Gå til innhold

Test: HTC Desire HD


Anbefalte innlegg

Har dere kalibrert skjermen riktig? Har iallefall 0 problemer med nøyaktighet på min Desire. Ang. stressing, det gjør vel alle telefoner til tider, men eneste gangen jeg merker det på Desire, er når jeg ikke har vært på nettet en stund, og ting skal oppdaters (newsfeeds, friendfeeds, etc). Skjønner heller ikke hvorfor det skal alltid sammenlignes med iPhone4.. hele Desire serien banker jo vettet ut av ip4.

 

Hvor er det Desire HD banker iphone? Er det på batterisiden? Nei. Er det på skjermsiden? Nei. Er det på byggkvalitet? Nei. Er det på terningkast? Nei, den var opprinnelig en 6'er. Er det på stabilitet? Nei. Er det nøyaktigheten på touch-skjermen? Nei. Er det på kamera? Nei. På ekstrafunksjoner som ofte ikke virker? Ja, der ha nok Desire-serien en godt forsprang..

 

Sorry, Desire HD banker nok ikke noen iPhone 4. At den stiller seg ved siden er greit. Men banker iPhone er nok bare noe du drømmer om. Begge er svært gode telefoner. Men jeg er nok redd for at iPhone henger fremdeles med her..

 

Jeg har hatt begge (det har sikkert du og hatt regner jeg med) og jeg er ikke imponert over noe HTC har kommet ut med i de siste årene. De har hatt et enormt potensiale hele veien, men de driter mye på draget når det kommer til slike ting som batterilevetid. Det er jo direkte motstridende og latterlig å sette inn et pittelite batteri inn i en gedigen telefon. Batterilevetiden på Desire-serien ER elendig.

 

Husk nå på at når telefonen ikke er ny lenger, og over-entusiasmen over en ny telefon legger seg, så er det nok ikke så "bra" å måtte fly rundt å lete etter stikkontakt for laderen hver 12-13 time.

 

Misforstå meg rett, Desire HD er en strålende telefon. Men den er ikke guds 7 underverk. Ei heller er iPhone.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen med DesireHD er jo således at man kan enkelt bytte batteri, samt eventuelt sette inn et batteri med lengre levetid. iPhone lar deg som kjent ikke åpne telefonen (uten videre), ei heller bytte interne komponenter (uten videre). Enig i at batteriet burde vært bedre, men å lade telefonen hver kveld er ikke ukjent for nye telefoner med stor skjerm og kraftig maskinvare. De sluker dessverre strøm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, rart med upresis skjerm..kanskje en lemon dere fikk? Jeg har Desire (ikke HD) og den er jo 100% presis.

 

Nei, HTC Desire ER ikke presis. Har selv hatt en. Og i forhold til iPhone så er den mye dårligere. Det har også blitt testet med programvare som viser at skjermen til Desire er upresis..

 

Fordelen med DesireHD er jo således at man kan enkelt bytte batteri, samt eventuelt sette inn et batteri med lengre levetid. iPhone lar deg som kjent ikke åpne telefonen (uten videre), ei heller bytte interne komponenter (uten videre). Enig i at batteriet burde vært bedre, men å lade telefonen hver kveld er ikke ukjent for nye telefoner med stor skjerm og kraftig maskinvare. De sluker dessverre strøm.

 

Nei, det er sant som du sier. Men det hadde nok ikke vært å forakte å måtte slippe å skifte batterier hele tiden med de dårlige bakdeksla dem har..

 

:)

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Forstår ikke hvor dere får det fra at desire hd har en upresis skjerm ?

Lastet akkurat ned ett multitouch prog for å teste og kunne fint bruke 4 fingre på skjermen uten noe problem, alle pungtene holdt seg stabile, ingen som hoppet rundt når jeg begynte å bevege fingrene slik som på Heroen jeg hadde før...

Syns skjermen er perfekt ! :)

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvor dere får det fra at desire hd har en upresis skjerm ?

