Gå til innhold

Hos Apple koster det 780 kroner for 10 skruer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At enkelte forsvarer en pris på 780,- for ti skruer er urovekkende..

 

Skulle nesten tro at Jobs gjenget skruene selv.. :wee:

Forsvarer, nei. Men "enkelte" forklarer hvorfor det kan bli dyrt når et verksted må få en pakke spesialskruer, som ikke er salgsvare og ikke en vanlig servicedel, sendt fra et sted nede i Europa. Før "enkelte" gjorde det, var det jo bare en mengde håpløse forslag fra folk som ikke ikke skjønte bæret og trodde det var skruer man kunne kjøpe på nærmeste jernvarehandel... ;)

 

 

Like urovekkende som da enkelte kjøpte "surfebrettet" til 10000 kroner som ikke støtter flash og som Jobs selv har full kontroll over selv om du har kjøpt det.

Å betale dobbel pris for gråimporterte varer fordi man ikke klarer å vente på offisielle salgskanaler er muligens ikke spesielt lurt dersom man ikke har særlig god råd. På den annen side betyr ikke 5 tusen fra eller til noe særlig for de som har mer enn nok penger.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor du føler behov for å kritisere og dømme folk for hva de velger å bruke pengene sine på? Du ser ut til å ha litt problem med å godta folk benytter sin frihet til annet enn det du selv foretrekker, da... ;)

 

For øvrig var det nytt for meg at Jobs selv sitter og fjernkontrollerer folks iPad. Må være travelt for den stakkars mannen, så mange millioner iPads som er solgt... :p

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Hvis det er nytt for deg at det er Jobs som bestemmer hvordan Apple kontrollerer kundene sine ved hjelp av blant annet iTunes er det vel kanskje også nytt for deg at Norge er hovedstaden i Brazil?

 

Folk får gjøre som de selv vil, men jeg sier mine meninger her på forumet. Gjerne på en måte som får personer som deg til å svare. Det er alltid moro.

 

Forsår du like lite ennå?

 

Newton; det virker som du har litt peiling på Apple sine produkter. Vet du hva som er spesielt med disse skruene? Har de en egen type gjenger eller dimensjoner? :)

 

Alt som Apple lager har noe "eget"

Lenke til kommentar

Newton; det virker som du har litt peiling på Apple sine produkter. Vet du hva som er spesielt med disse skruene? Har de en egen type gjenger eller dimensjoner? :)

You tell me...sjekk min tidligere post i tråden der jeg linker til info og bilder av disse skruene. Trådstarter er sikkert interessert dersom du kan finne identiske skruer til 5 kr stk. ;)

Lenke til kommentar

You tell me...sjekk min tidligere post i tråden der jeg linker til info og bilder av disse skruene. Trådstarter er sikkert interessert dersom du kan finne identiske skruer til 5 kr stk. ;)

ebay så finner du de billig.

for 780kr finner du hele body kittet med skruer

 

f.eks Macbook PRO A1278 13" Unibody Set Original Screws Screw skruesett for 13" unibody til 32$ + 15$ frakt så ca 275kr totalt.

Nesten komplett sett skruer til maskinen, alle utenom hard disk, hengsler og lcd railen.

 

Da har du jo skruer klare til nestegang du roter vekk noen også!

Endret av cruzader
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da prøver vi å holde oss til emnet, som er "hvor kan trådstarter finne billigere skurer" og ikke "hvorfor vi misliker Apple og kundene deres". To innlegg har blitt slettet og hvis offtopicen fortsetter vil tråden stenges. Reaksjoner på dette tas på PM.

 

cruzaders siste link ser forøvrig ut til å være den beste løsningen.

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...