Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er jo symmetrisk, fra en side til en annen! Det er ikke nødvendig å være symmetrisk i fire forskjellige retninger heller.

Symmetrisk er at den er lik i begge ender. Den er ikke lik i begge ender hvis den ene enden er svart og den andre er rød.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Den er jo symmetrisk, fra en side til en annen! Det er ikke nødvendig å være symmetrisk i fire forskjellige retninger heller.

En vanlig definisjon på at noe er symmetrisk er at den ene halvdelen er et speilbilde av den andre, og da helst i begge* retninger. Denne er ikke det i retningen som kan sees på som "hovedmønsteret" (rød-svart-rød-svart-rød-svart), derimot er den jo det den andre veien, men siden den siden er grei så er det ingen som bryr seg om den.

 

Det er litt forskjellig fra bilde til bilde (eller hva det enn måtte være), men spør du meg så er det åpenbart at denne dørmatta bryter med hva man kan kalle å være symmetrisk.

 

* endret

 

Jeg tror et slikt behov for symmetri og perfeksjon, til en viss grad, er med på å gjøre meg ueffektiv. Ting jeg gjør blir bra, men det tar for lang tid. Av og til selv de mest marginale gjøremål.

Har det samme behovet til en viss grad selv. Det som er litt merkelig er at det er veldig på enkelte ting, men gir totalt blaffen på andre ting.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Joa, det er vel symmetrisk i den definisjon at om du ser dørmatta på høykant (slik den er på originalbildet) og ser da fra venstre til høyre så er den symmetrisk, men det er ikke det som er irritasjonsmomentet, men nedover. Det ser rett og slett feil ut.

 

Med fare for at jeg veit du (Slimda) kan diskutere slikt i evigheten (det kan jeg og) så tror jeg vi setter en strek der, og konklusjonen er at jeg har rett og du har feil så lar vi det ligge! harhar.gif Haha

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...