Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvorfor kjøpe DELL, når du kan gå på nærmeste søppeldynge, og bygge en pc av brukt do papir og tyggis???

Ja, la oss bygge en PC av do, papir og tyggis...

Spennende case-mod idè! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den største feilen ligger jo ikke i kordan, det er jo "bare dialekt". Det er mer foruroligende at ingen ser på "mindre FPS" som en feil. Det er snakk om antallet bilder per sekund, og vi sier da altså FERRE, ikke mindre.

Skrevet
Spennende case-mod idè! :D

Et vrient ord, siden "casemod" ikke er et ekte ord, men jeg ville uansett ikke plassert ordet "idè" uten en form for bindestrek foran.

"Casemod-idè", tror jeg at jeg ville skrevet.

Skrevet

Utrolig mange skrivefeil i denne tråden som er skrevet av personer som påpeker andres feil. Mangel på stor bokstav i begynnelsen av setninger, komma- og andre tegnsettingsfeil m.m.

psilocybe: Morsomt med de skrivefeilene som oppstår da det er eldre damer som er ansvarlig for reklameplakater for kjøpesentre. Selv jobbet jeg på Rimi da vi reklamerte med "Ananas biter" og "Ananas ringer", ja, hvem er det egentlig han Ananas ringer, da?

Skrevet

Jeg har faktisk en meget god forklaring på hvorfor jeg akkurat skriver det, ja.

Jeg sitter på mine foreldres PC med Windows, og da får jeg ikke helt til de strekene over noen bokstaver, så skal jeg i det hele tatt skrive noe, blir det slik: "id´´e", eller "id``e", "id^^e" osv.

Så jeg måtte rett og slett kopiere (copy/paste) fra den tråden jeg skulle kritisere, og jeg fant ingen ´´e-er som var med riktig strek.

Skrevet (endret)
AltGR+\ brude fikse biffen, samme som i Linux.

brude ? :!: Tja du kan jo fikse feilen du da

EDIT: Ja forresten, "fikse" ? :p

Endret av luni
Skrevet
:blush::blush::blush:

:evil:

Jeg bør egentlig ikke si noe, jeg er veldig langt fra feilfri, kommaregler og bindestrek er noe jeg sliter med. Må bare få satt med ned og terpet det skikkelig. :)

Skrevet

Æsj, jeg prøver så hardt å skrive noenlunde feilfritt, men jeg ser at mine innlegg har funnet veien til Klagemuren minst 3 ganger nå :(

Hvordan er annen/annet-regelen? Gjerne en kjapp forklaring på da/når òg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...