Gå til innhold

Anmeldelse: Fallout: New Vegas (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg har lagt spesielt merke til med New Vegas er at man oftest gjør fortere kål på fiender ved frihåndsskyting med strategisk plassering fremfor V modusen. V modusen virker tildels ubrukelig med skytevåpen ift. FO:3 og krever nok meget høye skills og perks for å fungerer godt. I FO:3 ga den en fordel helt fra start mens i New Vegas sløser den bare ammo.

 

Derfor kjører omtrent alltid frihånds fremfor V. (husker ikke navnet i farten i jobbmodus her).

 

Ellers mener jeg det var enklere å bevege seg vekk fra fiender i nærkamp i FO:3. I New Vegas virker alle andre som kenguruer i bevegelighet ift. deg. Så det forundrer meg at man er så elendig på enkelte områder uten masse skills og perks.

 

For meg virker spillet litt dårlig balansert uansett hvordan man former karakteren de første 10 timene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Takk :thumbup:. Det var faktisk litt betryggende å ha glemt den betegnelsen for første gang siden FO:3 kom ut.

 

Bruker du ironsight (Holde høyre museknapp inne på PC) treffer du akkurat der siktet ditt er. Skill påvirker hvor mye siktet svaier frem og tilbake
Det kan også virke som om PC versjonen har noen bugs ift. ironsight. Den svaier ikke men rister hemningsløst til tider som om grafikkmotoren er helt på bærtur. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis det er den gradvise progresjonen i rollespilldesign som sådan du har et problem med, så er kanskje rene FPS-er mer din greie.

 

Det er akkurat det poenget mitt er. Kanskje egner ikke kombinasjonen skytespill/rollespill seg så utrolig godt lengre. Ikke på denne måten i alle fall. Som jeg skriver i artikkelen:

 

Spillet lider fortsatt litt av at det er et rollespill i skytespilldrakt. Siktingen og skytingen er frustrerende klønete i utgangspunktet, og når skudd plassert midt i brystet på en fiende ikke blir registrert fordi du ikke har høy nok «skill» i det våpenet er vanskelig å ikke bli litt oppgitt over spillets tydelige identitetskrise.

 

Jeg skal ikke påstå at jeg vet nøyaktig hvordan beregningene skjer, men det er uansett ikke den tekniske delen av dette som forundrer meg, heller filosofien bak designen til spillet.

 

Men tror nesten vi må være enige om å være uenige om dette her. Takker uansett for en god diskusjon Zealuu :)

 

 

Ellers beklager jeg at det ikke gikk helt tydelig frem hvilken versjon jeg har testet. Pleier vanligvis å slenge inn et avsnitt på slutten hvor man presiserer dette, men det har jeg rett og slett glemt denne gang. Legger dette til nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...