Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

RD var enkleste T2 før 1.1 patchen, men etter vil jeg si AP er lettere. Så snart den håpløse fuglen sluttet å oneshotte folk ble AP med engang mye lettere.

 

Kan ikke si meg uenig i den, prøvde først AP etter patch 1.1 igår og det var ikke akkurat noe utfordring nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RB/Reaver var 10 ganger bedre enn Reaver/pala. Drepte raskere og null downtime.

RB/Reaver fungerer enda, samme gjør Reaver/pala, men det er betraktelig dårligere. Tenker RB/Para er noe av det bedre nå. Iværtfall nå du karrer deg opp til 44 points RB og får Blade of elemental affinity. Stack dex og alt av + crit abilitys du får tak i.

Lenke til kommentar

RB/Reaver var sikkert raskere, men ikke like sikkert som Reaver/Pala.

 

Reaver/Pala fungerer fortsatt though. Kan pulle 5-6 stykker uten stor downtime. Når jeg får lite liv, så er det på med creeping death og absorb skjold, så er jeg fit to fight igjen. Trenger jeg healing mens de er på CD så har en Touch of Life.

Lenke til kommentar

Det var faktisk sikrere. Mer DPS -> drepte mobs raskere -> Raskere grizly procs som var din main heal. RB/Reaver hadde dessuten noen fantastiske synergy effekter som gjorde at SS gjorde mer dmg=mer healing.

For ordensskyld klarer jeg fint packsene i Stillmoor med 1 elite og 6 vanlige mobs etter patch også. Forskjellene var at jeg før patch hadde 100% hp når moben var død, 30% etter patch. Uten bruk av noen CD's. Hadde de bare holdt de skitne fingrene sine uten grizly.. Damn you Trion.

Lenke til kommentar

Jeg kan avslutte den fighten mot 1 elite og 6 mobs i Stillmoor med rundt 60% HP, mulig mer hvis jeg bruker alt av CD. Pala/Reaver er treigere, men vil tørre å si den er sikrere med tanke på at det er tank spec som kan brukes, til og med i et par T1 dungeons som main tank.

 

Sier ikke at RB/Reaver ikke var en utrolig sikker og effektiv build, men forskjellen på de er ganske enkel. Ta mer skade, men gjøre mer skade og heal mer, eller ta mindre skade men gjøre litt mindre skade. Samtidig får du et par veldig gode defensive CD abilities med P/R.

Lenke til kommentar

Ser flere folk klager på KB både her og official forumet. For meg var ROTF mye vanskeligere. Var kun 1 boss som ga oss en del problemer, og det var nest siste bossen. Konstantine er jo lett som pokkern så lenge tanken kan bevege seg litt. Er ikke akkurat vanskelig å dodge de spydene som kommer opp av bakken og ut av veggen. Så er i grunn tank n spank + løp en runde i rommet som gjør at healer får alle til 100% hp.

 

Manticores... LOS bak et tre, stack begge to opp med tank mot treet. Resten står der de føler for egentlig.

Lenke til kommentar

Regned med folk klager på tredje bossen? Den er utrolig random, noen ganger funker en taktikk, andre ganger ikke. Av min erfaring er det bare best å prøve bak treet taktikket, også bare flere ganger om ikke lykken treffer første gang. Siste bossen er bare gøy, og jeg er veldig glad for at de gav AOEen hans mening. Nå må faktisk tanken kite. Synes den er en av de beste kampene.

Lenke til kommentar

Jepp. Den mot twin Manticores.

 

Vi tok dem ned på andre forsøk om ikke jeg husker feil, selv om en av våre DPSer ble drept. For min del var det egentlig bare tank n spank. Stod mot treet, hadde begge to på meg. Resten av fighten var at jeg holdt aggro mens de andre tok seg av DPS og healing.

 

Siste fighten var interesant, men veldig lett. Fant at det var lettest å kite han på venstre side av rommet når du ser inn. Der kommer de spikene opp mye sjeldnere enn på høyre side. For min del ble det tank når han ikke gjorde AOE, løp en runde til venstre når han startet AOE fasen.

 

Vi wipet mye mer mot tredje boss i ROTF, der du må drepe de hivene. Prøvde den som en av de første T1 dungeone, og wipet flere ganger, noen ganger til og med mot trash pulls. Nå som flere av oss er veldig nære T2 ready så var den en del lettere. Trash var ikke noe problem, men wipet fortsatt en del ganger på tredje boss før vi kom opp med en god taktikk.

Lenke til kommentar

Bare bruk Way of the Mountain på Manticores. Så klarer tanken fint å holde aggro og holde seg stille. Men fortsatt blandt de hardere encounters der ute.

 

RD: Kjørte forresten igjennom RD igår med meg som Chloro/Archon mainhealer, og en mage til som Chloro/Pyro. Virker veldig bra i den instancen, da du får en god del ekstra damage på sisteboss f.eks. Hvertfall i forhold til vårt vanlige team som er meg på samme build og med en Cleric mainhealer (blir alt for mye healing).

Endret av Kultom
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd første boss etter 1.1, men hører folk si han er verre. Må vel innom en tur snart å se om Suncrusheren dropper for meg.

Synes dere det er OK om tanken roller på DPS gear foresten? Jeg vil gjerne spille DPS, men blir ofte nødt til å ta tankrollen, mens jeg i raid med guildet oftest går DPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...