Gå til innhold

Sony med neste generasjons Blu-ray-skriver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke prisen på kassettenes som gjorde utslaget, men prisen på avspillerne. VHS avspillere kostet ca 1000-2500 kr midt på 80-tallet. Betamax kostet på samme tid ca 2500-4000 kr. Regnet om til dagens kroneverdi tilsvarer det 2100-5200 for VHS og 5200-8300 kr.

 

Mot slutten av HD formatkrigen kostet HD DVD spillere 1500-3500 kr, mens Bluray lå fra ca 3000-7000 kr.

 

http://www.ssb.no/kpi/

Lenke til kommentar

hvorfor betydde prisen på avspilleren så mye for valget da , mens de ikke gjorde denne gangen. ?

 

Min teori er at under betamax/VHS krigen kunne folk selv velge.

 

da bd/hd krigen foregikk var det produsentene av spillerne og filmprodusentene som bestemte utfallet.

( det luktet lit nettleser krig . IE mot de andre)

 

Da folk skulle ha seg video spiller , noe som var helt nytt da, virker det naturlig at man da valgte det som var billigst hvis man ser hva de to forskjellige typen kostet i forhold til hverandre .

 

 

For meg er det lit besynderlig at man valgte BD som hadde de samme kvaliteter som HD DVD til tross for at avspillerne koste det doble.

Jeg er ganske så sikker på at det var salget av playsttion som avgjorde det hele.

på en måter så påvirket det filmprodusentene .

 

selv om det ikke var mange hd filmer ute så mer jeg å huske at det likevel var flest på blue ray

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...