Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Gymeksamen 16 november!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha kroppsøvingseksamen 16. november. Foreløpig har forberedelsene vært ganske labre, og har jeg har faktisk ikke lest gjennom boken enda(blush.gif). Men nå er det tre uker til eksamen, så jeg har planer om å lese gjennom boken en del ganger og gjøre en del oppgaver. Satser på å få 6. Bruker forøvrig boken Gymnos.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha kroppsøvingseksamen 16. november. Foreløpig har forberedelsene vært ganske labre, og har jeg har faktisk ikke lest gjennom boken enda(blush.gif). Men nå er det tre uker til eksamen, så jeg har planer om å lese gjennom boken en del ganger og gjøre en del oppgaver. Satser på å få 6. Bruker forøvrig boken Gymnos.

 

Oj :p du skal gjøre en del oppgaver og lese ganske hardt for den 6ern tror jeg! Har ikke snakket med noen som har fått bedre enn 4 jeg. De fleste får 3... Begynner å grue meg litt merker jeg. Har forøvrig lest hele boken jeg da. Og tatt notater til alt, men føler fremdeles ikke at jeg mestrer stoffet helt.

Lenke til kommentar

Jeg tok den i fjor. Leste ingenting på forhånd siden jeg kun trengte å få ståkarakter. Jeg kunne forresten ikke klokken heller akkurat den dagen, så jeg rablet bare ned noe greier på slutten for å bli ferdig innen tidsfristen. Da jeg hadde levert skjønte jeg at jeg hadde over 1/3 av tiden igjen.

 

Oppgaven gikk ut på å lage et helt enkelt treningsprogram som skulle gå over 3 måneder (eller var det uker?) for å oppnå best mulig resultat i 5 utvalgte øvelser.

 

Fikk en 4er.

 

Da jeg meldte meg opp sa forresten hun jeg snakket med at hun aldri hadde hørt om noen som hadde strøket.

 

Hvis du er usikker ville jeg lest på kosthold, navn på muskler og hvordan trene disse, samt uttøying. Kanskje litt om ergonomi også.

Lenke til kommentar

Jeg tok den i fjor. Leste ingenting på forhånd siden jeg kun trengte å få ståkarakter. Jeg kunne forresten ikke klokken heller akkurat den dagen, så jeg rablet bare ned noe greier på slutten for å bli ferdig innen tidsfristen. Da jeg hadde levert skjønte jeg at jeg hadde over 1/3 av tiden igjen.

 

Oppgaven gikk ut på å lage et helt enkelt treningsprogram som skulle gå over 3 måneder (eller var det uker?) for å oppnå best mulig resultat i 5 utvalgte øvelser.

 

Fikk en 4er.

 

Da jeg meldte meg opp sa forresten hun jeg snakket med at hun aldri hadde hørt om noen som hadde strøket.

 

Hvis du er usikker ville jeg lest på kosthold, navn på muskler og hvordan trene disse, samt uttøying. Kanskje litt om ergonomi også.

Eg trur eg hadde same eksamen som du, fekk 3-ar. Men oppgåva var faktisk todelt, og vi måtte skriva litt om muusklane i kroppen, dersom eg hugsar rett? Det er uansett svært overkomeleg.

Lenke til kommentar

Denne privatistordningen er egentlig helt høl i hodet..

 

At en privatisteksamen skal være lokalgitt vil jo si at enkelte fylker slipper lettere unna enn andre. For min del så avla jeg også eksamen i kroppsøving våren 2010, men i stedet for den prøven som er linket i en tidligere post, hadde jeg en 5timers eksamen, der det var 5 oppgaver med forskjellige emner. Øktplan, periodeplan (6 uker), kapasitetsanalyse & arbeidskravsanalyse, drøfte etiske sider ved idrett, ny treningsplan der jeg skulle definere og begrunne hvordan jeg kan holde meg i form etter endt vg3.

 

Fikk 5, men føler jeg blir irritert når jeg ser den eksamenen som nypis linker!

Endret av kimj_
Lenke til kommentar

Jeg tar ikke gymeksamen bare for å stå. Skal minst ha en 4er. Og jeg tok ikke gym som privatist fordi jeg hater sport eller noe, tvert i mot. Var bare at gymtimene var sykt uvarierte, uinspirerende og for ikke å snakke om på slutten av dagen etter tre fritimer... Jeg slutter halv 12 hver mandag nå i stedet for halv 4! DIGG.

 

Men ja. Virker som om det går mest på å sette opp ulike treningsprogrammer. Får krysse fingrene for at det går bra. Begynner å nærme seg nå!

Lenke til kommentar

Det er vel nesten garantert at vi får noe der vi må sette opp et treningsopplegg. En relativ bred oppgave hvor kandidaten kan vise mye kunnskap, eventuelt ikke. Lest en god del nå! Gjort en del oppgaver, både i boken og på nett, lest gjennom en del ganger. Føler jeg har greid kontroll på pensum, men jeg har selvsagt dedikert helgen pluss mandag til kroppsøvinginspirerte aktiviteter, det vil si lesing og oppgaver i bok og på nett!

Lenke til kommentar

Det er vel nesten garantert at vi får noe der vi må sette opp et treningsopplegg. En relativ bred oppgave hvor kandidaten kan vise mye kunnskap, eventuelt ikke. Lest en god del nå! Gjort en del oppgaver, både i boken og på nett, lest gjennom en del ganger. Føler jeg har greid kontroll på pensum, men jeg har selvsagt dedikert helgen pluss mandag til kroppsøvinginspirerte aktiviteter, det vil si lesing og oppgaver i bok og på nett!

 

Hvilken bok bruker du? I boken min er det ingen oppgaver... Teit. Har forresten Gymnos.

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Gymnos. Det er oppgaver etter hvert kapittel, som regel en 10-15 oppgaver. I tillegg bruker jeg Internett. Gymnos sine nettsteder er ikke mye å skryte av, men jeg har kjøpt lisens til Spinn(Aschehoug sitt læreverk). De har en del oppgaver, for det meste flervalg. Greit til å repetere. I tillegg har de en del fine sammendrag etter hvert kapittel som jeg tenker å printe ut og ha med på eksamen.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...