Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vi har tre skilltrees i stedet for ett? Sorry, men det høres ikke så veldig avansert ut. Men nå trenger det jo ikke være negativt, og jeg kommer selvsagt til å teste Rift. :)

 

- Hmm, usikker på hva som er poenget ditt. I stedet for å velge f.x Paladin, eller Shadowknight, så velger du i Rift bare "archetype" og så setter du sammen "din" karakter med de underklassene du selv er mest komfortabel med, eller som passer best med hvordan du liker å spille. I tilegg, kan du lage flere slike builds eller sammensetninger, ettersom oppgavene skifter. Som warrior har du andre oppgaver når du tanker for gruppa de, eller når du skal soloe f.eks, dette er det Rift prøver å gi en løsning på.. Om andre RPGMMO har ett slikt oppsett, så er det nytt for meg.

 

- Jeg blir litt satt ut av alle disse som ikke vil spille et nytt RPGMMO fordi det ligner så masse på tidligere og eksisterende titler. Argumentasjon som "æsjj, har de quests?" , "ack, de har jo levels, det har jo WoW også" , "bleh, man må jo bare drepe mobs og gjøre quests for å få XP her også". Det blir nesten som å si: "jeg skulle kjøpe meg ny bil, men alle de nye modellene har 4 hjul, og det har jeg på min gamle, hvorfor skal jeg bytte da ?"

 

- Rift gjør svært masse likt som alle andre RPGMMOs, de endrer på hvordan man lager klasser, og har et system som tillater at du kan endre rolle (fremdeles innefor din archetype vel å merke", dette skal (forhåpentligvis) gjøre grunnmuren i spillet, nemlig hvordan man spiller sin karakter, mer dynamisk.

 

- I tillegg har de altså "Rifts". Store (og små) invasjoner fra paralelle dimensjoner, som angriper byer, landsbyer og questhubs. Det er alltid et element av "fare" i rift, en del av mobsa som kommer ut av åpningene mellom de ulike dimensjonene, er tøffe og krever gjerne en gruppe eller et raid for å ta ut, av og til kreves det at alle spillerene i hele sona jobber sammen.

 

- Til sist en liten artikkel om det vi vet til nå om endgame: "Riftjunkies"

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Enig i at de argumentene du nevner ikke er optimale, men nå er det også slik at det er mange som ikke vil ha et mmorpg som stort sett ikke tilbyr noe nytt. Utenom verden og historien, det er forsåvidt vel og bra. Men jeg ser ikke for meg at det ville vart lenger enn en måned før jeg var lei, og følte, joda dette har jeg gjort så mange ganger før. Men jeg likte godt rift for var det var, hadde det bare ikke vært for jeg har spilt slike spill et par år såååå hadde jeg muligens kastet meg på bølgen.

 

Litt stilig med classene, litt runes of magic? Hørte man kunne velge to klasser der, men i rift virker det jo enda dypere og mer fleksibelt.

Endret av Nycoplus
Lenke til kommentar

Så vi har tre skilltrees i stedet for ett? Sorry, men det høres ikke så veldig avansert ut. Men nå trenger det jo ikke være negativt, og jeg kommer selvsagt til å teste Rift. :)

 

- Hmm, usikker på hva som er poenget ditt.

 

Poenget er at det strengt tatt bare er et helt vanlig skilltree som vi har hatt utallige ganger før. Om de satser på at det skal trekke spillere lover det ikke bra for resten av spillet. ;) Men jeg har ikke prøvd det ennå, så jeg kan selvsagt ikke si noe sikkert. For alt jeg vet kan det bli en 'ny' LotRO.

 

- Rift gjør svært masse likt som alle andre RPGMMOs, de endrer på hvordan man lager klasser, og har et system som tillater at du kan endre rolle (fremdeles innefor din archetype vel å merke", dette skal (forhåpentligvis) gjøre grunnmuren i spillet, nemlig hvordan man spiller sin karakter, mer dynamisk.

