Gå til innhold

Kva for spesifikasjonar har den beste PC´en på skulen din?


Anbefalte innlegg

Dæven salte... Det var helt syke PC'er. I forhold til de på min gamle skole.

 

Jeg kan fortelle at Slåtthaug Ungdomsskole i Bergen har ca. 10 PC'er på datarommet med følgende specs:

66-133 mhz

Kanskje 64 MB ram, men de fleste hadde mye mindre

8 eller 16 MB 2d-kort

Noen få med CD-spiller, men ingen av de funket

TURBOKNAPP!!!

 

Av disse var det vanligvis 2-3 som man kunne skrive ut fra, og en 7-8 man kunne i det hele tatt logge inn på. I tillegg hadde vi til vår rådighet en 4-5 gamle 486'ere, men de var seff uten internett, og vel, var 486.

 

Den eneste pc'en som var brukbar, var en laptop med ca 1,3 ghz som bare IT-ansvarlig fikk røre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å si det. på VGS og oppover er det som regel mye mer satset på PC en i u.skolen. I tillegg er det fylkeskomunen som driver dem.

PÅ U.skolen jeg gikk på så var det bare P75. Fikk på slutten (siste mnd på u.skoln) noen maskiner på 700 mhz og x ant ram. Dette var for 2 år siden. Så der kan man se forskjellen..

Dette gjelder sikkert ikke alle skolene, men i allefall de jeg har gått på.

Lenke til kommentar

På "datarommet" på ungdomskolen til meg har vi(ikke sikker hvor mange det er):

 

Alt mulig fra pentium 75mhz til pentium 133mhz. :lol:

ram varierer fra 16 til 32 mb. Resten veit jeg ikke.

 

Men vi bruker de bare til å bruke skoleserveren som jeg ikke har ein peiling om. Har hørt at det er to maskiner med pentium 2 prossesorer.:lol:

 

Den beste pc er på 500mhz(celeron) med 128mb ram og et graffikkort fra ati som kjører MDK2 helt glatt. :woot:

Det beste med den er lydkortet:

Creative soundblaster live 5.1 platinum(eller noe) med sånn greie i cd-rom plassen med optiske utganger og greier. fjernkontroll er det også!!! 8) :lol:

Lenke til kommentar

Da jeg gikk på ungd. skolen, (2 år siden) var den beste pc'en en pentium 75MHz (husker ingen andre specs), på den videregående skolen jeg går nå, fikk vi nye pc'er i år, noen datarom har derfor p4, 2,4Ghz, mens de andre sitter igjen med "de gamle" p3 500 MHz (+- 100Mhz)

 

I tillegg er internitt-linjen mye bedre nå på vgs...

Lenke til kommentar

Hentet fra informasjonssidene til Uit.

 

På lglab er det 30 maskiner av typen Hewlett Packard Kayak XU. Maskinene har 2 * 300MHz Pentium II, 256 MB RAM, 2 * 4,5 GB 10000 RPM (Seagate ST34501W) UltraWideSCSI disker, Matrox Millenium II AGP (4MB) og intern ZIP drive. 3 maskiner er også utstyrt med 24GB intern DAT DDS-3 spiller, og en har en intern 2GB Iomega JAZ.

 

Som server brukes Hewlett Packard NetServer LX Pro med 4 stk Pentium Pro 200MHz (1MB cache), 1 GB RAM og 12 * 9 GB UltraWideSCSI disker. Alle maskinene knyttes sammen med 100 Mb/s FastEther i et switchet nett. Nettet er bygget opp med Hewlett Packard AdvanceStack Switch 2000 og Hewlett Packard AdvanceStack Switch 800T.

 

Maskinene er "dual-boot" med Microsoft Windows 2000 Professional og RedHat Linux versjon 7.1.

 

I tillegg til de maskinene som er nevnt så finnes det en rekke servere rundt omkring på bygget som tar seg av diverse tjenester som DNS, sendmail, DHCP, WWW, osv.

 

I tillegg er det en mengde bærbare maskiner fra Dell og IBM med varierende prosessorkraft.

Lenke til kommentar

skolen jeg går på (ungdomskole) har 30 pc'er på det ene datarommet med pIII 1 ghz 20 gb hd mer vet jeg ikke og det andre er det 25 stykker med 1.8 ghz og 40 gb hd så har skolen noen servere.

så har de en haug 266mhz i klasserommene med 64 mb ram så klarer ikke å ha iexplorer og word kjørende samtidigt

Lenke til kommentar

10 pcer av denne typen : p4 2.4ghz 533 , 512mb ddr ram , 120gb hd , 17" skjermer , gf4 mx440 64ddr .

 

sikkert 20 x dette: 233-550mhz , 128-256mb ram , 1-6 gb , 17" crt , 16-32mb skjermkort tnt2 , rage128 osv. (har overlclocka tnt2 kortet i den pcen jeg pleier å bruke ;P 125/143 @ 155/167 <-- da funker java spilla rimelig ok...

:smile:

Lenke til kommentar

Media i Seljord sine:

 

30stk:

 

P4 1,6

256 DDR

2*40GB i Raid 0

24X, brenn

G-Force 2 mx...

 

30stk:

 

1 Ghz Amd

256 SD

40GB

DVD

G-force 2mx....

 

15stk

 

Jalla, 700-800 mhz el.no

 

3stk

 

iMac

 

+ ørten bærbare...

Neste år: en stk bærbar til alle på VK2, YEAH :yes::D

Lenke til kommentar
NTNU sitt ypperste leketøy har en smule bedre specs enn det ungdomsskoler og vgs'er har råd til:

 

Prosessorer: 512 prosessorer som hver klarer 1200 Megaflops

Minne: 512 GB

Disk: 5 TB

 

Har ikke dere en helvetes fet linje og? Men, men... Jeg tror jeg er litt trøtt. Når jeg leste posten den første gangen, syntes jeg ikke det var noe særlig. Jeg leste:

 

Prossessor: 512 Mhz (Rart tall, kanskje prossessorer fra tidligere Sovjet eller.no)

Minne: 512 MB (Til 500 mhz PC??)

Disk: 5 GB (Jeg har nå 120 ffs)

 

God natt.

Lenke til kommentar

Vardafjell VGS:

 

Medialab som har kongeheadset med mic (og tp-plugg, wtf), som bare blir brukt av språkfagene (englandsk, tysk, fransk og til neste år spansk).

 

31 Celeron 667 MHz IBM maskiner.

Brukt til å snakke med hverandre og læreren med et program som heter "divatche duo"

Novel/Metaframe

 

Datarom 109:

Ca 35 IBM P3 300MHz (?)

Exel, Word, Frontpage, Visual Basic, Powersim

Novel/Metaframe

 

Datarom 106:

Ca 30 P1 166

Metaframe

Exel, Word

 

I hvert klasserom (ca 25):

486

Metaframe

 

"Lesesal":

40-45 486'er

Metaframe

 

Biblotek:

2stk IBM Celeron 667 m/DVD

Win98, ikke koblet opp mot internet

 

 

Det høres kansje slappt ut med 486 (flere er 286 maskiner også), men det gjør ingenting når du bruker metaframe. Det går akkurat like bra på de som på Celeron 667 maskinene.

 

Edit: Det går ca <600 på Vardafjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...