Gå til innhold

Tippeligaen 2011! [Status: Sesongslutt]


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet i Norge er at middelmådige spillere blir priset altfor høyt. 25 millioner for Ujah gav ingen mening. Mens Henning Hauger som spiller fast på A-landslaget ble solgt for 4 millioner.

 

For meg så virker det som når norske klubber for bud fra utlandet, så skal man prise opp til det urimelige.

Lenke til kommentar

Problemet i Norge er at middelmådige spillere blir priset altfor høyt. 25 millioner for Ujah gav ingen mening.

 

Hæ? Når LSK får solgt Ujah for 25 millioner, så har de ikke priset han for høyt. De selger ikke for 10 mill når noen er villige til å betale 25.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet i Norge er at middelmådige spillere blir priset altfor høyt. 25 millioner for Ujah gav ingen mening.

 

Hæ? Når LSK får solgt Ujah for 25 millioner, så har de ikke priset han for høyt. De selger ikke for 10 mill når noen er villige til å betale 25.

Nei selvfølgelig ikke. Lsk gikk ut i media at han blir solgt dyrt. Ujah er ikke verdt 25 millioner, da han er overpriset. Ja det hadde vært dumskap å selge han for 10, når de hadde et bud på 25.

Lenke til kommentar
Nei selvfølgelig ikke. Lsk gikk ut i media at han blir solgt dyrt. Ujah er ikke verdt 25 millioner, da han er overpriset. Ja det hadde vært dumskap å selge han for 10, når de hadde et bud på 25.

 

Hvis han hadde vært overpriset, så er det ingen som ville ha kjøpt ham. Så det var han altså ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nei selvfølgelig ikke. Lsk gikk ut i media at han blir solgt dyrt. Ujah er ikke verdt 25 millioner, da han er overpriset. Ja det hadde vært dumskap å selge han for 10, når de hadde et bud på 25.

 

Hvis han hadde vært overpriset, så er det ingen som ville ha kjøpt ham. Så det var han altså ikke.

Tull, finnes da mange eksempler på at overprisede spillere blir solgt. Ujah er et eksempel

Lenke til kommentar
Nei selvfølgelig ikke. Lsk gikk ut i media at han blir solgt dyrt. Ujah er ikke verdt 25 millioner, da han er overpriset. Ja det hadde vært dumskap å selge han for 10, når de hadde et bud på 25.

 

Hvis han hadde vært overpriset, så er det ingen som ville ha kjøpt ham. Så det var han altså ikke.

Tull, finnes da mange eksempler på at overprisede spillere blir solgt. Ujah er et eksempel

 

Da mener vi forskjellige ting med begrepet overpriset. Det jeg mener er at en spiller/vare/tjeneste er overpriset når ingen vil betale den prisen den/det koster.

 

Om man skal diskutere rundt det du tydeligvis mener med begrepet, så må vi vite en god del ting vi ikke vet, som kloffsk er inne på. I tillegg tror jeg beslutningtakerne i Mainz er bedre skikket til å vurdere kvalitet og verdi enn de fleste kritikerne av summen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pastore og Neymar er jo ikke solgt enda, men det har forsåvidt ikke noe å si for poenget du prøver å få frem.

 

Uansett, forskjellen er at i motsetning til Ujah, så har Pastore og Neymar levert varene i en liga som er sånn ca 1000000000 ganger bedre enn den norske, i tillegg til at de har levert i internasjonal fotball. Dessuten så er dette attraktive spillere som også genererer litt (men selvsagt ikke i nærheten av 400 mill.) inntekter ifbm. salg av effekter og drakter.

 

Det er tåpelig av norske klubber å være alt for grådige og vanskelige på overgangsmarkedet. Annan, som Schalke måtte ut med en stiv pris for, har jo f.eks floppet helt i Schalke, dette kan bidra til at klubber i de beste ligaene blir mer averse mot å handle fra Norge, som igjen slår dårlig ut for norsk fotball generelt.

 

Nå aner jeg jo ingenting om hvordan forhandlingene mellom LSK og Mainz har vært, men ettersom det gikk ganske så fort for overgangen å bli gjennomført, så kan det virke som om begge klubbene er temmelig fornøyde med avtalen. Håper Ujah slår gjennom, god reklame for tippeligaen.

Lenke til kommentar
Det er tåpelig av norske klubber å være alt for grådige og vanskelige på overgangsmarkedet. Annan, som Schalke måtte ut med en stiv pris for, har jo f.eks floppet helt i Schalke, dette kan bidra til at klubber i de beste ligaene blir mer averse mot å handle fra Norge, som igjen slår dårlig ut for norsk fotball generelt.

 

Så du mener RBK burde ha valgt å selge Annan for f.eks 10 mill istedet for 22 mill? Noen av dere virker å mene at norske klubber bør ta lavere priser enn det de kan få, og det er vel noe av det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Nei, selvsagt ikke. Det som provoserer meg er hvor vanskelige norske klubber skal være. Får vi økt eksporten fra tippeligaen igjen, vil ligaen bli mer attraktiv for spillere fra andre ligaer som ser TL som et naturlig springbrett, som igjen vil øke kvaliteten på TL og norsk fotball generelt.

 

Annan f.eks ble solgt dyrt og floppet, klubber legger merke til dette og husker det neste gang de skal handle.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Og hva mener du f.eks RBK skulle ha gjort annerledes, iom at du mener Annan var altfor dyr? Siden du bruker den saken som eksempel, mener jeg.

