Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vinne i en slosskamp uten slosskunnskaper?


Gjest aff

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å komme i en alder der jeg merker at folk har begynt å bli mer voldigere. Status og lederskap har begynt å komme høyt på listen, og dere vet alle hva det kan føre til - drap.

 

Jeg er ikke noe spesielt god til å sloss, lets face it. I 8 klasse klarte jeg å tirre opp en klasse kamerat, som førte til en godt sprukken lepe. Jeg har ikke noe spesielt kommet i noen slosskamper i det siste, da folk har respekt for meg blanda i frykt, som gir en god kombinasjon av lederskap. Men så har jeg også merka et damer kommer til meg på i fylla, jeg beveger meg på feil terratorium og får tilbake mange sinte minner. Men hva skal man så gjøre? Lære seg å sloss? Ja, det kan være en mulighet. Men nå har jeg ikke så veldig lyst å gå på kveldstimer eller noe sånt, men heller har jeg lyst å vite teknikkene folk bruker forå få en bedre oversjangs. For når instinktente mine føler seg truet, så vet jeg veldig godt at jeg henter fram det beste av overleveseinstinktene, blanda med anger, som er en stærk negativ følese - kan skape noe kolesalt. Om jeg føler at noen kommer mot meg, hvordan burde jeg reagere? Hvordan burde jeg være? Hva burde jeg passe på? Hva burde jeg gjøre?

 

Jeg kunne tenkt meg generelt med det pyskologiske med slosskamper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øhm... Hvor starter jeg...

 

(...)da folk har respekt for meg blanda i frykt, som gir en god kombinasjon av lederskap.

 

Feil.

Frykt kan i verste fall føre til mer slåssing og mer negative vibber, fordi folk er redd for hva du kan finne på og kanskje en bestemmer seg for å slå først sånn i tilfelle. Dessuten, hvis du må gjøre folk redde for å lede de så er det heller et tegn på dårlig lederskap.

 

(...)men heller har jeg lyst å vite teknikkene folk bruker forå få en bedre oversjangs.

 

Min beste teknikk - vær superchill og ikke hev så mye som et øyebryn selv om en fyr står og skriker deg i trynet av sine lungers fulle kraft. Hvis du er så interessert i psykologien bak vil det gjøre ham usikker fordi han begynner å spørre seg selv hvorfor du er så kald, og kan begynne å tro at du har et ninjatriks i ermet som vil flate ham ut på to sekunder blank.

Det finnes såklart de som vil slåss og kommer til å kline til deg uansett, men å holde hodet kaldt vil, iallfall etter min erfaring, roe ned de aller fleste bråkmakerne.

 

For når instinktente mine føler seg truet, så vet jeg veldig godt at jeg henter fram det beste av overleveseinstinktene, blanda med anger, som er en stærk negativ følese - kan skape noe kolesalt. Om jeg føler at noen kommer mot meg, hvordan burde jeg reagere? Hvordan burde jeg være? Hva burde jeg passe på? Hva burde jeg gjøre?

 

Først og fremst, innse at slåssing er idiotisk og at fysisk vold er aller siste utvei. Hold hodet kaldt, ha en positiv og imøtekommende vibe og ikke la deg hisse opp bare fordi en eller annen sopp vil vise hvor store muskler han har. Vær gjerne generelt positiv og imøtekommende, bli en kilde til gode følelser og du vil neppe se særlig mange slåsskamper.

Lenke til kommentar

Øhm... Hvor starter jeg...

 

(...)da folk har respekt for meg blanda i frykt, som gir en god kombinasjon av lederskap.

 

Feil.

Frykt kan i verste fall føre til mer slåssing og mer negative vibber, fordi folk er redd for hva du kan finne på og kanskje en bestemmer seg for å slå først sånn i tilfelle. Dessuten, hvis du må gjøre folk redde for å lede de så er det heller et tegn på dårlig lederskap.

 

(...)men heller har jeg lyst å vite teknikkene folk bruker forå få en bedre oversjangs.

