Fikk beskjed selv fra TV2 for ikke mindre enn ca 1mnd siden og de sa at det kun var iOS som var støttet?

Dette kan fort gjøre Android mye mer aktuelt ved et senere tidspunkt!

Lenke til kommentar

 

Fikk beskjed selv fra TV2 for ikke mindre enn ca 1mnd siden og de sa at det kun var iOS som var støttet?

Dette kan fort gjøre Android mye mer aktuelt ved et senere tidspunkt!

 

Da roter TV2 fælt.. Link: http://www.tv2sporte...id-3284499.html   :)

 

Edit: Enda bedre link: http://webtvsupport.tv2.no/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=128&nav=0

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar

En ting er at en telefon med FM-sender kan sende musikk eller telefonsamtaler trådløst til bilstereoen. Det kan man jo tross alt gjøre via en minijack uansett. Men en annen ting som ofte blir oversett når det gjelder en telefon med FM-sender, er at den kan brukes til å sende tekstinfo til bilstereoen over RDS.

 

Altså en bilstereo som ikke HAR minijack eller paddeadapter eller blåtann, kun støtte for trafikkmeldinger, kan likevel vise hvilken sang som spilles, hvem som ringer, eller vise en tekstmelding.

 

Nokia har vært med på å presse Wi-Fi, trådløs musikk, offline navigasjon uten ekstra lisens, HD video ut og endel annet nyttig stæsj ut i stadig billigere telefoner. Å koble til tastatur og mus til en mobil, er det heller ikke spesielt vanlig å kunne gjøre. Sånn som jeg ser det, er Nokia et av selskapene som stadig presser grensene for hva man kan få i en mobil og hva man kan bruke den til. Innovasjon ER å bringe ny teknologi til folket.

 

 

Å pynte gammel teknologi med glassramme og sette kunstige softwarebegrensninger på hva du kan gjøre med den, regner jeg ikke som innovasjon, men markedsføringstiltak.

 

That said, har jeg aldri eid en Symbian-telefon og aldri eid en Itunes-telefon, så jeg vil ikke si noe om de tingene jeg er ganske sikker på at Apple gjør bedre enn Nokia, nemlig brukergrensesnittet.

Lenke til kommentar

En ting er at en telefon med FM-sender kan sende musikk eller telefonsamtaler trådløst til bilstereoen. Det kan man jo tross alt gjøre via en minijack uansett. Men en annen ting som ofte blir oversett når det gjelder en telefon med FM-sender, er at den kan brukes til å sende tekstinfo til bilstereoen over RDS.

 

Altså en bilstereo som ikke HAR minijack eller paddeadapter eller blåtann, kun støtte for trafikkmeldinger, kan likevel vise hvilken sang som spilles, hvem som ringer, eller vise en tekstmelding.

 

Nokia har vært med på å presse Wi-Fi, trådløs musikk, offline navigasjon uten ekstra lisens, HD video ut og endel annet nyttig stæsj ut i stadig billigere telefoner. Å koble til tastatur og mus til en mobil, er det heller ikke spesielt vanlig å kunne gjøre. Sånn som jeg ser det, er Nokia et av selskapene som stadig presser grensene for hva man kan få i en mobil og hva man kan bruke den til. Innovasjon ER å bringe ny teknologi til folket.

 

 

Å pynte gammel teknologi med glassramme og sette kunstige softwarebegrensninger på hva du kan gjøre med den, regner jeg ikke som innovasjon, men markedsføringstiltak.

 

That said, har jeg aldri eid en Symbian-telefon og aldri eid en Itunes-telefon, så jeg vil ikke si noe om de tingene jeg er ganske sikker på at Apple gjør bedre enn Nokia, nemlig brukergrensesnittet.

 

Ja det er ingen tvil om att Nokia er blant de som virkelig gjør innovasjon og leder utviklingne på mange området, det ser vi jo på N8 nå og de teknologier den har.

 

Ang. FM senderen har jeg ikke brukt den noe særlig enda men har prøvd den såvidt i bilstereoen, så da att det kom opp "Nokia" i displayet på stereoen når den var tilkoblet.

Vil det si att tittel på sanger etc. også vises i displayet ?

 

Noen som vet om GPS talekommandoer også kan sendes via FM-sender på N8 ?

Lenke til kommentar

Man burde i grunn overse usakligheter på lavt nivå, men nei Scruffy. Det er ikke alle som opplever antenneproblemer og sponsingen fra Apple ble gjort for de som enten opplevde problemet eller ville ha en gratis bumper. Begge grupper fikk.

 

Jeg vet ikke hvordan du bruker dine mobiltelefoner siden du er redd for at de kan utveksle AIDS.

du er ikke den skarpeste gaffeln i skuffen? :S

Jeg tror du besvarte den godt ang. deg selv når du skrev det første innlegget ;)

Lenke til kommentar

Her var det mye sølevann, så vi får prøve å begrense det videre og svare kort.

 

Der sluttet jeg å ta deg seriøst, siden du viser svært liten innsikt i mobilmarkedet med dette utsagnet.

Ja, micro-usb er en standard som etterhvert følges av stort sett alle produsentene som er aktuelle på det Norske markedet. Muligheten for å koble til annet usb-utstyr, som feks en minnepenn eller en ekstern harddisk er derimot helt unik.

