Gå til innhold

Den lille tegneserietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-77do0b

I tilfelle du ikke har funnet ut noe etter halvannen måned:

Finner ikke mye fysisk materiale som er å få kjøpe med unntak av spesialimport. Av digital lesning så er jo www.comixology.com fantastisk. Man får comixology som egen app til iOS, Android og Kindle, samt at nettsidens egen tegneserieapplikasjon er veldig bra.

Prisene er heller ikke så verst og de har et rikt utvalg av gratisutgaver som f.eks Detective Comics #27 - http://www.comixology.com/Detective-Comics-27/digital-comic/10900

 

Meeen det er lite som slår det å ha et fysisk blad i hånden så etter en stund mens jeg skrev dette så fant jeg www.mycomicshop.com som sender internasjonalt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nå fant jeg en annen side det går an å bestille tegneserier fra som sender internasjonalt. De har også en abonnementstjeneste ser det ut som, men jeg er usikker på om denne også er internasjonal. Økonomisk sett så vil det vel kanskje uansett lønne seg å bestille i større kvanta med tanke på fraktkostnadene.

 

http://www.tfaw.com/

 

Ser ut som om det kan komme godt med å få lønn, samt bursdag snart ettersom tegneserieinteressen er på marsjfart tilbake igjen. =D

Lenke til kommentar

DC har nå laget en slags Relaunch av universet sitt som de kaller "The new 52". Dette gjør det mye lettere å følge med på alle seriene hvis du har hatt litt problemer med å sette deg inn i universet tidligere. (Vet at jeg har det).

 

Anbefales fra new 52:

 

Batman and Robin

Animal Man

 

Sjekk også ut CBR liste over de 100 beste comicsene fra 2011. Mye snadder her:

 

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=36140

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

DC har nå laget en slags Relaunch av universet sitt som de kaller "The new 52". Dette gjør det mye lettere å følge med på alle seriene hvis du har hatt litt problemer med å sette deg inn i universet tidligere. (Vet at jeg har det).

 

Anbefales fra new 52:

 

Batman and Robin

Animal Man

 

Sjekk også ut CBR liste over de 100 beste comicsene fra 2011. Mye snadder her:

 

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=36140

 

Ah, takk for tipset :) Plutselig har jeg fått litt fart på tegneserie hobbyen min igjen, så kanskje jeg skal sjekke ut de nye bladene..

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt American Vampire Vol 2 HC. Skulle egentlig gjort det for lenge siden men, vol. 3 kommer vel snart også. Anbefales for de som er interessert i vampyrer :)

 

Bestilte også Locke & Key: Vol 1 HC. Noen som er kjent med den serien? Har lest mye bra om den på nettet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Fikk Akrham Asylum til jul, likte den veldig godt. Kul story, dialog og tegningene (til tross for litt utydelige til tider) var veldig bra, men jeg syntes klimakset/slutten var litt skuffende. Bare jeg som syntes den burde ha vært lenger?

 

Jeg har begynt å lese den på tablet-en men det føles mer som en bok man bør ha fysisk så det blir nok et kjøp etter hvert.

 

Forøvrig så virker det som om Batman er en klar favoritt blant de fleste. Er det noen andre serier som er å anbefale for folk? Aquaman er jo en som jeg føler har strevd litt med å oppnå status, men etter å ha lest siste nummer så synes jeg det virker noe ufortjent.

 

edit: Bestilte forøvrig nylig Vol.2 av Knightfall og Batman: Year One. Men dess mer jeg ser på den, desto større er sjansen for at Batman: The Killing Joke blir bestilt i løpet av kvelden.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Hei! :)

 

Har et lite spørsmål, som kanskje er litt off-topic..

 

Det gjelder de iPad-appene som man kjøper og leser tegneserier i, slik som Comics, Comics+, Dark Horse, Image, Marvel, DC, osv, osv.. For eksempel ser jeg at jeg har alle mine Image-comics også i Comics-appen. Er det noen som vet om det er slik at jeg vil finne ALLE Image-comics også i Comics-appen? Er det noen grunn til å ha Image-appen i tillegg? Eller er lite liten grunn til å ha denne som en egen Bone/Walking Dead-app? Noen som vet hvilke "paraply-apper" som dekker alt det andre?

 

 

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Sent svar, sikkert grunnet lite aktivitet på tråden at det forsvinner, men jeg er litt usikker på hva du mener med "paraply-app"? Som i at det du kjøper via én app blir tilgjengelig i flere også? I så tilfelle tror jeg ikke du finner noen slike. Comixology, som jeg har nevnt tidligere, det aller meste og den beste leser- og butikkopplevelsen. Alt av Walking Dead og det meste av Bone har de også. Ellers dersom du er av typen som er eier av en god del cbr/cbz-filer på pcn, så er jo Comic Zeal verdt pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...