Gå til innhold

Lagre bilder på ferie


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Nå skal jeg straks reise på ferie til Thailand og skal her ta med meg mitt SLR-kamera.

Men ettersom jeg blir borte en liten periode og ikke vil dra med meg en laptop, behøver jeg en portabel duppedings til å lagre mine bilder på.

Har lest litt gamle poster om dette her, men produktene som blir nevnt er utdatert.

Derfor lurte jeg på om noen hadde noen nye produktanbefalinger og tips til dette?

 

På forhånd takk! :)

 

Julian.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden minnekort har blitt så billig som de er blir det fort like billig å ta med ti stykk av dem istedenfor å kjøpe en harddiskbasert løsning...

Poenget er vel at han ønsker backup i en eller annen form og da må man kopiere fra minnekort til backup på ett eller annet vis.

 

Avhengig av hvor mange GB du regner med å produsere i løpet av turen kan det kanskje lønne seg å ta backup på minnekort og gjøre det via internett-caféer.

 

Putt inn minnekort A, kopier til harddisken, bytt kort, flytt fra harddisken til minnekort B.

 

Da har du A som original og B som backup.

 

Fortsett med prosedyren ofte helt til minnekortene blir fulle. Da legger du minnekortene to trygge steder og tar i bruk et nytt sett.

 

NB. Husk å ha f.eks original-settet med deg inn i flyet hjem, mens backup-settet ligger i bagasjen.

 

Vil du være ennå sikrere kan det lønne seg å bruke en nettbasert backup-tjeneste i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...