Gå til innhold

Skal kjøpe anlegg ca 15k hjelp til deler.


Anbefalte innlegg

Hei som tittelen tilsier skal jeg nå kjøpe meg nytt anlegg,

og kan egentlig ikke så mye om dettte.

 

Har en kamerat som har anbefalt meg disse

 

Er jo ikke opp mot 15000 men bare kom med tips bare helst ikke over 15k

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355015

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=430774

 

Har dere noen bedre tips?

 

Brukes hovedsakelig til musikk og film, litt spilling i blandt.

 

Takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste hadde vært om du selv var ute i butikken og hørte på anleggene. Det er veldig ofte en smakssak hva som er "best"

 

Kan anbefale deg å høre på:

 

Hifi-klubben:

Dali lektor 6 (lektor 8 hvis rommet er større enn ca 15m2)

Dali Ikon 6 mk2

B&W 683

 

Soundgarden:

Jbl som du linket til

Kansje en system audio variant

 

Stereofil(oslo), Tonart (tronheim), Lsound (arendal):

 

Klipsch rf62

Klipsch rf82

Klipsch rf52

Klipsch rb81

 

 

Listet opp endel Klipsch fordi dette er min favoritt, men det er som sagt en smakssak. Velger du Klipsch bør du passe på å velge en matchende varmtlydene forsterker. :thumbup:

Lenke til kommentar

Tusen takk for bra svar, da tror jeg jeg tar meg turen til både hifi centeret og soundgarden i morgen og i løpet av helgen og "hører" ut noen anlegg.

 

Hadde bare tenkt å bestille men vis det er så mye forskjellige smakssaker så tror jeg nok jeg prøver noen forskjellige.

 

Bare kom med info andre og vis de har noen innspill :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har System Audio høyttalere og er veldig fornøyd med de. SA 1550 fronter og jiffy til surround.

 

SA har akkurat byttet ut lineupen sin. Aura 30 er omtrent tilsvarende de frontene jeg har.

Forsterker/reciever bør du kjøpe andre steder, mye penger å spare på det.

 

 

(Forøvrig så skal jeg selge mine 1550 snart. Har flyttet i ny leilighet og konemor vil helst ha høytalerne på veggen. Sikter da etter noe SA veggopphengt. Dette innlegget var ikke ment som en salgsannonse altså!)

Lenke til kommentar

magnulf har ikke sagt noe om at han bare trenger stereo, han ber generelt om tips og det var det jeg kom med.

 

HK3490 er en stereoreciever, så bildebehandling og digital signalbehandling får han på lik linje som AVR360. Forskjellen er at med AVR360 så har han også muligheten til å utvide til surround hvishan ønsker det. 360 er også en nyere modell, det betyr at den har HDMI inn/ut og flere inn/utganger generellt i tillegg til oppdatert firmware. Blir 360 for dyr så er AVR260 en fin modell.

 

Personlig så skulle jeg også bare ha stereooppsett da jeg kjøpte mitt anlegg, men den dag i dag så er jeg glad for at jeg var litt framsynt og kjøpte surroundreciever.

 

Bare et tips.

Lenke til kommentar

For all del, ikke meningen å virke som jeg sablet ned forslaget ditt, jeg synes bare det er en tanke å kjøpe det man trenger, ikke det man _kan_ få behov for i fremtiden.

 

Jeg har selv kjørt surroundreciever til et 2-kanals oppsett, og jeg er glad jeg byttet over til stereo på elektronikksiden også fordi det gir mer for pengene i lydkvalitet. Om trådstarter tror at surround blir tingen i løpet av et år ville jeg også vurdert en surroundreciever. Om det ligger lenger frem i tid vil det skje tilstrekkelig innen det feltet slik at det vil være mer lønnsomt å kjøpe en reciever da, og heller en god stereoforsterker nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...