At HDMI er en universell standard er fullstendig irrelevant. Faktum er at N8 er den eneste mobilen som enkelt kan kobles på en flatskjerm og vise innhold i HD.

En annen sak er at du kan koble trådløst tastatur/mus via bluetooth hvilket gjør den til en unik multimeiemobil, og til et strålende mediesenter.

Her motsier du deg selv i stor grad og viser neppe noe tegn til "stor innsikt". Selvf. er det relevant at HDMI er en universiell standard ellers ville det ikke være enkelt å koble til en flatskjerm og avspille i HD. Andre produsenter har eks. propritære kabler og at man får en universiell kontakt har stor betydning. Mulig du bare må ordlegge deg bedre.

 

Når jeg skriver et innlegg på et forum som omhandler mobiler forutsetter jeg en viss grunnkunnskap hos de som leser, og det er bred enighet i hele mobilverden om at Nokia har den beste gratisløsningen. Derfor ser jeg det som totalt unødvendig å bruke masse tid på å lete frem kilder til kunnskap som bør være allmennkunnskap for alle som kaster seg inn i denne diskusjonen....
Generelt svadaprat er tingen forstår jeg?

 

Det hjelper lite med denne "brede enigheten i markedet" så lenge samtlige godt erfarne nokia toppmodell brukere gjennom 10 år som jeg har kjennskap til i jobb og fritid ikke er fornøyd med disse gratis løsningene og heller kjøper andre løsninger.

 

....

så hopper vi over litt av det vi må kunne kalle GP i innlegget

....

 

Her feiltolker du meg litt. Når jeg sier strålende design mener jeg stålende design i ordets rette forstand:

Definisjon fra wikipedia: "Design er et internasjonalt begrep som både betegner skaperprosessen av en gjenstand eller et produkt med tanke på formgiving og funksjon, og selve resultatet av denne prosessen."

 

Her snakker jeg altså ikke bare om det estetiske, men det prakiske.

Nå vil selvølgelig ergonomien alltid være indivituellt, men i allefall etter min mening er N8 bedre å håndtere en de fleste andre...

jeg er ikke uenig i det elementære ift. at praktisk design er en viktig del av designet. Hvilke andre av tidens toppmodeller har du håndtert og eid i en liten periode så du har grunnlag for å utpeke den som vesentlig bedre på praktisk design? Og for å være saklige, kan du fremheve hvilke elementer dette er?

 

For å besvare dine påstander om at iPhone 4 er godt designet:

Den har et par fatale designfeil

 

- Antennen er direkte feildesignet, ref: http://www.mobili.no/blog/vgs-iphone-test-og-problemene-med-den/

Alle vet at det er en designsvakhet i antennen til iPhone 4. Poenget som du hopper elegant over er at ikke alle opplever disse problemene av ulike omliggende årsaker. Noe opplever det ikke i det hele tatt, andre opplever ymse småting. Og en stor del merker aldri noe til det.

 

At du ikke klarer å skille mellom at det er eks. en designsvakhet i et element og i hvilken grad dette påvirker alle brukere og hvor stor grad av brukermassen eks. her i Norge virker jo bare merkverdig.

 

Selvfølgelig er det kritikkverdig og må tas med i vurderingen når man kjøper telefon, men ikke alle vil merke dette i like stor grad og det er enkelt å ta hensyn til.

 

- Den går lettere istykker en andre telefoner, faktisk går nesten 1/10 i stykker: http://www.amobil.no/artikler/iphone_4_har_minst_feil/79399. For å sette det litt på spissen, tror du iPhone hadde overlevd dette: http://www.mobili.no/blog/slik-torturerer-nokia-telefonene-sine/

Det kan godt hende at iP4 knuses noe lettere enn andre telefoner, men de fleste oppegående mennesker klarer å se på en enhet om den er sårbar eller ikke for å mistes og mishandles og behandle den deretter. Derimot er det generelt et problem at skjermer knuses på slike store touchtelefoner.

 

- Som en konsekvens av forrige punkt føler eierne av iPhone 4 seg nødt til å pakke den ellers svært estetisk tiltalende telefonen inn i beskyttelsesdeksel. Og da ryker jo hele poenget med en estetisk pen telefon!
Så og si alle av disse store touchtelefonen er vesentlig mer sårbare for elementer og skader enn de mer tradisjonelle produktene. Ikke alle pakker inn iP4 men jeg vil tro at mange som vil beskytte en investering i den prisklassen forstår at det kan skje ulykker med et slikt apparat som bæres rundt i de fleste sammenhenger og gjør noe for å beskytte den ekstra. Neppe unikt for iP4. Derimot synes jeg designen til iP4 gjør det enklere å tilføre et ekstra lag med beskyttelse, som også kan skiftes ut om den slites.

 

Det gjorde vi, men den er betraktelig kortere en det mange forventet. Og i daglig bruk er den uproblematisk. Nokia har forøvrig annonsert ny nettleser.
Jeg får jo et annet inntrykk av en del reviews men at det vil bli vesentlig bedre med oppdateringer er det vel ingen som tviler på. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...