Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Duer på taket vekker meg grytidlig


Anbefalte innlegg

Har noen stygge forferdelige helt vilt irriterende duer som vekker meg hver dag kl 0600. Jeg sover under et takvindu og disse duene kommer hver morgen og plasserer seg oppå vinduet, og går rundt og hakker og lager noe uendelig med leven rett over ørene mine. Hver gang jeg hoier mot de eller rører på vinduet så flyr de vekk med et brak, men så kommer de tilbake igjen ti min senere og vekker meg på ny.

 

Noen som har en idé til å få fjerna de?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har tilgang til våpen kan du skyte en måke å legge på det taket.

Er ikke de reist til syden forlengst?

 

Men å gå i lekebutikk og kjøpe en falsk slange som man legger på taket skal visstnok skremme måker, kanskje det virker på duer også.

 

Et annet alternativ kan være å spenne opp noen snører (fiskesnøre, ståltråd e.l.) der man ikke vil at fuglene skal sette seg, for å gjøre det vanskelig for dem å lande.

Lenke til kommentar

Om du har tilgang til våpen kan du skyte en måke å legge på det taket.

 

Helt lovlig er det også :)

 

Og det funker fjell, men pass på å IKKE bruk kråker i steden for måker. ;)

Ja utenfor andres syne, men i bunn og grunn er fugler fredet. Men får du skutt en så ingen legger merke til, funker det fjell!

Lenke til kommentar

Og forresten så flyr ikke måker sydover om vinteren ;)

De som sitter på hvert eneste hustak og skriker i sommernatta i Tromsø har i alle fall forsvunnet, som de pleier å gjøre hver seinsommer/høst. Så det ville være vanskelig å jakte måse her nå.

 

Ja, http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Gull

The Common Gull (European and Asian subspecies; see below) or Mew Gull (North American subspecies) Larus canus is a medium-sized gull which breeds in northern Asia, northern Europe and northwestern North America. It migrates further south in winter.
Lenke til kommentar

Og forresten så flyr ikke måker sydover om vinteren ;)

De som sitter på hvert eneste hustak og skriker i sommernatta i Tromsø har i alle fall forsvunnet, som de pleier å gjøre hver seinsommer/høst. Så det ville være vanskelig å jakte måse her nå.

 

Ja, http://en.wikipedia.org/wiki/Common_Gull

The Common Gull (European and Asian subspecies; see below) or Mew Gull (North American subspecies) Larus canus is a medium-sized gull which breeds in northern Asia, northern Europe and northwestern North America. It migrates further south in winter.

Wikipedia er en kilde åpen for redigering og således ikke 100% til å stole på...

 

 

De satans kebabetanes horfuglan holder til på yttersida av øyene og ut over havet om vinteren... Heldigvis...

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Takk for mange gode tips!

 

Vinduet lar seg ikke åpne helt, og dessuten er det i femte etasje og rett ned tyve meter, så jeg tror ikke jeg kommer til å klatre ut av vinduet og feste noen tråder der. Men jeg kommer til å legge ut en slange. Det er en god idé. Selv om å kjøpe en pistol og skyte de ville vært så uendelig mer tilfredsstillende. Eller kanskje å bruke rødsprit så de besvimer, så fengsle de og torturere de. De har jo torturert meg nå i flere år, så det hadde kanskje vært mest rettferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...