Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Magi er ikke realistisk, og det er det jeg mener med at det kan være urealistisk om de sier hvorfor det eksisterer. Jeg mener om vi tar bort magien er resten av verden realistisk nok. Og joda, jeg ser tankemåten din, men hva om jeg kaster en fireball på deg bakfra? Er det sverdet eller rustningen som beskytter deg? ;)

 

Ingen av delene. det som beskytter deg mot magien (fra en fireball ell. lign) er din magi-beskyttelse (resistance). Denne ligger inne på våpen, rustning og gjennom buffs og potions. Å si at man ikke kan ha resistance på våpen har i denne sammenheng ingen relevans eller argumentasjonskraft.

Lenke til kommentar

- Så da mener du altså at magic resistance har ingenting å gjøre på jewellry heller, eller i potions eller i buffs ? Rustning har ikke (etter min mening) noe med resistance å gjøre i et fantasy-spill. "Logic" etter vår verdens betydning mister litt kraft når det gjelder "magic" i et fantasi spill.

 

- Om du velger å "tolke" magic resistance utifra vår verden, og ikke utifra spill-verdenen, blir det en helt annen sak antar jeg, da blir det opp til hver enkelt å tolke.

 

"Comon sense is not so common"

- Voltaire

Lenke til kommentar

Magic resistance i juveler er ganske teit, men om de settes i rustninger går det vel ann. Jeg foretrekker et system der de påvirker det de settes i, så vi får resistance ved å sette dem i rustning og damage ved å sette dem i våpen. Potions fungerer bare når vi drikker dem, så det er logisk at de gir resistance. Det jeg mener er at om jeg rapper sverdet ditt har plutselig jeg resistancen din, selv om jeg har sverdet hengende i beltet. Hvor er logikken?

Lenke til kommentar

Magic resistance i juveler er ganske teit, men om de settes i rustninger går det vel ann. Jeg foretrekker et system der de påvirker det de settes i, så vi får resistance ved å sette dem i rustning og damage ved å sette dem i våpen. Potions fungerer bare når vi drikker dem, så det er logisk at de gir resistance. Det jeg mener er at om jeg rapper sverdet ditt har plutselig jeg resistancen din, selv om jeg har sverdet hengende i beltet. Hvor er logikken?

 

Hva med å se det fra en annen vinkel.

 

Resistence is ikke hvor bra ustyr er til å mottstå magi, men påvirker din karakters evne til å mottstå det. Så lenge du har det som en del av ditt ustyr, om det så er våpen, rustning eller ringer/amuletter, så øker det din evne til å mottstå magi om utstyret har resistance.

Lenke til kommentar

Magic resistance i juveler er ganske teit, men om de settes i rustninger går det vel ann. Jeg foretrekker et system der de påvirker det de settes i, så vi får resistance ved å sette dem i rustning og damage ved å sette dem i våpen. Potions fungerer bare når vi drikker dem, så det er logisk at de gir resistance. Det jeg mener er at om jeg rapper sverdet ditt har plutselig jeg resistancen din, selv om jeg har sverdet hengende i beltet. Hvor er logikken?

 

Hva med å se det fra en annen vinkel.

 

Resistence is ikke hvor bra ustyr er til å mottstå magi, men påvirker din karakters evne til å mottstå det. Så lenge du har det som en del av ditt ustyr, om det så er våpen, rustning eller ringer/amuletter, så øker det din evne til å mottstå magi om utstyret har resistance.

 

Så om jeg tar ifra deg sverdet har du ikke lenger resistance. Det er jo... kjekt.

Lenke til kommentar

Hyggelig å stå opp med en beta-invite i inboksen :thumbup:

 

Nice! :D Har en vent server jeg kommer til å være med for å prate sammen med andre beta testere fra incgamers sitt Rift forum. Hvis du er interesert. :D

 

Magic resistance i juveler er ganske teit, men om de settes i rustninger går det vel ann. Jeg foretrekker et system der de påvirker det de settes i, så vi får resistance ved å sette dem i rustning og damage ved å sette dem i våpen. Potions fungerer bare når vi drikker dem, så det er logisk at de gir resistance. Det jeg mener er at om jeg rapper sverdet ditt har plutselig jeg resistancen din, selv om jeg har sverdet hengende i beltet. Hvor er logikken?

