Gå til innhold

HP: 5 Hva syns dere?


Gabba

Anbefalte innlegg

Hva synest dere om den nye Potterboka? Harry Potter and the Order of the Poenix?

 

Selv synest jeg den var SJEEEF! Litt treg i begynnelsen, men jeg gjorde den feilen å runde side ca. 300 om kvelden, da låg jeg oppe å las til klokka halv seks om morgenen! Absolutt sjeeeef. Den beste så langt!

 

Og hva syns dere om at X dør? Det er vel ingen hemmelighet at noen dør, men jeg unngår og nevne hvem, siden det fortsatt er folk som ikke har leste den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tullinger! boka er best og den er så lang at det blir som med LoTR den gengir handlingen ikke stemningen! Og det er kjipt. Bør leses!

 

Ja men nå er jo LOTR en god del bedre en HP da

 

Må si meg enig i det! LOTR er jo den BESTE boka i universet!

HP er jo bra, men LOTR er mye bedre.

 

Hva er det med folka som sier at hvis de skulle på en øde øy, skulle de ta med seg bibelen? Syke folk etter min mening, for jeg personlig ville hatt med meg LOTR! :grumpy:

 

(Merk: dette innlegget var ikke ment som negativt mot de mer kristne!)

Lenke til kommentar

HEHE jeg må si meg enig i at LOTR er mye bedre, men det jeg mener er at denne boka er så lang at du ikke får pressa handlingen nedtil en film på ca. 2-3 timer uten å ødelegge ALT.

 

Forresten så ville ikke jeg hatt med meg LOTR fremfor bibelen, ikke fordi bibelen er så spennende, (LOTR er best after all) men bibelen er mye lengre, og det som står skrevet er faktisk undreholdende!!!!!!! (ikke alt selvfølgelig), har noen prøvd å lese 1. mosebok? Det har jeg, som den kristne sjela jeg er: gjespende kjedelig --> han var sønn av ham som levde så lenge og han var så sønn av ham som levde så lenge osv. osv. :roll:

Lenke til kommentar

Det er tullete at folk sammenligner Harry Potter og Lotr hele tiden, det er to helt forskjellig ting! Dessuten handler topic om hva folk synes om den nyeste HP boken, og ikke om den er bedre enn Lotr..

 

Jeg synes den var knallbra, absolutt beste så langt. Litt anderledes enn de fire andre men absolutt enn forandring til de bedre.....

Lenke til kommentar

Takk, endelig litt støtte.

 

Til Solider_448: Jeg kjøpte boka en time etter den kom ut i salg. og Brukte vel et døgn på hele boka om jeg slår sammen timene! Og angrer ikke et sekund.

 

Til Hypsilofodonten: Nei! Den er ikke bare for "dumme" folk. Om du hadde tatt deg tid til å begynne på #1 så ville du fort finne ut at du liker den. I butikken den dagen jeg kjøpte boka så jeg faktisk 40 årige menn i dress som kjøpte boka!

 

Forresten: Forbannet være han som oversetter bøkene til norsk. Det tror jeg er den verste drittoversetterjobben som noen gang har vært gjort. Språket kan irritere meg. Og jeg har 2-3 i norsk. Og alle de forbanna navna: Lupin = Lupus, Hagrid = Gygrid, Dumbledore = Humlesnurr. WTF??!! Jeg synest bare synd på alle de stakkars barna og alle de "hysteriske bingokjerringer / fjortissdameri40åra" som ikke kan engelsk.

 

PS. Ingenting er bedre enn LoTR!

Lenke til kommentar
men bibelen er mye lengre, og det som står skrevet er faktisk undreholdende!!!!!!! (ikke alt selvfølgelig), har noen prøvd å lese 1. mosebok? Det har jeg, som den kristne sjela jeg er: gjespende kjedelig --> han var sønn av ham som levde så lenge og han var så sønn av ham som levde så lenge osv. osv. :roll:

 

Du har et poeng! satte meg ned å leste litt i den på skolen en gang.

Begynte, og det var jo litt morsomt også... Litt kjedelig i lengden da kansje... :roll:

Lenke til kommentar

Flere sier at treern er best, men jeg er ikke enig. Ja slutten var noe av det beste hun har skrevet men resten var ikke bedre enn de to foregående(dvs. veldig bra). Mens femmern var bra nesten hele vegen og lengde var et ekstra pluss. Men slutten i både firen og femmern var bedre eller like bra som slutten i treern.

 

Gelder meg til seksern!! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...