Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
henger fortsat ut folk ser jeg. poster linker til sider som folk skriver feil og henger dem ut for det. dere burde fjerne navna på dem som har skrivi det.

det kan være noen som oppfatter det som mobbing.

 

Vi er på et korstog for å redde språket, etc. etc... Alltid ofre i krig, vet du :wink:

Lenke til kommentar
henger fortsat ut folk ser jeg. poster linker til sider som folk skriver feil og henger dem ut for det. dere burde fjerne navna på dem som har skrivi det.

det kan være noen som oppfatter det som mobbing.

 

Vi er på et korstog for å redde språket, etc. etc... Alltid ofre i krig, vet du :wink:

 

må du også huske at alle ikke kan noe får skrive feila sine.

Lenke til kommentar
må du også huske at alle ikke kan noe får skrive feila sine.

 

Man kan alltid noe for sms-språk. Man kan alltid noe for "hvem webside". Man kan i 90% av tilfellene alltid noe for skrivefeilene sine.

 

Ser ikke ut som om du har skjønt at denne tråden ikke er for å henge ut de med lese/skrivevansker/dysleksi eller for å påpeke den tilfeldige skrivefeilen. Denne tråden er tvert imot til for å vise folk som rett og slett ikke gidder å ta seg tid til å skrive en skikkelig post, men allikevel forventer at andre folk skal gidde å ta seg tid til å gi dem et ordentlig svar, den rette vei.

Lenke til kommentar

trur ikke alle de som skriver en dårlig post forventer et sikkelig skrevet svar. jeg håper i vertfal bare på at noen svare meg, og jeg driter i hvordan de skriver det bare jeg forstår det.

 

akkuratt det med sms språk har du nokk rett i.

 

det med webbside greine, hvem gidder og henge seg opp i slikt da. når jeg snakker sier jeg hvem webbside, og ingen har pirka på meg når jeg har sakt det.

Lenke til kommentar
trur ikke alle de som skriver en dårlig post forventer et sikkelig skrevet svar. jeg håper i vertfal bare på at noen svare meg, og jeg driter i hvordan de skriver det bare jeg forstår det.

 

akkuratt det med sms språk har du nokk rett i.

 

det med webbside greine, hvem gidder og henge seg opp i slikt da. når jeg snakker sier jeg hvem webbside, og ingen har pirka på meg når jeg har sakt det.

 

Tror ikke alle de som skriver en dårlig post forventer et skikkelig skrevet svar. Jeg håper i hvert fall bare på at noen svarer meg, og jeg driter i hvordan de skriver det, bare jeg forstår det.

 

Akkurat det med sms språk har du nok rett i.

 

Det med webside greiene, hvem gidder og henge seg opp i slikt da? Når jeg snakker, sier jeg; hvem webside, og ingen har pirket på meg når jeg har sagt det.

 

:p

 

Bare tullet litt med deg jeg :wink:

Lenke til kommentar
gidder og henge seg opp i slikt da. når jeg snakker sier jeg hvem webbside, og ingen har pirka på meg når jeg har sakt det.

 

Så er det jo også en viss forskjell på tale- og skrivemål. Når man snakker bruker man dialekt; noe Norge visstnok har mest i verden av. Når man skriver, derimot, bruker man enten bokmål eller nynorsk eller samisk. "Hvem webside" ville du også fått smekk for på innleveringer og prøver i skolen. Gjentakelser kan få deg sparket fra jobb (ja, faktisk).

Lenke til kommentar
henger fortsat ut folk ser jeg. poster linker til sider som folk skriver feil og henger dem ut for det. dere burde fjerne navna på dem som har skrivi det.

det kan være noen som oppfatter det som mobbing.

 

Vi er på et korstog for å redde språket, etc. etc... Alltid ofre i krig, vet du :wink:

 

må du også huske at alle ikke kan noe får skrive feila sine.

 

Jeg er klar over at ikke alle kan noe for skrivefeilene sine, men de fleste kan. Som jo er så vanlig i samfunnet, må vi prioritere majoriteten, nemlig den late, dumme, dorske majoriteten som ikke kan skrive morsmålet sitt skikkelig! :evil:

Lenke til kommentar
lærern vi hadde på ungdomskolen var for at vi skulle skrive som vi snakka. så jeg har fåt vranglere da? burde jeg saksøke skolen da?  :p

 

Læreren din er/var en eneste stor SOPP! Vranglære til tusen, det er slikt som ødelegger språket vårt! Fyfaen så provosert jeg blir av sånne folk... :shrug:

 

Nei, det bør du ikke. Du bør ta inn over deg at du må ha vært en ganske stor idiot, som ikke stilte spørsmålstegn ved det læreren sa.

Lenke til kommentar
det med webbside greine, hvem gidder og henge seg opp i slikt da. når jeg snakker sier jeg hvem webbside, og ingen har pirka på meg når jeg har sakt det.

 

Vel, det burde de begynne med. Gjerne supplert med et rapp fra et spanskrør hver gang. :)

 

Er enig med deg i det meste i denne tråden, psilocybe, men her er jeg litt uenig. Man må få snakke (til dels) som man vil, mener jeg, så lenge det er forståelig, og man FORTSATT KAN SKRIVE KORREKT NORSK (som jo svært få ser ut til å klare). Sier selv grammatisk forferdelige ting som "ka/kalla webside?", men jeg ville da aldri funnet på å skrive det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...