Gå til innhold

Guide: Dette er AMDs nye skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik jeg har lest meg frem så vil HD 69XX ha en TDP på forhåndsvis 300W for HD 6970 og 225W for HD 6950.

Tror dere at en 500W PSU vil holde til HD 6970?

Slik det er nå så har jeg kun 1 HDD og 1 DVD-ROM drev montert i tillegg til oppsettet som jeg nå har. Prosessroen er en Athlon X4 prosessor med 95 TDP.

 

Slik jeg tenker så burde jo 500W være nok.

Prosessor og hovedkort -> ca 130-150W til sammen.

HDD og DVD-ROM drev -> ca 50W

Da har jeg i hvertfall 300W til overs som kan brukes til skjermkortet, men å kjøpe et HD 6970 blir kanskje litt for voldsomt?

Tror dere at HD 6950 vil gå?

Lenke til kommentar

Tviler på at en bzerk 500w vil funke bra med noen av di skjermkorta men mulig jeg tar feil.

Har kjørt hd 4870 på en 350 watt noname psu som ikke kan ha veid mer enn 400gram.

Fungerte utmerket, så om ikke bzerk psuen klarer et "simpelt" 6870 hadde jeg krevd pengene tilbake.

 

Ang GDI raptor som har blitt kommentert i tråden:

Jobber han for, eller samarbeider med nvidia(eller noen annen), så ville jeg tatt samtlige skjermkortutalelser med en sterk klype salt, da hans mening vil være farget.

 

EDIT: Lang artikkel på sweclockers om de nye kortene: http://www.sweclockers.com/recension/12873-amd-radeon-hd-6870-och-hd-6850/1

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Ang GDI raptor som har blitt kommentert i tråden:

Jobber han for, eller samarbeider med nvidia(eller noen annen), så ville jeg tatt samtlige skjermkortutalelser med en sterk klype salt, da hans mening vil være farget.

Har gjentatt dette ganske mange ganger nå, men skal gjøre det en siste gang!

Nei, jeg jobber i en norsk forskningsbedrift, som er tilknyttet universitetet i Oslo.

Jeg jobber både med Nvidia hardware i jobben, og har i den sammenheng diverse avtaler med Nvidia om tidlig tilgang på software og hardware. Vi har også AMD hardware samt andre spennende heterogene prosesseringsarkitekturer... :)

Lenke til kommentar

jeg ser ikke helt poenget med denne releasen, og spesielt siden det bare er en liten forbedring men alikevel velger de å bruke 6 serien som merking.

 

kanskje 5870 korta blir billigere nå da. ikke at det er så relevant for meg da jeg skal bruke mitt neste databudsjett til å oppgradere filservern istede.

Lenke til kommentar

Slik jeg har lest meg frem så vil HD 69XX ha en TDP på forhåndsvis 300W for HD 6970 og 225W for HD 6950.

Tror dere at en 500W PSU vil holde til HD 6970?

Slik det er nå så har jeg kun 1 HDD og 1 DVD-ROM drev montert i tillegg til oppsettet som jeg nå har. Prosessroen er en Athlon X4 prosessor med 95 TDP.

 

Slik jeg tenker så burde jo 500W være nok.

Prosessor og hovedkort -> ca 130-150W til sammen.

HDD og DVD-ROM drev -> ca 50W

Da har jeg i hvertfall 300W til overs som kan brukes til skjermkortet, men å kjøpe et HD 6970 blir kanskje litt for voldsomt?

Tror dere at HD 6950 vil gå?

 

Tror nok det vil fungere fint jeg, man må huske at det er sjeldent gpu-en bruker maks.

 

Dette ser bra ut, men skal vente på ett x2 6990 oppsett : D

Lenke til kommentar

HD 6870 yter 7% dårilgere enn 5870, med litt finpuss på drivere så vil det mest sansynelig yte like bra og vel så det. og da med samme ytelse har man et forbruk på 40W mindre som faktisk er ganske mye. og siden 151W er max TDP som man vel bare klarer med furmark så vil jeg tro kortet ikke drar stort mere enn 120W sån ved spilling.

post-70872-1287830604,2665_thumb.jpg

Lenke til kommentar

MLAA virker jo veldig bra. Det gir mulighet for AA i spill som ikke støtter det og med marginal ytelsetap i de fleste spill. Kommer også til 5xxx serien med Catalyst 10.12

 

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=23994906&postcount=328

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=23994271&postcount=305

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=23994260&postcount=304

 

Ser utrolig bra ut. :)

 

Gode nyheter! Gleder meg til å kunne bruke dette på mine 5870s. :w00t:

Lenke til kommentar

Men dere for meg så virker det slik at de nye Ati 6000 seriene er nesten ferdig overklokket fra Ati og det er slik de får mere ytelse. For de test sidene så er det marginalt med overklokking ytelse av disse nye skjermkorta untatt med volt justering så får man litt mere overklokking.

 

Spent på ytelsen og prisen på GeForce sine nye skjermkort som kommer snart håper jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...