Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Gjetere? Vær så god, du får melde deg frivillig du da. Eller vi kan øke skattenivået i Norge for å ansette disse gjeterne. Gjerder? Er det ikke du som er dyreelsker? Skal de stakkars sauene gå innesperret gjennom hele sommeren? For et vanvidd.

 

Folk i den tredje verden klarer å gjete dyrene sine. Norske bønder er tafatte og patetiske. De vil heller utrydde rødlistede dyr framfor å gå aktivt inn for å verne om husdyrene. Sauer er avlet ihjel.

Endret av Northern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk i den tredje verden klarer å gjete dyrene sine. Norske bønder er tafatte og patetiske.

 

Nei, faktisk ikke. Pga. lønns- og prisnivået i Norge er det blitt såpass billig å importere mat at bønder ikke ville klare seg uten statlige subsidier. På tross av at de fleste bønder har andre jobber ved siden av. Det er idioti å sammenligne med "den tredje verden". Vi lever i et samfunn som fungerer på en helt annen måte. I mange andre steder i "den tredje verden" klarer man seg med kanskje en sykkel. Da kan vi jo like så godt innføre sykkelplikt i Norge da. Slutte å importere og bruke biler. Miljømessig bra - men er det ikke lurt å ha mer enn én tanke i hodet?

Lenke til kommentar

De vil heller utrydde rødlistede dyr framfor å gå aktivt inn for å verne om husdyrene. Sauer er avlet ihjel.

 

Ja vel? Hva så? Du vil at sauene skal slaktes og norske skoger florere av store rovdyr fordi noen bønder antar de samme ekstreme holdninger som deg selv?

Lenke til kommentar

Ja vel? Hva så? Du vil at sauene skal slaktes og norske skoger florere av store rovdyr fordi noen bønder antar de samme ekstreme holdninger som deg selv?

 

Florere? Nei. Men hadde vært greit med en stabil bestand, noe vi ikke har. Og hva faen er ekstremt i å mene det?

 

Huff.

 

Ulv regulerer viltbestander.

Endret av Northern
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

 

 

Ja vel? Hva så? Du vil at sauene skal slaktes og norske skoger florere av store rovdyr fordi noen bønder antar de samme ekstreme holdninger som deg selv?

 

Hah.Florerer av store rovdyr meg oppi ræva! Vi har ca 40 (40!!!!) ulv i norge - ingenting. Ulven som ble drept nå ble jaktet ned av helikopter, skadeskutt og ikke funnet og endelig drept før etter seks timer. Faen meg uhørt.

Lenke til kommentar

Unge som ikke vil sove når jeg skal på jobb i morra... -.-

 

 

Edit:

 

Irriterer meg også over folk som vil beskytte ulven for enhver pris. Den er ikke engang utrydningstruet ettersom den er en del av den nord-sibirske flokken på flere tusen ulver.

Endret av Camorack
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Florere? Nei. Men hadde vært greit med en stabil bestand, noe vi ikke har. Og hva faen er ekstremt i å mene det?

 

Huff.

 

Vil du at det skal florere med elger og andre hjortedyr? Flere skadet i trafikken pga. elger som løper rett i biler? Ulv regulere viltbestander.

 

Ekstremist. :closedeyes:

 

Jeg ser ikke helt logikken i det du sier. Alle er enige i at dyr må dø. På en eller annen måte, enten det er rovdyr, hjortedyr eller husdyr. Det er sånn naturen fungerer. Det jeg ikke ser er hvorfor du, i dyrevelferdens ånd, ønsker at disse drapene skal begås på den mest bestialske måten.

 

Det er fint å ikke utrydde arter. Men å ha flokkevis med drapsmaskiner som dreper for morro skyld og fordi de liker JUR (altså "puppene" til en søye - hunnsau) bedre enn kjøtt - det er ikke forenlig med et moderne samfunn.

Lenke til kommentar

Hah.Florerer av store rovdyr meg oppi ræva! Vi har ca 40 (40!!!!) ulv i norge - ingenting. Ulven som ble drept nå ble jaktet ned av helikopter, skadeskutt og ikke funnet og endelig drept før etter seks timer. Faen meg uhørt.

 

Dette er en stråmann, og jeg gidder ikke forholde meg til det. Ulv er forresten temmelig vanskelig å jakte ned, men det forstår vel ikke kafemenneskene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irriterer meg også over folk som vil beskytte ulven for enhver pris. Den er ikke engang utrydningstruet ettersom den er en del av den nord-sibirske flokken på flere tusen ulver.

 

Ja, dette er noe de har fått fra "Nemi". Det er hun dumme kafekjerringa Lise Myhre som har satt griller i hodet på dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ulven har ingenting å gjøre i Norge. Den ble utryddet for mange, mange år siden, og senere "reintrodusert". Den er meningsløs, og har ingen plass i Norsk fauna. Øk heller antall jaktlisenser på elg og hjort og slikt, så får man unnagjort det problemet også.

 

Veldig viktig poeng. Her er det dog grunneiere som må ta kritikk. Bøndene liker å tviholde på det de eier. De vil heller at skogene skal flomme over av vilt som spiser i stykker skogen og etterhvert sprer pest, enn å se andre bruke naturen de føler de eier. Dette gjelder selvsagt ikke alle bønder, men jeg syns jeg ser trenden...

Lenke til kommentar

Stakkars dyrene, de kan få være i fred de.

 

Mennesket er også et dyr. Det er ikke noe unaturlig å høste av naturen, snarere tvert imot.

 

Tror hvis elgen kunne velge, så ville den heller fått en kule av jegere, som i dagens samfunn faktisk er blitt veldig dyktige og avholdne under jakta, enn å bli herpet av en ulv eller opplevd hungersnød eller pest som følge av overbefolkning.

Lenke til kommentar

Kan ikke alle bli veganere så har vi jo løst hele verden.

 

Jeg ser ikke helt hvorfor jeg ikke skal skyte en elg og spise den når det florerer av dem i såpass stor grad at bestanden snart knekker sammen.

 

Men det er selvsagt sant - kjøttindustrien krever at man bytter ut en større mengde vegetabilsk mat mot det man får tilbake av animalsk.

 

Så ja - det er flott med folk som velger å boikotte dette.

 

Høste av naturen, derimot, det mener jeg er en helt annen sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...