Gå til innhold

Gode fototilbud i (nett)butikkene! LES REGLER I FØRSTE INNLEGG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes særlig disse var knallgode tilbud:

- Samsung NX200: 3995 kr (forutsatt at 18-55mm eller 20-50mm objektivet følger med. Det står det ingenting om)

- Pentax K-5 med 18-55mm WR til 6495 kr (Fotovideo har en skrivefeil der. Det skal stå WR og ikke VR)

- En del Sigma-objektiver

Lenke til kommentar

Bildemessig er det tydeligvis lite skille mellom disse NX-objektivene, men det er stor forskjell i størrelse.

18-55mm er vesentlig større, men har optisk stabilisator i tillegg til noen mm mer brennvidde og mulighet for solblender.

Jeg har 20-50mm og savner av og til stabilisator, men savner ikke stor fotoveske.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Denne her komme opp, er det et OK begynnerkamera til den prisen?

 

Blir eventuelt mitt første kjøp.

Til den prisen, og siden det er med VR utgaven av objektivet (som har bildestabilisator og er ganske ok optisk) er det jo bra!

Bare merk at det er en eldre utgave, erstatteren D3100 er nok et hakk bedre og har video-mulighet.

D3200 som nettopp ble lansert er adskillige hakk bedre, og har også svært god oppløsning (over dobbelt så stor)

Men trenger du ikke video så er dette et svært kompakt og fint kamera for å lære seg å fotografere, og som vil gi deg mye glede! Optikken er som sagt helt fin å starte med, til du evt. finner ut at du trenger noe mer. Kanskje en blitz, SB700 vil gi deg nok kraft og mange muligheter.

Men merk at ikke nødvendigvis trenger den høyere oppløsningen på de andre modellene, 10mpx er helt ok til det meste!

Lenke til kommentar

Det er ingen andre nye speilrefleks som kan matche den prisen, men så står nok også kameraet i stil til prisen på mange måter. Det er ikke et kupp, men en rettferdig pris i forhold til kameraet. Helt greit kjøp dersom denne kameraklassen passer deg bra.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...