Gå til innhold

Anmeldelse: Fallout: New Vegas (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Anbefaler forresten unnarmed weapons på new vegas. Spesielt etter at jeg fikk ballista fist så har jeg herjet vilt.

 

Hvordan funker melee vs fiender med høy dps som feks supermutants med miniguns og Deathclaws? Dør du fort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. Jeg spiller enten unarmed eller med guns.

Deathclaws kan være litt plagsomme om det er mange av dem på en gang, men en og en går greit.

Skrevet (endret)

En ting jeg har lagt spesielt merke til med New Vegas er at man oftest gjør fortere kål på fiender ved frihåndsskyting med strategisk plassering fremfor V modusen. V modusen virker tildels ubrukelig med skytevåpen ift. FO:3 og krever nok meget høye skills og perks for å fungerer godt. I FO:3 ga den en fordel helt fra start mens i New Vegas sløser den bare ammo.

 

Derfor kjører omtrent alltid frihånds fremfor V. (husker ikke navnet i farten i jobbmodus her).

 

Ellers mener jeg det var enklere å bevege seg vekk fra fiender i nærkamp i FO:3. I New Vegas virker alle andre som kenguruer i bevegelighet ift. deg. Så det forundrer meg at man er så elendig på enkelte områder uten masse skills og perks.

 

For meg virker spillet litt dårlig balansert uansett hvordan man former karakteren de første 10 timene.

Endret av Theo343
Skrevet (endret)

Takk :thumbup:. Det var faktisk litt betryggende å ha glemt den betegnelsen for første gang siden FO:3 kom ut.

 

Bruker du ironsight (Holde høyre museknapp inne på PC) treffer du akkurat der siktet ditt er. Skill påvirker hvor mye siktet svaier frem og tilbake
Det kan også virke som om PC versjonen har noen bugs ift. ironsight. Den svaier ikke men rister hemningsløst til tider som om grafikkmotoren er helt på bærtur. Endret av Theo343
Skrevet

Hvis det er den gradvise progresjonen i rollespilldesign som sådan du har et problem med, så er kanskje rene FPS-er mer din greie.

 

Det er akkurat det poenget mitt er. Kanskje egner ikke kombinasjonen skytespill/rollespill seg så utrolig godt lengre. Ikke på denne måten i alle fall. Som jeg skriver i artikkelen:

 

Spillet lider fortsatt litt av at det er et rollespill i skytespilldrakt. Siktingen og skytingen er frustrerende klønete i utgangspunktet, og når skudd plassert midt i brystet på en fiende ikke blir registrert fordi du ikke har høy nok «skill» i det våpenet er vanskelig å ikke bli litt oppgitt over spillets tydelige identitetskrise.

 

Jeg skal ikke påstå at jeg vet nøyaktig hvordan beregningene skjer, men det er uansett ikke den tekniske delen av dette som forundrer meg, heller filosofien bak designen til spillet.

 

Men tror nesten vi må være enige om å være uenige om dette her. Takker uansett for en god diskusjon Zealuu :)

 

 

Ellers beklager jeg at det ikke gikk helt tydelig frem hvilken versjon jeg har testet. Pleier vanligvis å slenge inn et avsnitt på slutten hvor man presiserer dette, men det har jeg rett og slett glemt denne gang. Legger dette til nå :)

  • Liker 1
Skrevet

Har så langt hissa på meg nesten alle fraksjonene i spillet, og det er jammen ikke vanskelig. Skulle møte Brotherhoods of steel til ett mission, men ble uten å ha gjort dem noe angrepet, så der gikk 5 missions i dassen og kan ikke lære meg å bære rustningen deres.

Skrevet

Saken med denne tittelen er som de alltid har sagt. Egentlig ikke noen ny fallout, bare en tittel som foregår på andre siden av kontinentet i samme tidsrom.

 

Men helt klart at så mye av det samme gjør det vanskelig å motivere seg til å spille det.

×
×
  • Opprett ny...