 

LotRO hadde trails, skills og så videre knyttet til hver klasse, rase osv. For eksempel hadde jeg en minstrel (healer), men han ble etterhvert mer og mer en Warrior Skald for å bli bedre i solo. Men jeg kunne også sette på traits for å bli bedre til å heale, mot at jeg tåler mindre og gjør mindre skade. Kjekt i grupper, men ubrukelig solo. Alle de andre klassene hadde det samme systemet. Selvsagt kunne vi kombinere alle disse tingene som vi ville, men for å få Legendary Traits måtte vi ha et visst antall Class Traits fra en bestemt gruppe. (warrior skald osv). Det gjør at man plutselig fikk veldig mange mini-klasser, i mangel på et bedre ord. Problemet var at det kostet penger å skifte dem ut, noe mange klagde over. Skulle man først gå solo, skifte alle traitsene for å gå i gruppe og så skifte tilbake for å gå solo ble det fort dyrt. For meg virker det som om Rift har et veldig likt system, men hvor vi kan bytte traits mye enklere og lagre forskjellige oppsett.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Så med andre ord har du i LotRO klasser som kan spilles på forskjellige måter, men du må respece for hver gang?

 

Er vel mer eller mindre det samme i Rift, men her kan du skifte når du vil så lenge du ikke er i kamp.

 

1 archetype med 8 souls og 4 roller har 32 forskjellige roller som en kan velge mellom. Da er ikke PvP souls regnet med, eller at det vistnok er 1 (eller var det 2?) roller per klasse som fortsatt ikke er blitt vist.

 

Testet systemet på slutten av betaen, og det ser ut til å fungere veldig bra. Med noen få sekunders cast time går jeg fra full dps med 2k liv og 1,8k armor til 2,9k liv og 3,5k armor (rakk ikke dokumentere andre stats før serverne ble tatt ned). Og jeg slipper å styre med hotkeys for hver gang. Så fort alt er satt opp første gangen, så husker den abilities og slikt også. Eneste som eventuelt må forandres er hvis du bruker noen litt andre taster for hotkeys på forskjellige klasser, men det er i grunn lite gunstig i mine øyne.

Endret av Korialstraz
Lenke til kommentar

LotRO begynner å dra på årene. Rift har ikke kommet ennå. Logisk nok er det klassesystemet mye av det samme som i LotRO, men forbedret. Det høres interessant ut. :)

 

Jeg liker veldig godt systemet, og gleder meg til å se hva slags kombinasjoner jeg kan få til! :D

 

Men ja det er sikkert et forbedret system av noe som andre har prøvd tidligere. Rift innoverer ikke stort så langt, men de tar interesante ting fra andre spill og forbedrer de. Kan nesten ikke vente til 24. februar.

Lenke til kommentar

En uke til neste beta event! Kan nesten ikke vente!!!! :D

 

Ny sone, flere lvler, flere quests, mer crafting, mer rifting, flere zone events og sist men ikke minsts, vent med folk fra Incgamers! :D

 

Epic times await in the land of Telara.

 

Har du vært i betaen? Vet du om det er variert med weapon / armor models? :!:

Lenke til kommentar

En uke til neste beta event! Kan nesten ikke vente!!!! :D

 

Ny sone, flere lvler, flere quests, mer crafting, mer rifting, flere zone events og sist men ikke minsts, vent med folk fra Incgamers! :D

 

Epic times await in the land of Telara.

 

Har du vært i betaen? Vet du om det er variert med weapon / armor models? :!:

 

Har vært med i alle closed betaene så langt.

 

Armor og weapons syntes jeg skuffer tidlig, men for min del er det ikke så mye i variasjon på utseende, men variasjon i valgmuligheter. For det meste så er items fra quests det beste du kan få, med mindre du legger ned en tid i å lukke rifts for å kjøpe utstyr med mote of sourcestone, eller via crafing.

 

Finnes noe PvP utstyr og, men igjen så er valgmuligheten ganske begrensa før rundt lvl 35-50 om ikke jeg tar feil. Med meste av utstyret rundt lvl 50.

Lenke til kommentar

Incgamers forumet har VIP beta key giveaways før beta eventene, så du kan kanskje sjekke der?

 

 

Btw... er ikke meningen og promotere noe som helst, men vet at de gir bort keys der, og at en god del folk har fått tak i beta keys derfra.

Np bare greit det, rakk ikke å få noen beta key nå siden han stengte tråden...

Men med beskjed om at det kommer mer så, takk for tipset.

Lenke til kommentar

Angående Rangers... Kan man tamme et vilt beist selv eller er man låst til ett eller noen bestemte dyr ettersom man levler opp? Tok en titt på ranger ability listen og der sto det ting som " Level ?? : Summons a *pet navn her* to aid the ranger )

 

Synest det er litt teit.. Man vil jo at karakteren ens skal være unik og ikke kloner av alle andre. Så det blir litt teit at alle springer rundt med de samme dyrene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...