Gå til innhold

Android 2.2 til Galaxy S rett rundt hjørnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^SpecR - fikk akkurat samme feilmelding som deg, da jeg prøvde å oppdatere til JM1-firmware'n med nyeste versjon av Kies (for et møkkaprogram). Måtte installere en eldre versjon (husker dessverre ikke hvor jeg fant den), for at oppgraderingen skulle gå bra.

 

Men det er uansett ikke noen store forskjeller på JM1 og JF3 firmwaren. Telefonen virker en anelse raskere enn før, men det ser også ut til at batteriet tømmes litt fortere...

Lenke til kommentar

^SpecR - fikk akkurat samme feilmelding som deg, da jeg prøvde å oppdatere til JM1-firmware'n med nyeste versjon av Kies (for et møkkaprogram). Måtte installere en eldre versjon (husker dessverre ikke hvor jeg fant den), for at oppgraderingen skulle gå bra.

 

Men det er uansett ikke noen store forskjeller på JM1 og JF3 firmwaren. Telefonen virker en anelse raskere enn før, men det ser også ut til at batteriet tømmes litt fortere...

Hmm.. Leste noe om at det kunne fungere med en eldre utgave. Hvilken version brukte du nå?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg oppgraderte firmwaren min i går via Kies, og det førte til at Galaxy S'en min ble fucka opp totalt. Den ville ikke lenger boote, kun svart skjerm.

 

Etter masse styr og trøbbel, og ved å følge denne her:

http://www.pathikshah.com/blog/install-android-2-2-froyo-galaxy-s/

fikk jeg til slutt telefonen til å fungere igjen. Med 2.2.

 

Den guiden bruker gamle versioner (leaks) av 2.2, så vidt jeg har forstått, men nye kan hentes på http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i9000.htm

 

Jeg vil ikke anbefale noen å bruke samsung kies i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tror ikke det løser mange problemer. I sommer en god stund før august så var det ett problem med Kies-programvaren for OS'et Bada hos Samsung.

 

Jeg forsøkte i en virtuell maskin hvor Windows XP kjørte. Og USB-driverne til VMware er det ingenting å si på, for de driverne er gullgromme. Det hjalp faktisk ingenting å forsøke seg i XP.

Endret av G
Lenke til kommentar

Offsielle versjon installert fra kies, som kom automatisk som en oppdatering eller, har du hentet fra samfirmware også installert via kies?

 

Du trenger ikke laste ned firmware, det gjør Kies. Jeg hadde ingen problemer med oppdateringen.

 

Tidligere hadde jeg problem med unøyaktig GPS posisjon, men nå er dette problemet borte. Noen andre som har erfart det samme?

Lenke til kommentar

Får du satt den i download modus? Hold inne vol ned + home og trykk på on/off.

Hvis ikke, er telefonen din en av de hvor dette ikke virker. Når man bruker Odin er dette noe man bør teste på forhånd, slik at man kan unngå dette.

 

Står mer om det her.

 

Men siden du allerede har oppgradert uten å ha denne muligheten, aner jeg ikke hvordan du kan fixe det. Søk på xda-developers.com

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

2.2 var tilgjengelig via KIES, men ble fjernet igjen. Mest sannsynlig grunnet problemer med blant annet Market (man måtte i mange tilfeller resette telefonen til fabrikkinnstillinger _etter_ å ha oppgradert til 2.2 for å få tilbake tilgang til Market).

 

Videre så har jeg personlig fått noe småproblemer med kamera/galleri etter installasjon av 2.2 (offisiell via KIES mens den enda var ute). Samt problemer med sending av sms. Dem står som sendt, men blir i praksis ikke sendt allikevel. Så folk opplever å ikke motta meldinger. Det har jeg aldri opplevd før oppgraderingen, og opplever det flere ganger for dag nå etter oppgraderingen.

 

Kamera/galleri problemet arter seg slik at bilder jeg tar rett og slett ikke dukker opp i galleriet, før leeenge etterpå (vi snakker 5-10 minutter). Jeg antar det har sammenheng med geotagging. For nå står det registrert lokasjon på alle bildene, noe det ikke gjorde før oppgraderingen. Har heller aldri opplevd treghet på den måten tidligere.

 

Videre så kan jeg åpne en sms, lese den, trykke svar og der kommer det opp en random mottaker istedenfor personen jeg faktisk skulle svare til. Dog så vises meldingshistorikken til riktig person, men den faktiske mottakeren (navn på toppen, samt den som mottar svaret mitt) er noe helt annet. Denne feilen har jeg hatt både før og etter oppgraderingen til offisiell 2.2.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...