Gå til innhold

ios Jailbreak, Og div prat om jailbreaking (Guide i første Post)


QUiPS

Anbefalte innlegg

Neon som har jailbreaket en iPod Touch 2G, versjon 4.1 med f. eks. Redsn0w?

Har en Ipod touch 2g MC model, prøvd redsn0w, men jeg blir bare stuck på "waiting for reboot" delen av jailbreakprosessen.. Men jeg tror at det vil virke på Ipod touch (Non-MC) modellen.

Hvis ikke er det jo bare å prøve, ingen ting kan skje med ipoden din :D

 

Det jeg er redd for at kan skje er at jeg mister apps og profiler i spill og slikt.

Nei, du vil ikke miste noen profiler eller noe. Jeg gjorde ivertfall ikke det :D

tror egentlig allt vil være normalt etter en jailbreak med redsn0w.. Med mindre man gjør noe feil under jailbreakprossessen, da må man i værste fall gjennopprette ipoden.

Det tror jeeg ihvertall skjer hvis man trykker på at man ikke har en MC model hvis man har en MC model. Jeg er ikke helt sikker, fordi jeg har aldri klart å jailbreake min ipod toucg 2g MC.. Men hvis du har alle appsa dine lagret på dataen, så burde jo ikke det være noe problem. De fleste profiler er det vel bare å logge på igjen? Men hvis man gjør en restore, så mister man alle highscorene sine og lagringene på spillene dine og notater og passord til internettene sine, og alt egentlig :D (hvertfall hvis du klargjører som ny ipod enhet.)

Endret av Robert15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg holder på i jailbrake nå, og er kommet til det steget der iPod skal startes på nytt. I programmet står det "Waiting for reboot", som det har gjort en stund nå (vedlagt fil). iPod-skjermen er svart, så virker ikke som om den holder på med noe.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få iPod-en oppegående igjen?

 

 

EDIT: Fikk etter mange forsøk slått på iPod-en igjen, og den har ikke tatt noen skade. Nå har jeg gjort et nytt forsøk, og det lyktes :D

Endret av marti9
Lenke til kommentar

Jeg holder på i jailbrake nå, og er kommet til det steget der iPod skal startes på nytt. I programmet står det "Waiting for reboot", som det har gjort en stund nå (vedlagt fil). iPod-skjermen er svart, så virker ikke som om den holder på med noe.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få iPod-en oppegående igjen?

 

 

EDIT: Fikk etter mange forsøk slått på iPod-en igjen, og den har ikke tatt noen skade. Nå har jeg gjort et nytt forsøk, og det lyktes :D

Hva gjorde du for å få det til? hva slags ipod touch 2g har du? (MC eller ikke-MC) Og hvilket operativsystem har du på pcen?

Endret av Robert15
Lenke til kommentar

Jeg holder på i jailbrake nå, og er kommet til det steget der iPod skal startes på nytt. I programmet står det "Waiting for reboot", som det har gjort en stund nå (vedlagt fil). iPod-skjermen er svart, så virker ikke som om den holder på med noe.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få iPod-en oppegående igjen?

 

 

EDIT: Fikk etter mange forsøk slått på iPod-en igjen, og den har ikke tatt noen skade. Nå har jeg gjort et nytt forsøk, og det lyktes :D

Hva gjorde du for å få det til? hva slags ipod touch 2g har du? (MC eller ikke-MC) Og hvilket operativsystem har du på pcen?

 

Har ikke-MC. Jeg brukte en Windows XP ;)

Lenke til kommentar

Jeg holder på i jailbrake nå, og er kommet til det steget der iPod skal startes på nytt. I programmet står det "Waiting for reboot", som det har gjort en stund nå (vedlagt fil). iPod-skjermen er svart, så virker ikke som om den holder på med noe.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få iPod-en oppegående igjen?

 

 

EDIT: Fikk etter mange forsøk slått på iPod-en igjen, og den har ikke tatt noen skade. Nå har jeg gjort et nytt forsøk, og det lyktes :D

Hva gjorde du for å få det til? hva slags ipod touch 2g har du? (MC eller ikke-MC) Og hvilket operativsystem har du på pcen?

 

Har ikke-MC. Jeg brukte en Windows XP ;)

Ok, jeg hsr MC og windows 7... her kommer jeg ikke lenger enn til waiting for reboot :(

Lenke til kommentar

Jeg holder på i jailbrake nå, og er kommet til det steget der iPod skal startes på nytt. I programmet står det "Waiting for reboot", som det har gjort en stund nå (vedlagt fil). iPod-skjermen er svart, så virker ikke som om den holder på med noe.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få iPod-en oppegående igjen?

 

 

EDIT: Fikk etter mange forsøk slått på iPod-en igjen, og den har ikke tatt noen skade. Nå har jeg gjort et nytt forsøk, og det lyktes :D

Hva gjorde du for å få det til? hva slags ipod touch 2g har du? (MC eller ikke-MC) Og hvilket operativsystem har du på pcen?

 

Har ikke-MC. Jeg brukte en Windows XP ;)

Ok, jeg hsr MC og windows 7... her kommer jeg ikke lenger enn til waiting for reboot :(

 

Har du prøvd flere ganger, og bruker du Redsno0w? Men du vet vel at du må jailbreake på nytt hver gang du slår iPod-en av (siden du har MC)?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a

Jeg brukte Sn0wbreez på min iPod Touch 2g 4.1FW. Funket utmerketthumbup.gif Men hadde problemer da jeg prøvde å mekke sammen CF i Sn0wbreez, iTunes godtok ikke den CF jeg lagde...hmm.gif

Lenke til kommentar

Jeg holder på i jailbrake nå, og er kommet til det steget der iPod skal startes på nytt. I programmet står det "Waiting for reboot", som det har gjort en stund nå (vedlagt fil). iPod-skjermen er svart, så virker ikke som om den holder på med noe.