 

Min beste teknikk - vær superchill og ikke hev så mye som et øyebryn selv om en fyr står og skriker deg i trynet av sine lungers fulle kraft. Hvis du er så interessert i psykologien bak vil det gjøre ham usikker fordi han begynner å spørre seg selv hvorfor du er så kald, og kan begynne å tro at du har et ninjatriks i ermet som vil flate ham ut på to sekunder blank.

Det finnes såklart de som vil slåss og kommer til å kline til deg uansett, men å holde hodet kaldt vil, iallfall etter min erfaring, roe ned de aller fleste bråkmakerne.

 

For når instinktente mine føler seg truet, så vet jeg veldig godt at jeg henter fram det beste av overleveseinstinktene, blanda med anger, som er en stærk negativ følese - kan skape noe kolesalt. Om jeg føler at noen kommer mot meg, hvordan burde jeg reagere? Hvordan burde jeg være? Hva burde jeg passe på? Hva burde jeg gjøre?

 

Først og fremst, innse at slåssing er idiotisk og at fysisk vold er aller siste utvei. Hold hodet kaldt, ha en positiv og imøtekommende vibe og ikke la deg hisse opp bare fordi en eller annen sopp vil vise hvor store muskler han har. Vær gjerne generelt positiv og imøtekommende, bli en kilde til gode følelser og du vil neppe se særlig mange slåsskamper.

 

Må si meg ganske enig her altså !!

 

Vær rolig uansett hva som skjer, uansett erfaring så er det den som er rolig og ikke lar fryk eller sinne ta helt over som vil "vinne".

 

Og som det også blir nevnt er det få regler når det kommer til fylle slossing, og selvom du kanskje har normer du vil følge hvis du havner i slosskamp så ikke forvent at motparten har det.

 

Mine tips er :

* Hold deg rolig

* Ikke undervurder motparten

* Bruk kun "nødvendig" vold

* Ungå hvis mulig

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre er å ikke sloss. Det fører rett og slett ikke til noe godt, og burde ikke gjøres så lenge det er en annen utvei. "vold starter der intelligensen slutter".

 

Faktum er at du kan lett komme deg unna situasjonen uten å måtte bruke vold. Ignorer de som prøver å starte en slosskamp. Det vil vise at du ikke aksepterer sånn oppførsel, og du kan komme deg unna situasjonen med respekten i behold.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Min beste teknikk - vær superchill og ikke hev så mye som et øyebryn selv om en fyr står og skriker deg i trynet av sine lungers fulle kraft.

Haha - dette er en gratisbilllet til et sucker punch. Å leke "den mørke fyren" som ikke bryr seg vil tvinge personen til å bitchslappe dag, nettopp for å ikke tape ansikt. Dette selvsagt hvis du lever i virkeligheten og ikke i en spillefilm av B-klasse.

 

Det som FUNKER derimot, er å være imøtekommende og avslappende hvor du roer ned fyren ved å gi han komplimenter ala "hvorfor trenger en kul fyr som deg å sloss?". Du kan alltids velge å slå først slik at du vil ha overtaket, men dette burde ikke skje før du har forsøkt å roe ned individet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha - dette er en gratisbilllet til et sucker punch. Å leke "den mørke fyren" som ikke bryr seg vil tvinge personen til å bitchslappe dag, nettopp for å ikke tape ansikt. Dette selvsagt hvis du lever i virkeligheten og ikke i en spillefilm av B-klasse.

 

Det som FUNKER derimot, er å være imøtekommende og avslappende hvor du roer ned fyren ved å gi han komplimenter ala "hvorfor trenger en kul fyr som deg å sloss?". Du kan alltids velge å slå først slik at du vil ha overtaket, men dette burde ikke skje før du har forsøkt å roe ned individet.

 

Vel, det funker for meg.

Slik jeg ser det er sånne folk som jeg beskrev først og fremst ute etter en reaksjon, en unnskyldning til fortsette å fyre seg opp, og når jeg ikke gir det har hittil 100% blitt en smule usikre og roet seg betraktelig. Selv om en skjelte meg ut for å være "for snill" og gikk fra åstedet mens røyken sto ut av ørene hans.

Det kan jo såklart hende jeg treffer en det ikke funker på en dag, men etter å ha vært på byen minst to helger i måneden i snart ti år har jeg ennå til gode å møte ham.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...