Gå til innhold

hvordan kobler jeg til hjemme pcen min når jeg er borte?


Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke akkurat hvor formen her tilhører, håper den flyttes vis det ikke er rette stedet.

 

jeg har alltid lurt på hvordan jeg kan koble meg til pcen min altså kom inni pcen min når jeg er borte. for eksempel jeg er til en kompis og jeg vil kom inni hjemme pcen min for å hente et eller annet. er ikke så flink til å forklar ting men det jeg lurer på er hvordan jeg skal klar å kom inn på pc'n min når jeg er borte å sitter på en helt annet datamaskin.

 

 

takk for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, Windows remote desktop funker fint over internet.

 

Bare konfigurer ruteren til å forwarde trafikken på porten 3389 til din datamaskin.

så kommer du inn via din eksterme IP adresse.

 

3389 er standardport, OM du vil bruke en annen port kan du endre dette i HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

Lenke til kommentar

Nei, Windows remote desktop funker fint over internet.

 

Bare konfigurer ruteren til å forwarde trafikken på porten 3389 til din datamaskin.

så kommer du inn via din eksterme IP adresse.

 

3389 er standardport, OM du vil bruke en annen port kan du endre dette i HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

 

hm, men vis noen prøver å hack meg da er det ikke så vanskelig for h*n å hack meg da, eller?

Lenke til kommentar

Jo, muligheter for det hvis han kjenner datamaskinnavn eller IP-adressen din. Om du ikke har dynamisk IP da,, som du kan fornye når det passer deg.

 

Jeg selv bruker GoToMyPC og er veldig fornøyd. Den kopler seg direkte til PCen din over nettet og viser hele desktopen, som om du sitter foran den. God funksjonalitet også. Anbefaler å prøve den gratis hvertfall (30d).

 

Edit: Fiksa lenken.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Jo, muligheter for det hvis han kjenner datamaskinnavn eller IP-adressen din. Om du ikke har dynamisk IP da,, som du kan fornye når det passer deg.

 

Jeg selv bruker GoToMyPC og er veldig fornøyd. Den kopler seg direkte til PCen din over nettet og viser hele desktopen, som om du sitter foran den. God funksjonalitet også. Anbefaler å prøve den gratis hvertfall (30d).

 

Edit: Fiksa lenken.

 

har ikke dynamisk nei.

 

hvordan bruker jeg den egentlig? må jeg ha gotomypc på begge pcene for å klare å koble til pcn min eller?

Lenke til kommentar

Du trenger bare å installere GoToMyPC på din egen hjemmePC.

 

Prøv selv - det er gratis i 30 dager.

 

edit: Når du er hjemmefra trenger du bare tilgang til en maskin med en browser. Der går du til gotomypc.com og logger deg inn med brukernavn & passord. Deretter kan du velge å koble deg til hjemmePC'en din. (Du trenger ikke noe eget dynamisk DNS-opplegg, GoToMyPC tar seg av dette.)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Du trenger bare å installere GoToMyPC på din egen hjemmePC.

 

Prøv selv - det er gratis i 30 dager.

 

edit: Når du er hjemmefra trenger du bare tilgang til en maskin med en browser. Der går du til gotomypc.com og logger deg inn med brukernavn & passord. Deretter kan du velge å koble deg til hjemmePC'en din. (Du trenger ikke noe eget dynamisk DNS-opplegg, GoToMyPC tar seg av dette.)

 

 

jeg klarte å kom inni pcn min med brosjan sin pc. men jeg brukte ikke gotomypc.com nettside, jeg brukte logmein.com. der laget jeg ny bruker navn og passord så da jeg skulle logg inn på nettsia så gikk det å da ståd det ****-PC remote desktop. så klikka jeg på remote desktop da klart jeg å kom inni pcn min

Lenke til kommentar

What tha?? Hadde begynt å skrive og ble nødt til å gjøre noe annet først og da kom du i forveien gitt. :p

 

Helt riktig som nebrewfoz skriver. Trenger bare å installere klientprogrammet på PCen din som host og da kan du få tilgang til den fra hvor som helst i verden. Er stor sikkerhet også slik at det er to passordtilgang, en for innlogging og en for tilkobling. Da er det lurt å ha to forskjellige passord og vanskeligere å misbruke.

 

Gi den en test og si hva du syns.

Lenke til kommentar

What tha?? Hadde begynt å skrive og ble nødt til å gjøre noe annet først og da kom du i forveien gitt. :p

 

Helt riktig som nebrewfoz skriver. Trenger bare å installere klientprogrammet på PCen din som host og da kan du få tilgang til den fra hvor som helst i verden. Er stor sikkerhet også slik at det er to passordtilgang, en for innlogging og en for tilkobling. Da er det lurt å ha to forskjellige passord og vanskeligere å misbruke.

 

Gi den en test og si hva du syns.

 

men det som er så domt er at jeg har samme passord på alt f.eks msn,face,gotomypc osv.. men jeg syns det er bedre kvalitet på logmein.com enn inn på gotomypc.com, men trur det er bare gratis i 6 dager inn på logmein.com

Lenke til kommentar

@xain: so? Trenger ikke ha samme passord for tilkoplingen. Jasså? Har de forbedret seg da kanskje, LogMeIn var ganske crap da jeg prøvde den for lenge siden. GoTo er også mer brukervennlig i mine øyne.

 

@anonymous: TeamViewer er mest beregnet for fjernhjelp, da 2 (eller flere) personer må være tilstede og du må skrive inn adgangskode for at vedkommende skal få tilgang. TV er ikke hva TS er ute etter.

Lenke til kommentar

Bruk Teamveiwer, Digger den...

 

 

hahaha, kan ikke bruk teamviewer når jeg er borte, da må jeg kom hjem å åpen teamviewer å gå tilbake til der jeg hva hehehe xD

 

@xain: so? Trenger ikke ha samme passord for tilkoplingen. Jasså? Har de forbedret seg da kanskje, LogMeIn var ganske crap da jeg prøvde den for lenge siden. GoTo er også mer brukervennlig i mine øyne.

 

@anonymous: TeamViewer er mest beregnet for fjernhjelp, da 2 (eller flere) personer må være tilstede og du må skrive inn adgangskode for at vedkommende skal få tilgang. TV er ikke hva TS er ute etter.

 

 

logmein.com er my raskere enn gotomypc syns jeg ;-D

Lenke til kommentar

Nei, Windows remote desktop funker fint over internet.

 

Bare konfigurer ruteren til å forwarde trafikken på porten 3389 til din datamaskin.

så kommer du inn via din eksterme IP adresse.

 

3389 er standardport, OM du vil bruke en annen port kan du endre dette i HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp\PortNumber

 

hm, men vis noen prøver å hack meg da er det ikke så vanskelig for h*n å hack meg da, eller?

Jeg har kjørt denne løsningen i flere år og har enda til gode og bli hacket.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...