Lastet akkurat ned ett multitouch prog for å teste og kunne fint bruke 4 fingre på skjermen uten noe problem, alle pungtene holdt seg stabile, ingen som hoppet rundt når jeg begynte å bevege fingrene slik som på Heroen jeg hadde før...

Syns skjermen er perfekt ! :)

 

Snakker ikke om HD'en serru.. Den gamle Desiren jeg mener :) Også tar jeg litt sånn "alle over en kam" :p

Lenke til kommentar

Patience, det at clearpad2000 har en teknisk begrensning som gjør at du ikke kan krysse aksene med 2 fingre er ikke det samme som at skjermen er upresis. Jeg er helt enig i at det var et elendig valg av HTC å bruke akkurat dette panelet i desire og nexus one, men så lenge du ikke krysser aksene med 2 fingre så er skjermen 100% presis.

 

Desire HD bruker vel MaxTouch så vidt jeg vet. Altså ingen begrensninger.

Lenke til kommentar

Patience, det at clearpad2000 har en teknisk begrensning som gjør at du ikke kan krysse aksene med 2 fingre er ikke det samme som at skjermen er upresis. Jeg er helt enig i at det var et elendig valg av HTC å bruke akkurat dette panelet i desire og nexus one, men så lenge du ikke krysser aksene med 2 fingre så er skjermen 100% presis.

 

Desire HD bruker vel MaxTouch så vidt jeg vet. Altså ingen begrensninger.

 

Du har nok rett regner jeg med :)

Lenke til kommentar

Skipper denne. Har ordnet meg Galaxy Tab til android-lekingen og en N8 til daglig bruk (symbian^3 leverer til mine behov, og kameraet er bare helt fantastisk; det er vesentlig for meg.)

 

Ikke ta ting så personlig folkens. Les testene og se om det er noe dere vil ha; - og hvis ikke så går tross alt livet videre. Den perfekte mobilen finnes ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden Får Htc n ,en 5er i testen , Når den har sån grunnleggende feil i operativsystemet, som at du ikke kan logge deg inn på en Http Proxy servergjenoom Wi-Fi.

Er du på et universitet ,Høyskole eller de fleste store arbeidsplasser Må du gjennom en proxy server for å komme på nettet, vist du da ikke har sponset simmkort er dette et stort problem.

Jeg var på en liten utelands tur her forleden å da prøvde jeg å koble meg opp mot Ibss ad hoc nettverk de gikk heller ikke.Fikk beskjed att android ikke støttet dette. Det var også på Wi-Fi.

Så det ligger noen grunnleggende feil i operativ systemet som er til stor forargelse for brukeren.

Det virker for meg som om de som tester desse telefonene sitter i sin lille sandkasse og leker seg,og føler seg viktig og stolt for at de har fått lov å låne de fine lekene og er redde for å skrive noe som gjør at de ikke får lov å låne sånne fine leker igjen.

Spesielt har Wi-Fi problemet vært kjent hel siden Android 1,6.

Men da kom det en app som ornet det problemet, men siden 1,6 har det vært umuligt å koble seg opp mor en proxy server uten å rote telefonen.

Noe som jeg skall gøre bare jeg får fingeren ut ;-)

Mvh en sånn passe fornøyd Desire bruker. :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Har brukt den helt normalt, spilt litt angry birds å sett litt rundt på market etter artige apps :)

"Up time : 21:23, Awake time : 04:37" :) har nå 24% igjen. Mest pga av at jeg har spilt så mye angry birds den siste timen ^^

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar

Et elementært spørsmål...

 

Hvorfor heter den HD..?

 

Er HD blitt et "hype" ord som man bare bruker uten mening.?

High-Definition som i jævla bra...

Uten å ha noe med oppløsning på skjerm eller noe å gjøre?

Nja, si det:

"På videofronten er Desire HD svært god. Det er, som navnet tilsier, høyoppløst video vi får ut av den, og den klarer seg bra også i innendørs omgivelser."

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...