Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok jeg vil gjerne ha litt hjelp av dere data genier :)

 

Jeg vet om en som bruker Ddos og bruker det på en server. Jeg har gjerne lyst til å gå til politiet med dette og hvilke bevis trenger jeg og hvordan kontakter jeg politiet om dette?

Jeg tror ikke den vanlige politimann har en anelse hva Ddos er :p

 

Takk for svarene på forhånd :)

(Er litt god med PC, men ganske noob i Ddos informasjon men kjenner en som kan litt om det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk faktisk driver med DDoS mot servere innrømmer/skryter ikke av dette ovenfor bekjente eller ukjente. Folk som tror de kan noe eller prøver å tøffe seg, bløffer, når de sier at de gjør slike ting.

 

Om dette faktisk er tilfelle, og eieren av serveren fikk nedetid, så vil de nok anmelde saken og gi fra seg tilstrekkelig informasjon til å kunne engasjere Politiet(evnt Polisen). Men mest sannsynlig så er dette bare skrytebløff.

 

Og du som utenforstående har dessverre ikke nok informasjon til å hverken engasjere lovens lange arm eller å få noen dømt.

 

Du kunne like godt ringt til politiet og sagt at du kjenner noen i Sverige som sier de har stått utenfor en butikk og strekt tunge til de ansatte og kundene. Du kommer neppe særlig langt :)

Lenke til kommentar

For at DDoS skal ha noe som helst effekt må man ha kontroll over tusenvis av PC'r og sette alle til å angripe samme server. Bare en maskin som står og sender har like mye effekt som "ping -f ip adresse". Altså ingen ting. De som kjører DDoS bruker trojanere som gir dem kontroll over tusenvis av PC'r i et botnet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tusenvis er å strekke det langt. DDoS er et vidt begrep, og for noen tjenester trenger man ikke ha så mange maskiner. Uninett nevnte NTNU-nettverket under en presentasjon tidligere i år, der studenter har 100/100 hjemme. 10 slike tilkoblinger kan ta knekken på en del saker og ting, eller i det minste påvirke den vanlige opplevelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...