 

Hva med å se det fra en annen vinkel.

 

Resistence is ikke hvor bra ustyr er til å mottstå magi, men påvirker din karakters evne til å mottstå det. Så lenge du har det som en del av ditt ustyr, om det så er våpen, rustning eller ringer/amuletter, så øker det din evne til å mottstå magi om utstyret har resistance.

 

Så om jeg tar ifra deg sverdet har du ikke lenger resistance. Det er jo... kjekt.

 

 

Så er vel egentlig problemet der det å faktisk ta fra meg det sverdet mitt før jeg dør. ;)

Lenke til kommentar

Fikk invitasjon til å teste betaen. No har jeg bare prøvd spillet i 30 min, men må si det føltes ut som Aion. Ikke noe for meg. Utenom dette Rift systemet så virket det jo som omtrent alle andre MMO's. Grafikken som jeg hadde hørt så mye skryt om var bare middels også.

Nei..tilbake til EQ2. Ingen som slår.

Lenke til kommentar

Sett på litt bilder bare og det første jeg tenkte var: AION! Full fest de første to månedene og så er det "dødt". Jaja, fint at de kommer med noe nytt i alle fall. En dag må det jo komme noe bra som varer men det ser ikke lovende ut med alle floppene som har vært i det siste. Største skuffelsen var vel Final Fantasy som blei lansert mer eller mindre i alpha-stadiet. Glad jeg ikke kjøpte den dritten men heller ventet. Blir muligens bra om 1 års tid.

Lenke til kommentar

No vet vi ikke hvordan endgamet i Rift er da, men når jeg spilte det så var det som å spille Aion, Runes of Magic og litt Allods online. Litt store "tunge" tegnefigur characters i slappe kjoler som løper litt tregt fremover og gjør det samme som resten av de andre MMOene. Drep, loot, levl opp og få bedre ustyr underveis.

Jeg må ihvertfall ha litt andre ting å kunne gjøre innimellom.

Driver og spiller Everquest 2 for tiden og med innhold så har EQ2 skjemt meg litt bort.

Når jeg blir topp level der har jeg hundre ting å gjøre som ikke nødvendigvis er endgame stuff.

Ting som playerhouse,collections, fullføre språk ulike mobs har etc. og finne goodlooking utstyr som vises på characteren som ikke har påvirkning på stats. Og snakking med NPCs er gjort via snakkebobler, slik at man velger litt hva man svarer istedetfor disse boksene med tekst.

Jeg MÅ ha slike ting i et MMO. Noen driter oppi slikt, og da er f.eks Wow perfekt og jeg skjønner dem godt.

Lenke til kommentar

- Det er soulsytemet som er "nytt" i Rift. Det er selvfølgelig alle fri til å lage et rpgmmo hvor man ikke dreper mobs, ikke quester og ikke har levels - for å gjøre sjangeren "ny", men det er altså IKKE det Rift prøver.

 

- Soulsystemet gjør deg i praksis "fri" fra en-rolle systemet, som f.eks tank. Du kan tanke for gruppen eller raidet ditt, og så bytte rolle til en ranged dps warrior for litt soloing. Både ROUGE gruppen og CLERIC gruppen har spesielle souls, som gjør deg i stand til å utføre oppgaver som egentlig ligger innunder andre archetypes.

 

- Dette medfører at alle archetypes klarer å soloe (om man ønsker det), og om man ikke finner en tank til dungeonrunnet, men har 3 clerics, så kan den ene clericen skifte til sitt tank-setup, og gjøre jobben "nesten" like bra som en warrior.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...