 

Generelt sett bør klubbene i Norge være akkurat så "vanskelige" som det er fornuftig å være sportslig og økonomisk sett. Dersom norske klubber hadde begynt å drive veldedighet overfor en såpass priviligert yrkesgruppe som fotballspillere, så er det mer sannsnylig at resten av den kyniske fotballverdenen bare hadde himlet med øynene enn at TL ble mer attraktiv.

 

Hvis en spiller vil være mer verdt for klubben ut kontraktstiden enn prisen de kan få, så bør de ikke selge.

Lenke til kommentar

Og hva mener du f.eks RBK skulle ha gjort annerledes, iom at du mener Annan var altfor dyr? Siden du bruker den saken som eksempel, mener jeg.

 

Generelt sett bør klubbene i Norge være akkurat så "vanskelige" som det er fornuftig å være sportslig og økonomisk sett. Dersom norske klubber hadde begynt å drive veldedighet overfor en såpass priviligert yrkesgruppe som fotballspillere, så er det mer sannsnylig at resten av den kyniske fotballverdenen bare hadde himlet med øynene enn at TL ble mer attraktiv.

 

Hvis en spiller vil være mer verdt for klubben ut kontraktstiden enn prisen de kan få, så bør de ikke selge.

 

Annan-saken var forsåvidt ok, jeg tenker mer på situasjoner hvor klubber ikke har latt spillere gå. Huseklepp til Celtic ble nevnt over, i tillegg til budene som kom på Skjelbred i sin tid.

 

Norske klubber bør imo. være positivt innstilt til større klubber som viser interesse for spillerne sine, og ikke innta en ekstremt grådig innstilling som kan risikere å ødelegge eventuelle proffeventyr.

 

Den perioden hvor Norge deltok i EM og VM var vel omtrent hele landslaget i større ligaer, ingen tilfeldighet.

Lenke til kommentar

Nei, selvsagt ikke. Det som provoserer meg er hvor vanskelige norske klubber skal være. Får vi økt eksporten fra tippeligaen igjen, vil ligaen bli mer attraktiv for spillere fra andre ligaer som ser TL som et naturlig springbrett, som igjen vil øke kvaliteten på TL og norsk fotball generelt.

 

Annan f.eks ble solgt dyrt og floppet, klubber legger merke til dette og husker det neste gang de skal handle.

 

Du har det mest idiotiske tankesettet jeg har vært borti og jeg håper for guds skyld du holder deg langt unna Tippeligaen og norsk fotball generelt.

Tippeligaen skal for all del ikke være et naturlig springbrett. Alle som følger tippeligaen ønsker at det skal være kvalitet og god fotball. Ikke spillere som kommer og går etter 2 sesonger. Hvordan kan du mene at ved å senke prisene vil TL bli mer attraktivt? Kvaliteten øker vel ikke når trenere m.m ikke får tid til å bygge opp et lag.

Norsk fotball følger vel etter resten av fotball verden når det kommer til priser. Når spillere i verdensklasse begynner å koste opp mot en halv milliard er ikke 30 millioner så veldig feil.

 

Annen er dårlig eksempel. Han gjorde det bra under VM for Ghana, noe som gjorde at mange klubber fikk se han DER. Selvfølgelig er en slik spiller priset til mange millioner, noe annet ville vært idiotisk når Moa går for nærmere 30 (som ikke har prestert en drit i avgjørende kamper). Han fikk ei mange sjanser til å vise seg frem i Tyskland på et Schalke i krise. Tror ikke klubber skremmes av det du sier. Det gjøres flopper vært år. Årest flopp er vel Bebe for 70 millioner. Tror ikke det skremmer klubber noe særlig, de har penger ettersom de satser.

 

Men for all del, mener du at tippeligaen skal være et springbrett for spillere til større ligaer kan du likeså godt vende norsk fotball ryggen.

Lenke til kommentar

Nei, selvsagt ikke. Det som provoserer meg er hvor vanskelige norske klubber skal være. Får vi økt eksporten fra tippeligaen igjen, vil ligaen bli mer attraktiv for spillere fra andre ligaer som ser TL som et naturlig springbrett, som igjen vil øke kvaliteten på TL og norsk fotball generelt.

 

Annan f.eks ble solgt dyrt og floppet, klubber legger merke til dette og husker det neste gang de skal handle.

 

Du har det mest idiotiske tankesettet jeg har vært borti og jeg håper for guds skyld du holder deg langt unna Tippeligaen og norsk fotball generelt.

Tippeligaen skal for all del ikke være et naturlig springbrett. Alle som følger tippeligaen ønsker at det skal være kvalitet og god fotball. Ikke spillere som kommer og går etter 2 sesonger. Hvordan kan du mene at ved å senke prisene vil TL bli mer attraktivt? Kvaliteten øker vel ikke når trenere m.m ikke får tid til å bygge opp et lag.

 

Men for all del, mener du at tippeligaen skal være et springbrett for spillere til større ligaer kan du likeså godt vende norsk fotball ryggen.

 

Tippeligaen skal være et springbrett for større ligaer, hvis du mener noe annet må du trekke hodet ut av en viss plass. Eksporten fra TL er lav for øyeblikket, samtidig som nivået er dårligere enn på lenge. Hvorfor er det blitt slik? Hvis spillere kan komme til TL og levere såpass bra ila. et par-tre år at store klubber blir interessert er dette utelukkende positivt for TL. En CL-deltakelse for Rosenborg, ViF, Molde eller hvem som vinner i år f.eks, vil være en glimrende reklame for norsk fotball og vil gjøre ligaen mer attraktiv for spillere med ambisjoner om et proffeventyr.

 

Men du er kanskje en av de som forventer at TL skal ta opp kampen mot PL, LL, BL og Serie A? Det kommer aldri til å skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...