 

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få iPod-en oppegående igjen?

 

 

EDIT: Fikk etter mange forsøk slått på iPod-en igjen, og den har ikke tatt noen skade. Nå har jeg gjort et nytt forsøk, og det lyktes :D

Hva gjorde du for å få det til? hva slags ipod touch 2g har du? (MC eller ikke-MC) Og hvilket operativsystem har du på pcen?

 

Har ikke-MC. Jeg brukte en Windows XP ;)

Ok, jeg hsr MC og windows 7... her kommer jeg ikke lenger enn til waiting for reboot :(

 

Har du prøvd flere ganger, og bruker du Redsno0w? Men du vet vel at du må jailbreake på nytt hver gang du slår iPod-en av (siden du har MC)?

 

Jeg vet det, og jeg har prøvd flere ganger, men den kommer ikke forbi den vente på å restarte plassen... har prøvd å ta usb kabelen ut og inn, har prøvd forskjellige usb kontakter og kjørt administrator og kompatibelitets mode... ikke noe hell

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8rOh9Y6a

Noen som har testet Frash?

 

Hadde vært greit å få vite litt om dette fungerer som det skal :)

For de som ikke vet hva det er, så er det flash til iPhone :p

 

Jeg prøvde det på min iPad. Jeg hadde store problemer med det :S Det som skjedde da jeg hadde det installert var at pluttselig da jeg var inne på Safari og surfet, klikket iPad'en og gikk tilbake til Home-screen. Og all historie fra internett ble slettet... Da jeg avinstallerte Frash, fikk jeg ikke disse problemene lengerhmm.gif Men vet ikke om det skjer det samme med iPhone /iPod Touch...

Lenke til kommentar

Prøvde greenpois0n nå. Satte først i DFU, men var ikke helt i sync med nedtellinga på programmet, så den klarte ikke å oppdage det. :dontgetit: Måtte gjenopprette å prøve å på nytt, da oppdaget programmet det, men jailbreakinga failed. Prøver igjen nå, håper det funker. Klarer meg ikke uten themes lenger. :p

 

Edit: Funka fint med limera1n på windows.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Jailbreaket min nye ipad 32gb wifi med limera1n helt uten problemet, og min iphone 3g ios4.1 med redsn0w for windows.

 

Kult med Snes HD, emulator som kjører snes-roms, og bruker iphone eller ipod touch som kontroller. Kontrolleren er svært responsiv, men det er ekkelt uten fysiske knapper pa feks mortal kombat :-p

Lenke til kommentar

Fikk som sagt jailbreaka med limera1n, men er bare én source i cydia (ZodTTD) og jeg får fader ikke adda flere, ikke Saurik sin eller noe. Da er jeg på en måte like langt da. Andre som har opplevd lignende?

 

Edit: Kom til slutt det også ved å reinnstalle cydia.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Noen som har testet Frash?

 

Hadde vært greit å få vite litt om dette fungerer som det skal :)

For de som ikke vet hva det er, så er det flash til iPhone :p

 

Jeg prøvde det på min iPad. Jeg hadde store problemer med det :S Det som skjedde da jeg hadde det installert var at pluttselig da jeg var inne på Safari og surfet, klikket iPad'en og gikk tilbake til Home-screen. Og all historie fra internett ble slettet... Da jeg avinstallerte Frash, fikk jeg ikke disse problemene lengerhmm.gif Men vet ikke om det skjer det samme med iPhone /iPod Touch...

Ok. Har ikke ikke jailbreak nå, siden 4.0 oppdateringen fucket til hele telefonen da jeg skulle oppdatere. Korrupt sikkerhetskopi.. Måtte synce og resette alt med en annen PC. Satser på at Frash-bugs blir fikset til en gang jeg skal jailbreake igjen da :)

 

Savner SNES..

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Nettop fått ny telefon fra Moobi da min første vart ødelagt. husker at itavisen hadde en link om at man burde vente med å oppgradere telefonen til 4.1

 

Men de samme hackerne anbefaler folk å vente med å oppdatere til 4,1 fordi systemet skal inneholde en felle som gjør at hullet ikke kan utnyttes likevel. Når hackerne er ferdig med sin alternative versjon, vil det imidlertid bli så godt som umulig å gjøre iPhone immun mot uautorisert programvare, hevder de
.

 

Stemmer dette enda? Vist ja, hvordan bør jeg gå frem med tanke på oppgradere / JB?

 

 

 

 

Edit: Greenpois0n eller Limera1n ?

 

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Nettop fått ny telefon fra Moobi da min første vart ødelagt. husker at itavisen hadde en link om at man burde vente med å oppgradere telefonen til 4.1

 

Men de samme hackerne anbefaler folk å vente med å oppdatere til 4,1 fordi systemet skal inneholde en felle som gjør at hullet ikke kan utnyttes likevel. Når hackerne er ferdig med sin alternative versjon, vil det imidlertid bli så godt som umulig å gjøre iPhone immun mot uautorisert programvare, hevder de
.

 

Stemmer dette enda? Vist ja, hvordan bør jeg gå frem med tanke på oppgradere / JB?

 

 

 

 

Edit: Greenpois0n eller Limera1n ?

 

Tror limera1n og greenpois0n bruker samme hull hvis jeg ikke tar feil?

Jeilbreaka akkurat min iPhone 4 med limera1n, det funker perfekt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...