Gå til innhold

Den lille tegneserietråden!


Anbefalte innlegg

Fikk Akrham Asylum til jul, likte den veldig godt. Kul story, dialog og tegningene (til tross for litt utydelige til tider) var veldig bra, men jeg syntes klimakset/slutten var litt skuffende. Bare jeg som syntes den burde ha vært lenger?

 

Jeg har begynt å lese den på tablet-en men det føles mer som en bok man bør ha fysisk så det blir nok et kjøp etter hvert.

 

Forøvrig så virker det som om Batman er en klar favoritt blant de fleste. Er det noen andre serier som er å anbefale for folk? Aquaman er jo en som jeg føler har strevd litt med å oppnå status, men etter å ha lest siste nummer så synes jeg det virker noe ufortjent.

 

edit: Bestilte forøvrig nylig Vol.2 av Knightfall og Batman: Year One. Men dess mer jeg ser på den, desto større er sjansen for at Batman: The Killing Joke blir bestilt i løpet av kvelden.

 

The Killing Joke anbefales på det sterkeste. Eneste svake med den er at den kan føles som litt kort. Fantastisk bok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Leste den faktisk dagen etter innlegget. Selv om jeg er fan av Alan Moore så føltes den noe for kort ja. Blir nok likevel til at jeg kjøper den med tid og stunder. I tillegg så har jeg også kommet godt i gang med, som anbefalt, All-Star Superman og Bone... og Watchmen er snart ferdiglest.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

 

Jeg klarer ikke å finne ut hva historien heter, men det ser ut som om det er fra en eller annen pocket. Fant en oversikt over Donald-pocketer med inneholdende historier her. Den er hakket mer detaljert enn wikipedia sin liste.

Jeg finner dog ikke noen umiddelbar oversikt over Skruepockets.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Litt gammel quote, men men...

Y: The Last Man er fett fra start til slutt.

At man fikk en løsning på hvorfor alle menn plutselig døde, ødela mye, fordi det var ett veldig dårlig svar. Selv om det ble stilt spørsmål ved om den faktisk var riktig. Hadde uansett vært bedre å latt det forbli ett åpent spørsmål og latt leserens fantasi bestemme.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Leser American Vampire (ferdig med bok 2) og Sweet Tooth (ferdig med bok 4). Mulig jeg bestilte Locke & Key #1 sist jeg var innom blad pusheren min.

Sweet Tooth bok 5 skal komme i november i følge wikipedia

Sweet Tooth Volume 5: Unnatural Habitats (Collects Sweet Tooth #26-32, November 2012, ISBN 1-4012-3723-1)

og når jeg ser på vertigo sine sider så kom nr 35 4/7, så det må bli en bok 6 også. For meg ser det ut som serien er pågående enda. Er ikke uvanlig at noen forfattere jobber med flere ting samtidig.

Lenke til kommentar

Åh, jeg trodde den hadde komt for en god stund siden. Har visst forvekslet den med noe annet. Og joa, er jo vanlig å jobbe med flere ting samtidig, men Jeff Lemire både tegner og skriver selv og har tydeligvis holdt på med 3 ting samtidig, og det er rett og slett ganske imponerende. Jeg leste forresten nettopp ut volum 4 (etter at jeg skrev alt det andre i posten) og holy crap, dette er bra.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Slenger inn ei lita anbefaling: Chew.

 

chew01-600x421.jpg

 

Serien er satt til en verden der tilberedning og salg av kylling og annet fjerkre er ulovlig, og hvor det har vokst frem en kriminell undergrunn av restauranter som spesialiserer seg på nettopp dette. Anbefales.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som har lest New Avengers? Var bare kommet 7 stk så vidt jeg så.

 

Ikke lest den enda. Venter på volumet i sin helhet. Men jeg er veldig variert på hva jeg synes om det jeg har fått med meg fra Marvel NOW!

 

Gurdians of The Galaxy-relanseringen er ganske bra synes jeg, mens den vanlige nye Avengers var ganske kjedelig (kunne vært bedre om de kutta ned noe materiale). Uncanny Avengers (med Captain America, Rouge, Scarlet Witch, Havok, Thor o.s.v.) var greit.

 

New Avengers kan bli bra, men jeg vet ikke.

 

Blitt veldig fan av Daredevil (stor takk til tips fra Danielzu). I tillegg til space-historiene rundt The Defenders (Iron Fist, Dr. Strange, Silver Surfer o.s.v), Gurdians of The Galaxy, Thanos og Nova.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...