Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!

Runar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irriterer meg at regjeringen som oppfordret oss til å kjøpe dieselbil, nå skal gjøre den ulovlig.

Svindel!

Diesel er, og har alltid vært, noe faenskap. Problemet er ikke at det forbys nå (det er helt rett vei), men at det for noen år siden ble oppfordret til å kjøpe det i store masser. Inkompetanse i regjeringen er problemet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke sett marslandingen. FAEN, hvorfor måtte det gå på den tiden! :(

ÅÅH!

Om dieselbilene, faen dum hvis du kjøpt diesel fordi de oppfordret til det. Diesel er bare dritt og forurenser jævlig! Forby faenskapene. Er så lei av å ligge bak dieselbiler som stinker egg eller annet faenskap.

Skrevet

Diesel er, og har alltid vært, noe faenskap. Problemet er ikke at det forbys nå (det er helt rett vei), men at det for noen år siden ble oppfordret til å kjøpe det i store masser. Inkompetanse i regjeringen er problemet.

Da er det vel på sin plass at regjeringen erstatter bilen min, eller gir meg innbytte i en elbil til samme verdi?

Skrevet

Til syvende og sist er man selv ansvarlig for hvilke innkjøp man gjør uavhengig av regjeringens oppfordringer. Men så klart er det helt naturlig å føle seg lurt og å være forbannet.

Skrevet

Irriterer meg at jeg ble syk på lørdag, var syk søndag, siste dagen i ferien, og våkner opp syk i dag.. Gidder faen ikke å ligge hjemme å være syk, spesielt ikke rett etter ferie, det ser bare teit ut på jobb....

Skrevet

Nei, for jeg skal sitte i en truck for meg selv å kjøre rundt på plassen ute ;)

Jeg lar ikke en sår hals (fra helvete) og et vondt hode holde meg hjemme. (kanskje litt feber?)

Jeg har ikke jobbet der så lenge, så jeg vil faktisk vise at jeg ikke blir hjemme for hvasomhelst ;)

• Liker 1
Skrevet

Rett innstilling TMK9C!

Har ikke vært syk siden jeg oppdaget vidundertablettene Curamed. Knask det samt fyll innpå med appelsinjuice når du føler du er på vei til å bli syk og du blir ikke syk. Kødder ikke.

Skrevet

Nja.. Curamed funker ikke her

Derimot, kok opp vann og sniff inn dampen når du kjenner det! 50% sjangse for å ikke bli syk.

Skrevet

Jævla sol som ikke titter fram nok. Var så fint helt klar i går kveld men nå er det småskyer!

Hadde planer om å vedlikeholde tannen min for SVARTE!

Skrevet (endret)

Bare noe av det største innen romfart de siste 10 årene, med en 60% risiko.

Ja, det er stort. Jeg benekter ikke det. Men selve landingen med bilder og sånt var ikke så stort.

Hva mener du? Det er ikke så fryktelig lett å kunne filme landingen når Curiosity ikke har signal, kapasitet eller kamera. Å sette på et ekstra kamera kun for å filme landingen åpner bare for flere ting som kan gå galt, klistrer på noen ekstra tusenlapper i budsjettet og ville vært rimelig håpløst når ting går rasende fort.

Jeg synes landingen var kjempe spennende, med stor sjanse for at ting kunne gå galt og tonnevis av ny og sprø teknologi (slik som skycrane). Det er mange som ikke forstår hvor kompleks denne prosessen var og hvor mye arbeid som ligger i det.

Skal si meg skuffet over at hele landingen så ut som om den var filmet med et kamera fra femtitallet.

Hadde håpet på noen heftige bilder.

Curiosity har ganske heftige kamera på seg med farge, panorama og stereoskopisk 3D. Det er først og fremst båndbredden ned til basestasjonen som er flaskehalsen. Det kan ta utrolig lang til å laste over et bilde med høy resolusjon.

Grunnen til at det var sort-hvitt er trolig fordi det er mørkt og støvete akkurat nå, så sort-hvitt gir muligheter for klarere bilder som tar mye mindre plass.

Endret av Gavekort
Skrevet

Grunnen til at det var sort-hvitt er trolig fordi det er mørkt og støvete akkurat nå, så sort-hvitt gir muligheter for klarere bilder som tar mye mindre plass.

Og fordi støvfilteret ikkje ein gong var av, den tok jo biletet umiddelbart etter landing. Håper SERIØST at folk som kommenterer på bildekvaliteten ikkje er seriøse. "hurr durr was it launched in the 50s???"

Skrevet

Og fordi støvfilteret ikkje ein gong var av, den tok jo biletet umiddelbart etter landing. Håper SERIØST at folk som kommenterer på bildekvaliteten ikkje er seriøse. "hurr durr was it launched in the 50s???"

Det er sikkert fordi hele landingen er fake, og at dårligere kvalitet = mindre bevis for USSR at det ble filmet i et studio.

Skrevet

Hva mener du? Det er ikke så fryktelig lett å kunne filme landingen når Curiosity ikke har signal, kapasitet eller kamera. Å sette på et ekstra kamera kun for å filme landingen åpner bare for flere ting som kan gå galt, klistrer på noen ekstra tusenlapper i budsjettet og ville vært rimelig håpløst når ting går rasende fort.

Det er definitivt ikke dette jeg mener. Jeg syns forskningen og hva de finner ut er interessant. Det betyr ikke at jeg syns det er interessant å se at den lander. Hadde vært like kjedelig i HD-kamera med lyd.

Skrevet (endret)

At Discovery HD IKKE viser det samme som den vanlige Discovery (N) kanalen. Discovery HD er sånn Discovery HD Showcase drit og sender kjedelige programmer til tider.

Jeg vil ha den vanlige Discovery kanalen i HD!! Ikke noe showcase drit for faen!!

-

Finnes episoden av landingen på nett? Synes det er utrolig interessant. Kanskje jeg skal ta å finne bildene jeg tok når jeg var hos Kennedy Space Center i Florida for noen år siden :)

Og motorne er svære skal jeg si dere! Ser ut som en maur når man står ved siden av dem.

Endret av Lami

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...